Pakiet mobilności

Pakiet mobilności przyjęty. Kto głosował przeciw?

Przedstawiciele państw UE przyjęli w Brukseli pakiet mobilności.

 

Zestaw budzących kontrowersje przepisów ws. transportu drogowego nie polepsza trudnej sytuacji transportowców.

Polska i osiem innych krajów UE sprzeciwiło się przyjęciu przepisów, ale nie wystarczyło to, by zablokować ich uchwalenie.

Oprócz Polski opowiedziały się Bułgaria, Rumunia, Łotwa, Węgry, Litwa, Estonia, Cypr i Malta. Dziewiątka państw nie miała jednak większości i przegrała głosowanie. Najgorsze dla nas jest to, że ciężarówki, które jeżdżą poza granicami kraju muszą obowiązkowo wracać do firmy - siedziby przewoźnika. Nie ma to nic wspólnego z ekonomiką transportu czy ekologią. Przepisy te mają na celu chronić rynki pracy krajów zachodnich.

Przepisy musi jeszcze ostatecznie zatwierdzić Parlament Europejski,a przed tym drugie czytanie i ostatnia szansa na zmianę przepisów. Jeśli PE przegłosuje ustawę, a ma to się odbyć w lipcu, nowe regulacje zaczną obowiązywać 18 miesięcy po publikacji aktów prawnych. Przepisy socjalne dotyczące kierowców ciężarówek zaczną obowiązywać nieco wcześniej, bo już 20 dni od publikacji ustawy.

Przeczytaj też:
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Zmiana naliczania opłat drogowych w Czechach Opłata za przejazd w Czechach dla pojazdów powyżej 3,5 t zostanie powiększona o składnik opłaty za wytwarzanie emisji CO2.
Zmiany przepisów w Wielkiej Brytanii. Kto musi posiadać certyfikaty? Wielka Brytania wprowadza nowe przepisy - przy imporcie niektórych produktów będzie obowiązek przedstawienia odpowiednich certyfikatów.
eToll - zmiana opłat za samochody ciężarowe na 2024 rok Zmiana wysokości stawek opłaty elektronicznej od 1 stycznia 2024 r.
Czy optymalizacja opłat drogowych jest mitem, czy faktem? Opłaty drogowe stopniowo stają się coraz bardziej znaczącym składnikiem kosztowym w transporcie towarowym.
Kilkukrotny wzrost kar za przewóz nielegalnych imigrantów Maksymalna kara dla firmy transportowej wynosi obecnie 20 tys. funtów za każdą przewiezioną niezgodnie z prawem osobę.