Niemieccy przewoźnicy

Niemieccy przewoźnicy jednoczą siły

Recesja na rynku transportowym jednoczy przewoźników, spedycje i firmy produkcyjne.

 

Aby zapewnić funkcjonalność łańcuchów dostaw na całym obszarze, stowarzyszenia logistyczne: AMÖ, BGL, BIEK, BWVL i DSLV zgodziły się współpracować z instytutem handlowym EHI i stowarzyszeniem handlowym Niemcy (HDE) eV i dołączyły do ​​nowej platformy internetowej "Gemeinsam Handeln" (Działając razem). W ten sposób połączyli obszar transportu i logistyki z nową platformą, którą obie organizacje handlowe uruchomiły w zeszły czwartek. Platformy pośredniczące w przewozach powinny być bardziej dostępne dla małych firm zlecających transport.

Portal, pierwotnie przeznaczony do wyszukiwania pracowników, został teraz rozszerzony o wyszukiwanie zdolności logistycznych. Małe firmy poszukujące krótkoterminowo przewoźników zostaną połączone w sieć z firmami logistycznymi, które mają wolne pojazdy, przestrzeń magazynową i dostępny personel logistyczny. Według BGL bardzo ważne było, aby portal internetowy wyraźnie nie zastępował istniejących platform spedycyjnych. Ograniczono się do neutralnej, szybkiej i nieskomplikowanej wzajemnej pomocy.

W ten sposób stowarzyszenia logistyczne wypełniają założenia projektu "Pakt o transporcie towarowym dla Niemiec", który został niedawno zawarty z ministrem federalnym Scheuerem. Celem tego paktu jest niwelować niedobory i nadwyżki, w obszarach transportu, które wymagają pomocy. Obecnie odnotowuje się nadwyżki w logistyce motoryzacyjnej i niedobory w transporcie spożywczym.

Przeczytaj też:
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Zmiana naliczania opłat drogowych w Czechach Opłata za przejazd w Czechach dla pojazdów powyżej 3,5 t zostanie powiększona o składnik opłaty za wytwarzanie emisji CO2.
Zmiany przepisów w Wielkiej Brytanii. Kto musi posiadać certyfikaty? Wielka Brytania wprowadza nowe przepisy - przy imporcie niektórych produktów będzie obowiązek przedstawienia odpowiednich certyfikatów.
eToll - zmiana opłat za samochody ciężarowe na 2024 rok Zmiana wysokości stawek opłaty elektronicznej od 1 stycznia 2024 r.
Czy optymalizacja opłat drogowych jest mitem, czy faktem? Opłaty drogowe stopniowo stają się coraz bardziej znaczącym składnikiem kosztowym w transporcie towarowym.
Kilkukrotny wzrost kar za przewóz nielegalnych imigrantów Maksymalna kara dla firmy transportowej wynosi obecnie 20 tys. funtów za każdą przewiezioną niezgodnie z prawem osobę.