Actros MirrorCam

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o MirrorCam, a nie masz okazji zapytać...

Kamery na krótkim ramieniu zamocowane do dachu i wyświetlacze na słupkach - to własnie oferuje nowy Mecedes Actros.

 

Dzięki brakowi lusterek wstecznych nowy Actros jest łatwo rozpoznawalny. Zalety nowego systemu są oczywiste - mniejsze zużycie paliwa dzięki lepszej aerodynamice i większe bezpieczeństwo ruchu dzięki poprawie widoczności. Ale jak to działa? Co należy wziąć pod uwagę i czy kierowca musi się do tego przyzwyczaić?

Jakie zmiany dla kierowcy?

Dzięki MirrorCam kierowca ma teraz bardziej wyraźny widok - obraz z wyświetlacza jest bezpośrednio przed jego oczami, a obiektyw kamery, o dużej rozdzielczości, pozwala obserwować obraz za pojazdem także w ciemnej nocy.

jakie są korzyści z MirrorCam dla przedsiębiorcy?

Zoptymalizowana aerodynamika pojazdu może teraz zmniejszyć zużycie paliwa do 1,5%.

Czy brud i deszcz mogą wpływać na zdjęcie?

Zamglone lub brudne lustra i szyby boczne zawsze stanowiły problem. MirrorCam jest odporna na złe warunki atmosferyczne. Ze względu na położenie kamer wysoko w pojeździe i mały daszek nad obiektywem kamery, specjalną powłokę i cyfrową transmisję obrazu na wyświetlacz w kabinie, nie występują taki dolegliwości, jak zaparowanie i zabrudzenie obrazu. W chłodne i wilgotne dni kamera automatycznie się nagrzewa w temperaturach poniżej 15 stopni Celsjusza.

Co przynoszą linie odległości na wyświetlaczu?

Linie odległości pokazane na wyświetlaczu systemu MirrorCam pomagają kierowcy oszacować odległość za ciężarówką Wyświetlane są trzy linie stałe i jedna linia, którą kierowca dostosowuje do wysokości pojazdu przed rozpoczęciem podróży. W połączeniu z informacjami, które systemy pomocy wyświetlają na wyświetlaczach, kierowca może teraz lepiej ocenić trzy typowe sytuacje:
- Kiedy jest wystarczająco dużo miejsca, aby wychylić się w lewo;
- Co z odległością do tyłu podczas manewrowania;
- Kiedy po wyprzedzeniu kierowca może bezpiecznie skręcić w prawo.

Czy system sprawdza się w niekorzystnych warunkach - o zmierzchu lub w nocy?

W sytuacjach słabego oświetlenia, tj. przy słabym świetle, MirrorCam ma nawet przewagę. Kamery są bardzo jasne (regulowana jest jasność obrazu na wyświetlaczu). W ten sposób wyświetlacze mogą wyświetlać jeszcze jaśniejszy obraz niż występuje on w naturze. Kierowca otrzymuje zatem lepsze informacje o otoczeniu niż z lusterka. Ponadto jasność automatycznie dostosowuje się stale do światła otoczenia - kierowca nie jest oślepiany. Wszystko to oddziaływuje na obiektyw kamery na otwartej drodze lub w ciemnym tunelu, albo w ostrym słońcu, jest przetwarzane w optymalny obraz. Jeśli na zewnątrz jest całkowicie ciemno, MirrorCam - podobnie jak konwencjonalne lusterka - standardowo widzi tylko obszary oświetlone. Jednak programiści dopuścili konfigurację dla uzyskania maksymalnej informacji, czyli można uzyskać również obraz z ciemności.

Czy można regulować jasność wyświetlaczy?

Różne są sposoby postrzegania przez kierowców. Pogoda i pora dnia - to dobre powody, aby indywidualnie wyregulować jasność wyświetlaczy. Można to łatwo zrobić za pomocą prawego ekranu dotykowego lub kierownicy wielofunkcyjnej.

Dlaczego obrazy na monitorze nie są tak ostre jak na smartfonie?

Wynika to z gęstości pikseli. Dzięki dużej przekątnej ekranu 15,2 cala (38,6 centymetrów) MirrorCam z grubsza odpowiada poprzedniemu kształtowi lustra zewnętrznego.Wiele współczesnych wyświetlaczy na smartfonach wykazuje proporcje pikseli w stosunku do wielkości wyśwoietlacza. Często przekraczają one rozdzielczość oka użytkownika. Urządzenie znajduje się również w dłoni, więc odległość do oka jest dość mała. Wyświetlacze MirrorCam są znacznie dalej, a im większa odległość, tym mniej szczegółów oko może wychwycić. Dlatego MirrorCam nie musi mieć takiej rozdzielczości, jaka jest wymagana w smartfonie np. do oglądania obrazów w wysokiej jakości.

Nieprawidłowo ustawione lusterka stanowią potencjalne zagrożenie. Jak to jest z MirrorCam?

W przypadku konwencjonalnych luster obowiązuje prosta fizyka "kąt padania równy jest kątowi odbicia". Oznacza to, że za każdym razem, gdy kierowca zmienia pozycję siedzącą, obszar, który widzą, również się zmienia. Inaczej jest w przypadku MirrorCam. Dzięki połączeniu kamery z ekranem kierowca zawsze widzi ten sam obraz - w każdej pozycji siedzącej. Pole widzenia można również indywidualnie regulować za pomocą panelu sterowania drzwi. Zaleta MirrorCam: jeśli kierowca przesuwa pole widzenia do tego stopnia, że ​​wymagania prawne nie są już spełniane, otrzymuje - w przeciwieństwie do lusterek - komunikat na wyświetlaczu. Długie naciśnięcie przycisku funkcyjnego powoduje szybkie przywrócenie do ustawień fabrycznych.

Jak kierowcy noszący okulary postrzegają obraz z wyświetlacza. Czy można używać okularów przeciwsłonecznych?

Wyświetlacze MirrorCam są łatwe do odczytania dla osób noszących okulary. Właśnie dlatego, że ich pozycja na słupkach jest bardzo blisko. Początkowo może to stanowić pewnego rodzaju dyskomfort dla "dalekowidzów", jednak po jednym dniu oko się przyzwyczaja (sprawdzone przez naszą redakcję!) Okulary przeciwsłoneczne również nie stanowią problemu. Jednak to, jak bardzo zmienia się wrażenie wizualne, zależy w dużej mierze od jakości okularów przeciwsłonecznych. Pamiętajmy, że okulary przeciwsłoneczne zawsze mają jakieś zalety i wady niezależnie od tego czy patrzymy na wyświetlacz MirrorCam, czy też w konwencjonalne lustro.

Dlaczego niektórym kierowcom na początku trudno jest prowadzić MirrorCam na wprost?

MirrorCam oferuje dwa widoki do manewrowania do tyłu: Domyślnie duży główny wyświetlacz pokazuje obszar blisko ciężarówki, dolna część szerszy obszar. Ten widok jest szczególnie przydatny, gdy kierowca cofa po łuku drogi. Cofając po prostej można uzyskać jeden duży obraz. Można to łatwo zrobić za pomocą przycisku na panelu sterowania drzwi. Wówczas podczas cofania w linii prostej widać dużo więcej pojazdu niż z lusterek. To także wymaga przyzwyczajenia się i przede wszystkim naprzemiennego spojrzenia na oba ekrany. Manewrowanie za pomocą MirrorCam oferuje więc więcej opcji niż zwykłe lustra. Do tego trzeba się przyzwyczaić. Przede wszystkim zapoznać się z instrukcją i tym co oferuje producent.

Jak działają MirrorCam i Turn Assist?

Asystent skrętu wspiera kierowcę, ostrzegając go przed stojącymi lub poruszającymi się na drodze obiektami. Te ostrzeżenia są wyświetlane na ekranie MirrorCam. Kierowca dostaje zatem wszystkie informacje w jedno miejsce.

Czy MirrorCam działa przy wyłączonym silniku?

Jeśli kierowca spędza przerwy w kabinie, może również aktywować system kamer na dwie minuty, za pomocą przełącznika na łóżku i po stronie pasażera. Jest to możliwe nawet przy wyłączonym silniku i zasłoniętych zasłonach. Jest to po to, aby kierowca, mógł zobaczyć otoczenie pojazdu i np. podejrzane działania w tyle naczepy.
System uruchamia się automatycznie po otwarciu drzwi - nie trzeba go aktywować.

Trwała poprawa aerodynamiki i bezpieczeństwa dzięki wprowadzeniu MirrorCam w nowym Mercedesie Actrosie jest jednym z powodów, dla których pojazd zdobył tytuł Międzynarodowej Ciężarówki roku 2020. Oprócz zwiększenia wydajności i bezpieczeństwa doceniono postęp technologiczny. W połączeniu z takimi systemami, jak: Active Drive Assist, który umożliwia półautomatyczną jazdę we wszystkich zakresach prędkości; ulepszony asystent hamowania awaryjnego Active Brake Assist 5; w pełni połączony z siecią kokpit multimedialny oraz inteligentny tempomat i system kontroli skrzyni biegów Predictive Powertrain Control - Mercedes-Benz Actros stał się jedyną ciężarówką, która oferuje tak zaawansowane technologie.

Przeczytaj też:
Czy branża otworzy się na niepełnosprawnych kierowców? Podczas niedawno zakończonych targów Solutrans francuska firma Dyn'Acces zaprezentowała rozwiązanie, które umożliwia niepełnosprawnym kierowcom prowadzić ciężarówkę.
Modyfikacje w silnikach Volvo Trucks Volvo Trucks wprowadza szereg istotnych modyfikacji w swoich silnikach 11- i 13-litrowych spełniających normę emisji spalin Euro 6, których celem jest zapewnienie niższego zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.
Jakie nowe ciężarówki kupuje się w Rosji. 10 najpopularniejszych marek Patriotyzm, czy państwowe regulacje, sprawiają, że rosyjscy przewoźnicy w większości wybierają rodzime marki.
Solidaris patronem klasy Technik Pojazdów Samochodowych Firma Solidaris została oficjalnym patronem klasy młodych mechaników w Zespole Szkół Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie-Koźlu.
Volvo Gropu i Daimler Truck wspólnie rozwiną technologię ogniw paliwowych Daimler Truck AG i Volvo Group utworzyły zapowiadaną wcześniej spółkę joint venture. Nowy podmiot powołano w celu rozwijania segmentu ogniw paliwowych.  
Nowe Volvo FH z I-Save - są pierwsze zamówienia od dużych przewoźników Girteka Logistics kupuje 2000 ciężarówek od Volvo Trucks. Samochody sfinansuje Volvo Financial Services.  
Włoski przewoźnik kupuje 1000 ciężarówek Volvo FH z systemem I-Save Lannutti Group, włoska firma transportowo-logistyczna, zamówiła 1000 nowych ciężarówek Volvo FH wyposażonych w najnowszą technologię oszczędzania paliwa I-Save. Firma dostrzega potencjał zmniejszenia zużycia paliwa o 10 procent, a także niższej emisji CO2.  
Firma LINK w nowym roku z nowymi ciężarówkami - DAF XF Firma LINK wzbogaciła swoją flotę o 20 nowych ciągników siodłowych DAF XF FT. To pierwsza partia, z kontraktu na dostawę 83 ciężarówek DAF XF na ten rok.  
Ile kupiliśmy samochodów ciężarowych? Mocny finisz przewoźników w grudniu W grudniu 2020 r. zarejestrowano 2448 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to więcej aż o 37,9% niż rok wcześniej.