Niemcy liberalizują zakazy dla kierowców długich ciężarówek. Sieć tras znacznie się poszerzyła

Długie ciężarówki

Cyfrowa mapa przeglądowa jest teraz dostępna na stronie internetowej Federalnego Ministerstwa Transportu (BMVI), która zawiera informacje o sieci dróg dopuszczonych do użytku z długimi zestawami ciężarowymi 17,80 i 25,25 m. W czwartek ogłosiło to BMVI.

 

Długie ciężarówki, o długości do 25,25 m, są obecnie postrzegane, jako przyjazne dla środowiska, ponieważ mogą przewozić więcej towarów. Jednak są mniej zwrotne i dlatego muszą korzystać z wystarczająco szerokich odpowiednich dróg. Wg Ministerstwa dwie długie podróże dużymi ciężarówkami zastępują trzy podróże konwencjonalnymi ciężarówkami. Wzrost wydajności i oszczędność paliwa wynosi od 15 % do 25 %. Brak jest również zwiększonych nakładów na utrzymanie infrastruktury.

Od 1 lipca 2020 r. obowiązkowe będzie wyposażenie nowych "długich" ciężarówek w asystenta skrętu i migające boczne światła obrysowe. Od 01.07.2022 wyposażenie dodatkowe obowiązywać będzie wszystkie "długie" ciężarówki, czyli także już istniejących pojazdów. Rozporządzenie nakłada również pewne warunki i wymagania na użytkowanie "długich" ciężarówek. Jako przykład podano wyposażenie ciężarówki z tylną kamerą z tyłu zestawu pojazdu. Długie ciężarówki nie mogą przekraczać konwencjonalnych obciążeń osi i mas całkowitych. Czyli maksymalnie 40 ton. Jeśli są używane w transporcie kombinowanym, dopuszczalna jest łączna DMC 44 ton. Kierowcy prowadzący długie zestawy muszą posiadać prawo jazdy CE przez co najmniej pięć lat bez przerwy. Potrzebują również pięcioletniego doświadczenia zawodowego w komercyjnym transporcie drogowym. Przepisy dotyczą dróg w Niemczech.

15 krajów dopuszcza obecnie stosowanie "długich" ciężarówek. Nadrenia-Palatynat i Saara były najmłodszymi krajami, które po raz pierwszy zgłosiły trasy w ramach 8. rozporządzenia zmieniającego. Kraje Bawarii, Hamburga, Hesji, Dolnej Saksonii, Nadrenii Północnej-Westfalii, Nadrenii-Palatynatu, Kraju Saary, Saksonii, Szlezwiku-Holsztynu i Turyngii w pełni pozwalają na korzystanie z "długich" ciężarówek. W tych krajach, a także w Saksonii-Anhalt, przedłużona naczepa o długości 17,80 m może jeździć po całej sieci drogowej zgodnie z sekcją 2 ust. 2 rozporządzenia w sprawie wyjątków. Inne kombinacje pojazdów o długości do 25,25 m muszą korzystać wybranych dróg. Brema ma ściśle wskazaną sieć autostrad. Meklemburgia-Pomorze Przednie i Badenia-Wirtembergia wskazały wiele tras do jazdy "długimi ciężarówkami". Istnieją pewne luki w przepaści między federalną siecią autostrad w Saksonii-Anhalt.

Sieć drug w Niemczech dostępnych dla długich ciężarówek

Przeczytaj też:
Rejestracje nowych pojazdów użytkowych odbiciem sytuacji w Europie. Pandemia dotknęła 27 rynków UE i każdy segment pojazdów

W kwietniu 2020 r. liczba rejestracji pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej, zmniejszyła się o 67%. Tak drastyczny spadek był powodem wstrzymania działalności gospodarczej niemal we wszystkich krajach Europy, przez cały miesiąc.

 

Pierwsze nowe MAN-y TGX wyjeżdżają z fabryki

Fabryka MAN Truck & Bus w Monachium, która obecnie produkuje nowy model MAN TGX, wydaje już pierwsze ciężarówki.

 

Osłona dla kierowców w podwójnej obsadzie?

Holenderska firma CARona oferuje tarcze ochronne do ciężarówek. Cena nie przekracza 40 euro.

 

Siedemdziesiąt ton po Hiszpanii. Transporty ciężarówką XXL

Firma, która pracuje dla największych hiszpańskich łańcuchów dostaw w branży spożywczej, zaczęła eksperymentalnie testować długą chłodnię.

 

Polskie ciężarówki z pomocą dla Watykanu

Dwie ciężarówki z transportem medycznym dotarły wczoraj do Włoch.

 

Darmowa aplikacja Shell Fleet assistant do zarządzania flotą

Shell wprowadza nowe rozwiązanie dedykowane managerom flot i ich kierowcom.

 

VW, Daimler i BMW domagają się premii za zakup samochodów - teraz producenci ciężarówek również chcą pomocy państwa

Szef Traton Andreas Renschler ma już pomysł, jak to może wyglądać.

 

Więcej Scanii w Mercedesie?

Karin Rådström, były menedżer Scania, przejęła zarządzanie marką ciężarówek Mercedes-Benz.

 

Uszkodzone akumulatory są główną przyczyną awarii w ponad 40 procentach przypadków

Awaria jest zawsze nieprzyjemnym doświadczeniem dla kierowców - kosztuje cenny czas.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL