Unijny rynek ciężarówek u progu kryzysu epidemii. Rejestracje nowych samochodów w UE

Nowy Actros

W lutym 2020 r. rejestracje pojazdów użytkowych w całej Unii Europejskiej spadły o 6,2%.

 

Popyt zmniejszył się we wszystkich segmentach pojazdów, z wyjątkiem autobusów i autokarów. Wszystkie główne rynki, z wyjątkiem francuskiego (+ 1,6%), skurczyły się w ostatnim miesiącu: niemiecki (-7,6%),hiszpański (-5,9%) i włoski (-4,0%).

Od stycznia do lutego rynek pojazdów użytkowych w UE zmniejszył się o 8,9% do 303 350 sztuk. W Hiszpanii (-12,8%), Niemczech (-7,6%), Francji (-3,6%) i we Włoszech (-3,5%) odnotowano spadek popytu na pojazdy użytkowe w br.

Nowe samochody dostawcze do 3,5 t

Rezultaty z lutego wskazują na spadek rejestracji lekkich samochodów dostawczych drugi miesiąc z rzędu (-4,0%), choć w wolniejszym tempie niż w styczniu. Trzy z czterech największych rynków UE opublikowały w ostatnim miesiącu ujemne rezultaty: Włochy (-6,2%), Hiszpania (-5,9%) i Niemcy (-3,8%). Natomiast Francja osiągnęła wyższe wyniki niż w lutym 2019 r. (+ 3,0%).

W pierwszych dwóch miesiącach 2020 r. popyt na samochody dostawcze w UE zmniejszył się o 7,1%. Na każdym z głównych rynków UE wyniki były gorsze niż przed rokiem. Największy spadek odnotowano w Hiszpanii (-13,2%), a następnie we Włoszech (-4,4%), Niemczech (-3,4%) i Francji (-2,9%).

Nowe samochody ciężarowe powyżej 16 t

W lutym popyt na nowe ciężkie ciężarówki kontynuował trend spadkowy, który rozpoczął się latem ubiegłego roku, zaznaczając
ósmy z kolei miesiąc spadku w tym segmencie (-19,3%). Wyniki były zróżnicowane wśród czterech kluczowych rynków UE: we Włoszech odnotowano wzrost (+ 10,6%), natomiast Niemcy (-21,6%) i Francja (-15,4%) doznały dwucyfrowych strat.

W ciągu dwóch miesięcy od początku roku rejestracje nowych ciężkich samochodów ciężarowych zmniejszyły się na wszystkich
głównych rynkach UE – najgłębsze spadki wskazały Niemcy (-24,0%) i Francja (-14,8%). To obniżyło liczbę zarejestrowanych w całej UE, ciężkich samochodów ciężarowych do 38 004, których było o 20,6% mniej niż w pierwszych dwóch miesiącach 2019 r.

Nowe samochody ciężarowe powyżej 3,5 t

W drugim miesiącu 2020 r. liczba rejestracji nowych ciężarówek w UE spadła o 18,2% w wyniku spowolnienia popytu na ciężkie samochody ciężarowe. Wśród głównych rynków UE, Niemcy (-20,6%) i Francja (-13,6%) odnotowały dwucyfrowe spadki. Natomiast we Włoszech (+ 9,7%) i Hiszpanii (+ 0,6%) rejestracje ciężarówek w ubiegłym miesiącu, wzrosły.

W ciągu pierwszych dwóch miesięcy br. w całej Unii Europejskiej, zarejestrowano 46 295 nowych samochodów ciężarowych, co przełożyło się na spadek o 18,7% w porównaniu z rokiem poprzednim. Rezultaty wśród ciężkich samochodów ciężarowych znalazły odzwierciedlenie w wynikach całego segmentu samochodów ciężarowych. Najgłębsze straty zanotowały Niemcy (−20,5%) i Francja (13 13,0%), a następnie Hiszpania (-8,5%) i Włochy (-1,2%).

Trendy na rynku ciężarówek w Europie według krajów (2 miesiące w 2020 r.)

Francja: -14,8%
Niemcy: -24%
Wielka Brytania: -24,8%
Włochy: -1,2%
Hiszpania: -9,5%
Polska: -29,4%

Nowe autobusy i autokary powyżej 3,5 t

W lutym 2020 r. łączna liczba autobusów i autokarów zarejestrowanych w Unii Europejskiej była o 3,1% wyższa niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Niemcy (+ 33,6%), Francja (+ 32,1%) i Włochy (+ 26,7%) odnotowały solidny wzrost w drugim miesiącu 2020 r., co poprawiło całkowity rezultat regionu. Jednak popyt na nowe autobusy i autokary w Hiszpanii (-41,5%) znacznie spadł w ostatnim miesiącu.

Od stycznia do lutego europejski rynek autobusów i autokarów zwiększył się o 4,6% do 5738 nowych pojazdów zarejestrowanych w całej UE. Popyt urósł we Francji (+ 29,4%), we Włoszech (+ 19,9%) i w Niemczech (+ 12,8%), podczas gdy Hiszpania odnotowała spadek (-21,7%) w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Przeczytaj też:
Nowy MAN TGX od tego miesiąca będzie fabrycznie wyposażony w opony Ecopia H002 firmy Bridgestone

Bridgestone wyposaża pierwsze 1000 ciężarówek MAN nowego modelu TGX wyłącznie fabrycznie w opony Ecopia H002.

 

Rejestracje nowych pojazdów użytkowych odbiciem sytuacji w Europie. Pandemia dotknęła 27 rynków UE i każdy segment pojazdów

W kwietniu 2020 r. liczba rejestracji pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej, zmniejszyła się o 67%. Tak drastyczny spadek był powodem wstrzymania działalności gospodarczej niemal we wszystkich krajach Europy, przez cały miesiąc.

 

Osłona dla kierowców w podwójnej obsadzie?

Holenderska firma CARona oferuje tarcze ochronne do ciężarówek. Cena nie przekracza 40 euro.

 

Darmowa aplikacja Shell Fleet assistant do zarządzania flotą

Shell wprowadza nowe rozwiązanie dedykowane managerom flot i ich kierowcom.

 

VW, Daimler i BMW domagają się premii za zakup samochodów - teraz producenci ciężarówek również chcą pomocy państwa

Szef Traton Andreas Renschler ma już pomysł, jak to może wyglądać.

 

Więcej Scanii w Mercedesie?

Karin Rådström, były menedżer Scania, przejęła zarządzanie marką ciężarówek Mercedes-Benz.

 

Uszkodzone akumulatory są główną przyczyną awarii w ponad 40 procentach przypadków

Awaria jest zawsze nieprzyjemnym doświadczeniem dla kierowców - kosztuje cenny czas.

 

Ciężarówki DAF CF i XF w nowych konfiguracjach napędów. Dodatkowy napęd do ciągników siodłowych

Modele CF i XF dostępne z dołączanym napędem przedniej osi za pomocą jednego przycisku na desce rozdzielczej.

 

Pierwszy DAF, po przerwie w produkcji, opuszcza linię montażową

Wszystkie zakłady produkcyjne DAF Trucks powracają do dawnego rytmu. Maszyny ruszyły w Eindhoven, Westerlo i Leyland (w Wielkiej Brytanii).

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL