Nowy Actros

Unijny rynek ciężarówek u progu kryzysu epidemii. Rejestracje nowych samochodów w UE

W lutym 2020 r. rejestracje pojazdów użytkowych w całej Unii Europejskiej spadły o 6,2%.

 

Popyt zmniejszył się we wszystkich segmentach pojazdów, z wyjątkiem autobusów i autokarów. Wszystkie główne rynki, z wyjątkiem francuskiego (+ 1,6%), skurczyły się w ostatnim miesiącu: niemiecki (-7,6%),hiszpański (-5,9%) i włoski (-4,0%).

Od stycznia do lutego rynek pojazdów użytkowych w UE zmniejszył się o 8,9% do 303 350 sztuk. W Hiszpanii (-12,8%), Niemczech (-7,6%), Francji (-3,6%) i we Włoszech (-3,5%) odnotowano spadek popytu na pojazdy użytkowe w br.

Nowe samochody dostawcze do 3,5 t

Rezultaty z lutego wskazują na spadek rejestracji lekkich samochodów dostawczych drugi miesiąc z rzędu (-4,0%), choć w wolniejszym tempie niż w styczniu. Trzy z czterech największych rynków UE opublikowały w ostatnim miesiącu ujemne rezultaty: Włochy (-6,2%), Hiszpania (-5,9%) i Niemcy (-3,8%). Natomiast Francja osiągnęła wyższe wyniki niż w lutym 2019 r. (+ 3,0%).

W pierwszych dwóch miesiącach 2020 r. popyt na samochody dostawcze w UE zmniejszył się o 7,1%. Na każdym z głównych rynków UE wyniki były gorsze niż przed rokiem. Największy spadek odnotowano w Hiszpanii (-13,2%), a następnie we Włoszech (-4,4%), Niemczech (-3,4%) i Francji (-2,9%).

Nowe samochody ciężarowe powyżej 16 t

W lutym popyt na nowe ciężkie ciężarówki kontynuował trend spadkowy, który rozpoczął się latem ubiegłego roku, zaznaczając
ósmy z kolei miesiąc spadku w tym segmencie (-19,3%). Wyniki były zróżnicowane wśród czterech kluczowych rynków UE: we Włoszech odnotowano wzrost (+ 10,6%), natomiast Niemcy (-21,6%) i Francja (-15,4%) doznały dwucyfrowych strat.

W ciągu dwóch miesięcy od początku roku rejestracje nowych ciężkich samochodów ciężarowych zmniejszyły się na wszystkich
głównych rynkach UE – najgłębsze spadki wskazały Niemcy (-24,0%) i Francja (-14,8%). To obniżyło liczbę zarejestrowanych w całej UE, ciężkich samochodów ciężarowych do 38 004, których było o 20,6% mniej niż w pierwszych dwóch miesiącach 2019 r.

Nowe samochody ciężarowe powyżej 3,5 t

W drugim miesiącu 2020 r. liczba rejestracji nowych ciężarówek w UE spadła o 18,2% w wyniku spowolnienia popytu na ciężkie samochody ciężarowe. Wśród głównych rynków UE, Niemcy (-20,6%) i Francja (-13,6%) odnotowały dwucyfrowe spadki. Natomiast we Włoszech (+ 9,7%) i Hiszpanii (+ 0,6%) rejestracje ciężarówek w ubiegłym miesiącu, wzrosły.

W ciągu pierwszych dwóch miesięcy br. w całej Unii Europejskiej, zarejestrowano 46 295 nowych samochodów ciężarowych, co przełożyło się na spadek o 18,7% w porównaniu z rokiem poprzednim. Rezultaty wśród ciężkich samochodów ciężarowych znalazły odzwierciedlenie w wynikach całego segmentu samochodów ciężarowych. Najgłębsze straty zanotowały Niemcy (−20,5%) i Francja (13 13,0%), a następnie Hiszpania (-8,5%) i Włochy (-1,2%).

Trendy na rynku ciężarówek w Europie według krajów (2 miesiące w 2020 r.)

Francja: -14,8%
Niemcy: -24%
Wielka Brytania: -24,8%
Włochy: -1,2%
Hiszpania: -9,5%
Polska: -29,4%

Nowe autobusy i autokary powyżej 3,5 t

W lutym 2020 r. łączna liczba autobusów i autokarów zarejestrowanych w Unii Europejskiej była o 3,1% wyższa niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Niemcy (+ 33,6%), Francja (+ 32,1%) i Włochy (+ 26,7%) odnotowały solidny wzrost w drugim miesiącu 2020 r., co poprawiło całkowity rezultat regionu. Jednak popyt na nowe autobusy i autokary w Hiszpanii (-41,5%) znacznie spadł w ostatnim miesiącu.

Od stycznia do lutego europejski rynek autobusów i autokarów zwiększył się o 4,6% do 5738 nowych pojazdów zarejestrowanych w całej UE. Popyt urósł we Francji (+ 29,4%), we Włoszech (+ 19,9%) i w Niemczech (+ 12,8%), podczas gdy Hiszpania odnotowała spadek (-21,7%) w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Przeczytaj też:
Sposoby na obniżenie kosztów floty z telematyką Systemy telematyczne do zarządzania flotą są opracowywane z myślą o zapewnieniu pełniejszej kontroli nad wykorzystywaniem pojazdów, zwiększeniu wydajności i szeroko pojętej optymalizacji realizowanych zleceń. Dzięki zebranym danym można podejmować efektywniejsze i niezawodne decyzje w celu obniżenia całkowitego kosztu utrzymania floty.
Daimler Truck przeprowadza intensywne testy systemów wspomagających bezpieczeństwo W ramach przeprowadzonych ostatnio szeroko zakrojonych testów skupiono się przede wszystkim na systemach asystujących, które będą montowane w ciężarówkach i autobusach Daimler Truck od kwietnia 2024 r.
110 lat marki Textar Za oficjalny początek marki Textar przyjmuje się datę 23 lipca 1913 roku.
Mobil Delvac: trzy nowe kategorie olejów silnikowych już dostępne w Polsce Ultra, Modern i Legend to trzy nowe kategorie olejów silnikowych Mobil Delvac dostępne w polskiej sieci sprzedaży.
Cyfrowe wyświetlacze w ciężarówkach Scania Kierowcy Scania zyskają większą kontrolę nad pojazdem i jego otoczeniem dzięki sygnałom wysyłanym przez czujniki za każdym razem, gdy zbliża się zagrożenie lub konieczność podjęcia działania.
Firma TIRMET z nowym serwisem IVECO Firma TIRMET uruchomiła w Gręzowie pod Siedlcami swój nowy oddział, w którym będzie prowadzona sprzedaż oraz kompleksowa obsługa serwisowa pojazdów marki IVECO.
Ile kupiliśmy samochodów ciężarowych, dostawczych i autobusów pod koniec wakacji W grupie samochodów ciężarowych powyżej 3,5 t DMC w sierpniu 2023 r. według analiz PZPM przygotowanych na podstawie wstępnych danych CEP, zarejestrowano 4244 nowe pojazdy użytkowe. To jest znacznie więcej niż przed rokiem (+62 %) i więcej niż w lipcu br. (+37,3%).
Najchętniej kupowana ciężarówka Volvo ma już 30 lat Dziś mija 30 lat, odkąd Volvo Trucks wprowadziło na rynek model FH, najlepiej sprzedającą się ciężarówkę w historii firmy.
DAF XB - do dystrybucji miejskiej DAF wprowadza na rynek pełną gamę pojazdów dystrybucyjnych w klasach od 7,5 do 19 ton DMC. Model XB to również ciężarówki elektryczne z zasilaniem akumulatorowym.