Czy na rynku zabraknie nowych ciężarówek? Fabryki wstrzymują produkcję

nowe samochody Scania

Brakuje komponentów do produkcji samochodów ciężarowych.

 

Scania planuje wstrzymać prace w większości europejskich zakładów produkcyjnych od środy 25 marca. Decyzja została podjęta z uwagi na niedobór komponentów i poważne zakłócenia w łańcuchu logistyki i dostaw w wyniku rozprzestrzeniania się COVID-19 w Europie.

Aby zapewnić naszym klientom możliwość wykonywania transportu, tak istotnego z punktu widzenia społeczeństwa, nasze warsztaty i centra dystrybucji części będą kontynuować działalność - komentuje Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania.

Scania spodziewa się wznowienia produkcji w ciągu dwóch tygodni. Pracownicy Scania bezpośrednio dotknięci planowanym zamknięciem produkcji, to osoby zatrudnione w zakładach Grupy w Szwecji, Holandii i Francji.

Scania prowadzi bliski dialog z przedstawicielami związków zawodowych w celu wspólnego opracowania rozwiązania tej sytuacji.

Zarówno kierownictwo, jak i przedstawiciele pracowników doceniają środki wsparcia państwa, które są obecnie stosowane w krajach, w których nasi pracownicy tymczasowo nie będą mieli pracy - podkreśla Henrik Henriksson.

Volkswagen Samochody Dostawcze również reaguje na pandemię wywołaną koronawirusem i wstrzymuje produkcję samochodów. Regulacje w tym zakresie wejdą w życie od czwartku (19 marca 2020 r.) i będą obowiązywać wstępnie przez dwa tygodnie. Decyzja dotyczy fabryk w Hanowerze (T6.1, Amarok i eCrafter), Poznaniu i Swarzędzu ( Caddy i T6.1) oraz we Wrześni (Crafter). Powodem wstrzymania produkcji jest ochrona zdrowia wszystkich zatrudnionych osób, niepewna sytuacja na rynkach zbytu lekkich samochodów dostawczych oraz niestabilna sytuacja w obrębie łańcuchów dostaw u poddostawców.

Przeczytaj też:
Rejestracje nowych samochodów ciężarowych w Polsce odnotowały rekordowy spadek

Do recesji na rynku transportowym dołączy jeszcze brak nowych pojazdów oraz złe nastroje społeczne przedsiębiorców.

 

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o MirrorCam, a nie masz okazji zapytać...

Kamery na krótkim ramieniu zamocowane do dachu i wyświetlacze na słupkach - to własnie oferuje nowy Mecedes Actros.

 

Jak wzorowo radzić sobie z pandemią koronawirusa w logistyce. GEFCO Polska wprowadza zaostrzone procedury ochrony

GEFCO Polska wprowadziła szereg zmian dla zapewnienia bezpieczeństwa zdrowia pracowników i partnerów oraz zachowania ciągłości realizowania zleceń.

 

Nowy MAN TGX 2020. Co dalej z nowym modelem ciężarówki? Scania z nowymi mobilnymi warsztatami na kołach

Nowe samochody serwisowe będą wykorzystywane do obsługi klientów w czterech serwisach Scania.

 

Unijny rynek ciężarówek u progu kryzysu epidemii. Rejestracje nowych samochodów w UE

W lutym 2020 r. rejestracje pojazdów użytkowych w całej Unii Europejskiej spadły o 6,2%.

 

Branża magazynowa wobec kryzysu epidemii. Rokowania są pozytywne

W przeciwieństwie do branży automotive rynek magazynowy nadal się rozwija.

 

ZMPD - Tarcza nie wystarcza

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce uważa, że pakiet pomocowy rządu dla przedsiębiorców jest niewystarczający.

 

MAN Truck & Bus poinformował o trudnościach z utrzymaniem produkcji

Kolejne fabryki samochodów ciężarowych wstrzymują produkcję pojazdów.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL