Mercedes- e-vito

Nowa generacja Mercedes-Benz Vito. Mercedes e-Vito o zasięgu ponad 400 kilometrów

Od czasu wprowadzenia na rynek jesienią 2014 r. obecnej trzeciej generacji modelu, sprzedano około 530 000 jego egzemplarzy.

 

Dzięki swojej wszechstronności Vito jest uznanym partnerem dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Rozwój mobilności ma coraz wyraźniejszy wpływ na ruch miejski. Dla utrzymania w przyszłości płynnych dostaw tzw. ostatniego kilometra, rozsądnym krokiem jest czysto elektryczny napęd średnich samochodów dostawczych. Wprowadzając na niektórych rynkach eVito w 2018 r. i eSprintera w 2019 r., Mercedes-Benz Vans został pionierem bezemisyjnego transportu w środowisku miejskim.

Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer z wyglądu przypomina swoich braci z silnikiem spalinowym. Ale pod dynamicznym przodem – ze złączem do ładowania po lewej stronie przedniego zderzaka – kryje się elektryczny układ napędowy (eATS) na przednie koła o maksymalnej mocy 150 kW. Silnik elektryczny, przekładnia o stałym przełożeniu, układ chłodzenia i układ elektroenergetyczny tworzą spójną całość. Energię magazynuje akumulator litowo-jonowy umieszczony pod podłogą pojazdu. Jest umieszczony nisko i centralnie, co ma pozytywny wpływ na prowadzenie eVito Tourer. Prędkości maksymalne 140 km/h w wersji standardowej i 160 km/h jako opcja, zapewniają wystarczającą prędkość zarówno w ruchu miejskim, jak i poza nim.

Mercedes-benz eVito Tourer - szybkie ładowanie – duży zasięg

Mercedes-Benz eVito Tourer jest standardowo wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową z prądem przemiennym (AC) o mocy 11 kW. Oznacza to, że jest również przygotowany do ładowania prądem przemiennym w domowych lub publicznych stacjach ładowania. Nowego eVito Tourer można ładować przez złącze CCS umieszczone w przednim zderzaku po lewej stronie. Możliwe jest także ładowanie prądem stałym (DC). Dlatego eVito Tourer z baterią o pojemności100 kWh może być ładowany od 10 do 80% w ciągu 45 minut na stacji szybkiego ładowania. Akumulator o użytecznej pojemności 90 kWh zapewnia zasięg 421 km.

Dzięki inteligentnej technologii eVito Tourer ładuje również akumulatory podczas jazdy. Podczas hamowania lub wytracania prędkości ruch obrotowy jest przekształcany w energię elektryczną i wykorzystywany do ładowania akumulatora wysokiego napięcia (rekuperacja). Kierowca ma ogromny wpływ na poziom rekuperacji. Może na jej wydajność wpływać za pomocą manetek przy kierownicy. Szczególnie efektywny i komfortowy styl jazdy zapewnia nowa funkcja eVito Tourer: tryb rekuperacji DAuto. Przy poruszaniu się zgodnie z zasadą "jedź w przewidywalnym stylu i oszczędzaj" funkcja rozpoznawania znaków drogowych oraz informacje z systemów wspomagających bezpieczeństwo w pełni współpracują ze sobą, a siła rekuperacji jest dostosowywana w zależności od sytuacji i w czasie rzeczywistym.

Co więcej, trzy programy jazdy pozwalają klientowi wybrać indywidualnie i za naciśnięciem jednego przycisku pomiędzy komfortem a maksymalnym zasięgiem.

Mercedes-benz eVito Tourer - równie praktyczny jak jego bracia z konwencjonalnym napędem

Ponieważ akumulator znajduje się pod podłogą pojazdu przestrzeń bagażową można wykorzystać w stu procentach. W ten sposób eVito Tourer spełnia najbardziej wyśrubowane wymagania pod względem funkcjonalności i różnorodności, dzięki czemu nadaje się do praktycznie wszystkich zastosowań w ruchu pasażerskim. Lokalnie bezemisyjną furgonetkę można zamówić w dwóch różnych długościach: w wersji długiej o łącznej długości 5140 mm lub w wersji ekstra długiej o długości 5370 mm.

Firmy taksówkarskie korzystają z takich funkcji, jak różnorodne konfiguracje miejsc. Dzięki dwóm tylnym kanapom eVito Tourer staje się komfortowym, wyjątkowo cichym i zwinnym shuttle busem, który spełnia wszystkie oczekiwania współczesnego przewozu pasażerskiego. Elastyczna konfiguracja siedzeń sprawia zaś, że eVito Tourer może być wyposażony w maksymalnie dziewięć siedzeń, z możliwością ustawienia ich na wprost siebie.

Mercedes-benz eVito Tourer - infrastruktura ładowania: porady i praktyczne wdrożenie

Oprócz analiz i porad Mercedes-Benz Vans oferuje również rozwiązania sprzętowe do infrastruktury ładowania: w ofercie części dla klientów indywidualnych dostępny jest Wallbox Home Mercedes-Benz o kompaktowej, wysokiej jakości konstrukcji. Ładowarka ta musi być zainstalowana przez profesjonalnego elektryka – którego klient może samodzielnie wybrać – zgodnie z lokalnymi przepisami. Jeszcze bardziej wszechstronna jest propozycja dla klientów posiadających więcej niż dwa pojazdy w jednym miejscu: w ramach oferty infrastruktury do ładowania dla klientów flotowych Mercedes-Benz Vans wraz z wybranymi partnerami obsługuje floty pojazdów. Zakres współpracy sięga od doradztwa i przygotowania lokalizacji, przez instalację sprzętu do ładowania, aż po konserwację i wsparcie w eksploatacji.

Specjalne usługi Mercedes PRO connect dla flot pojazdów elektrycznych

Kierowcy eVito Tourer korzystają również z rozwiązań łączności Mercedes PRO. Pakiet łączności „Zarządzanie pojazdem elektrycznym” obejmuje dwie usługi. Dzięki usłudze "Zdalne ładowanie" kierowcy mają możliwość ustawienia temperatury we wnętrzu pojazdu jeszcze przed rozpoczęciem podróży. W ten sposób, ruszając w drogę, dysponują w pełni naładowanym akumulatorem. Korzystając z aplikacji Mercedes PRO connect, kierowcy mogą zdalnie zaprogramować, kiedy chcą rozpocząć podróż, a tym samym określić, w jaki sposób należy dostosować temperaturę pojazdu przed startem. Oprócz kierowcy, wszystkie istotne informacje o poziomie naładowania akumulatora i kontroli temperatury otrzymuje również menedżer floty – dzięki narzędziu do zarządzania pojazdami. Programowanie jest możliwe bezpośrednio przez Mercedes PRO. Nie ma to wpływu na zasięg, ponieważ do ustawienia temperatury przed wyjazdem wykorzystywany jest prąd podczas ładowania.

Dla klientów flotowych w Niemczech dostępne jest opcjonalne inteligentne rozwiązanie ładowania, które obejmuje połączenie pojazdu z siecią oraz kompatybilną stacją ładowania. Usługa "Inteligentne ładowanie" Mercedes PRO[3] umożliwia menedżerom floty uniknięcie lub przynajmniej zmniejszenie pików obciążenia i oszczędność kosztów dzięki zoptymalizowanej wydajności przyłącza elektrycznego.

 

Przeczytaj też:
Nowy MAN TGE kolejne informacje MAN TGE Next Level już w pierwszej połowie 2024 roku.
VW Crafter o numerze 500 000 W zakładzie we Wrześni produkowane są modele dwóch marek: Volkswagen Crafter i MAN TGE, w tym również ich wersje elektryczne eCrafter i eTGE.
DHL Parcel kupuje kolejne elektryki MAN-a Do zeroemisyjnej floty DHL Parcel dołączyły nowe samochody elektryczne marki MAN eTGE.
Volkswagen wstrzyma produkcję samochodów w Polsce Od 10 marca zakłady spółki Volkswagen Poznań w Poznaniu i we Wrześni czasowo wstrzymują produkcję wytwarzanych tam modeli.
Pakiet Individual Lion S również w dostawczym MAN TGE Nowa linia wyposażenia z najwyższej półki MAN TGE zachwyca ekskluzywnym, sportowym designem i można ją od razu zamówić w całej Europie. MAN TGE Individual Lion S jest opracowywany i realizowany jest w nowym zakładzie MAN Individual w Sadach koło Poznania.
Sprzedaż ciężarówek MAN podchodzi do poziomu sprzed kryzysu w 2021 roku W 2021 roku MAN Truck & Bus dostarczył swoim klientom znacznie więcej pojazdów użytkowych, zbliżając się tym samym do poziomu sprzed wybuchu pandemii.
Czy branża otworzy się na niepełnosprawnych kierowców? Podczas niedawno zakończonych targów Solutrans francuska firma Dyn'Acces zaprezentowała rozwiązanie, które umożliwia niepełnosprawnym kierowcom prowadzić ciężarówkę.
Modyfikacje w silnikach Volvo Trucks Volvo Trucks wprowadza szereg istotnych modyfikacji w swoich silnikach 11- i 13-litrowych spełniających normę emisji spalin Euro 6, których celem jest zapewnienie niższego zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.
Zakład Volkswagena we Wrześni świętuje piąte urodziny W październiku 2016 roku, a więc równo 5 lat temu, oficjalnie ruszyła należąca do spółki Volkswagen Poznań fabryka we Wrześni produkująca modele samochodów dostawczych VW Crafter i MAN TGE oraz ich wersje elektryczne eCrafter i eTGE.