Naczepy EWT

Sprzedaż nowych naczep. Czas wyczekiwania powoli dobiega końca

Ponad 33 procent firm transportowych spodziewa się wyższych obrotów w pierwszym kwartale 2020 roku.

 

Tylko 1 procent firm spodziewa się spadku obrotów. W towarowym transporcie drogowym, w którym sprzedaż uległa spłaszczeniu w czwartym kwartale 2019 r., 15 procent firm spodziewa się osiągnąć większy obrót, prawie połowa spodziewa się wzrostu stóp. W całym sektorze transportu prawie dwie trzecie firm uważa, że ​​stawki pozostają takie same.

W lutym 2020 r. rynek nowych przyczep i naczep wszystkich rodzajów, skurczył się o 10,4% w porównaniu z analogicznym miesiącem 2019. Łącznie w ostatnim miesiącu zarejestrowano 5924 szt. Oznacza to wzrost do stycznia ub.r. o 9,3%.

Od początku 2020 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 2859 szt.; o 38% mniej niż w analogicznym okresie 2019. Tylko przyczep przybyło 2 610 szt. (-38,6%) a naczep 249 (-31%).

W rankingu marek od początku 2020 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu po stosunkowo wysokich rezultatach z ostatniego miesiąca:

- jest KRONE z liczbą 549 wydanych pojazdów;
- drugi po lutym jest SCHMITZ CARGOBULL, który wydał mniej o 35 szt. 514 szt. Obie marki odnotowały wysokie dwucyfrowe spadki, pierwsza o 37,1% a druga o 53,8%;
- trzeci WIELTON zmniejszył pierwsze rejestracje o 32,1% do 492 szt.;
- czwarty KOEGEL, dostarczył klientom 220 pojazdów po spadku o 20,9%;
- na piątym miejscu BODEX wydał 130 szt. przy wzroście o 39,8% w skali roku. Pozwoliło mu to utrzymać pozycję wypracowaną przed miesiącem;
- KAESSBOHRER otworzył drugą piątkę z wynikiem - 109 szt. i spadkiem o 36,6%.

Z rejestracją czasową od początku 2020 roku, pozostało w polskich rejestrach na koniec miesięcy 567 szt. przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t czyli mniej o 132 sztuki (-19%) niż rok wcześniej. Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilą jeszcze grupę stałych rejestracji. Wśród nich na czele pozostał WIELTON – 394 szt., następnie MEGA – 42 szt., i BODEX – 39 szt.

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku br., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 1411 szt.; niemal o połowę mniej (-48,8% ; -1345 szt.) mniej niż rok wcześniej. Ich udział przekracza teraz 49% wobec 60% po lutym ub.r.. Najwięcej rejestracji przypadło marce KRONE (322 szt.), następnie WIELTON (298 szt.) i SCHMITZ CARGOBULL (271 szt.) i a dalej KOEGEL (200 szt.). Liderzy w tej grupie odczuli spadki odpowiednio o 58%, 43%, 60% i 25%. Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 560 (+23%). Zajęły niemal 20% rynku wobec 10% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 335 chłodni (+7%), 222 (+129%) furgonów uniwersalnych i 3 izotermy (-93%), których przed rokiem było 44szt. Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 411 szt. -42%. Zajęły ponad 14% rynku wobec 15% rok wcześniej. Pierwsze miejsca zajmują tu: BODEX (108 szt.; +52%), KEMPF (67 szt.; -11% ) i WIELTON (55szt. -59%) za nim SCHMITZ CARGOBULL (44 szt.; -69%) W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t poza innymi zarejestrowano od początku br. także 114 szt. cystern (-2%) i 59 szt. (-24%) pojemników

W grupie tylko naczep o DMC pow. 3,5 t (2 610 szt.; -39%; 91% udz. w rynku PiN pow. 3,5 t) zarejestrowano od początku br.: 1274 platformy/zabudowy skrzyniowe (-50%); 408 wywrotek (-43%) i 558 furgonów (+24%), na które złożyło się: 333 chłodnie, 3 izotermy i 222 furgony uniwersalne.
W grupie przyczep (249 szt.; -31%) oprócz zabudów skrzyniowych (137 szt.; -28%), które miały tu 55% udział wobec 53% w analogicznym czasie przed rokiem, popularne były też nadwozia wymienne (16 szt. 6% udz. wobec 11% udziału rok wcześniej; -60%).

Ranking marek naczep pow. 3,5 t od początku 2020 roku

- pierwsze miejsce zajął KRONE (549 szt.);
- drugie SCHMITZ CARGOBULL (512 szt.);
- trzecie WIELTON (442 szt.).

Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu jest WECON (55 szt.), drugi WIELTON (50 szt.). Trzecie miejsce MHS po rejestracji w tej grupie 21 szt..

Przeczytaj też:
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Firma Schmitz Cargobull nagrodził Partnerów serwisowych roku 2023 W tym roku nagroda Service Partners of the Year 2023 zostanie wręczona w 33 krajach.
Grupa Wielton gra z WOŚP i zaprasza do licytacji Tradycyjnie Grupa wspiera zbiórkę Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której tegorocznym mottem jest „Tu wszystko gra OK!”.
Telematyka Schmitz Cargobull we wszystkich naczepach TIP Grupa TIP, jeden z wiodących dostawców wynajmu, leasingu i serwisu naczep w Europie, oraz Schmitz Cargobull, największy europejski producent naczep, podpisały umowę, aby wyposażyć 2500 naczep w systemy telematyczne. Modernizacje sprzętu TrailerConnect® obejmują pojazdy wszystkich typów przyczep i producentów.
Wielton inwestuje w kolejny zakład produkcji naczep W celu usprawnienia procesu produkcyjnego oraz poprawy wydajności Wielton zbudował kolejny zakład w Wieluniu.
Wielton na tegorocznych targach TransLogistica Firma Wielton po raz pierwszy zaprezentuje się na targach TransLogistica Poland w Warszawie.
Najlepszy serwis EWT Truck & Trailer Polska w 2023 roku EWT Truck & Trailer Polska, generalny dystrybutor naczep SCHMITZ Cargobull poinformowała, że najlepszym warsztatem roku 2023 partnerskiej sieci serwisowej w Polsce została firma KM Serwis W. Kożuchowski – J. Marciniak w Starej Łubiance.