Koronawirus Transport Kierowcy Włochy

Wpływ koronawirusa na transport drogowy. Relacja kierowcy ciężarówki z Włoch

Znamy już oficjalne komunikaty, pora na relacje samych zainteresowanych. Oto list jednego z kierowców przebywających w okolicy Milano.

 

Może nie trzeba popadać w panikę, ale na pewno należy zachować szczególne środki ostrożności.

- Mam na imię Adam i chciałbym Państwu relacjonować jak wygląda kwestia związana z bezpieczeństwem związanym z koronawirusem we Włoszech. Wiele Polskich firm transportowych wysyła swoje pojazdy ciężarowe na teren północnych Włoch -gdzie jest duże ryzyko zarażenia wirusem, tzw. koronawirusem.

Wzrosły stawki za przewożone materiały a firmy pragną wykorzystać sytuację i szybko wzbogacić się wykorzystując okazję. Ryzyko epidemii jest bardzo duże. Jeszcze w samej Austrii. Samochody ciężarowe z określoną grupa towarów są zmuszanie do przejazdu pociągami na terenie Austrii - relacji Worgl ( Austria) - Brennero ( Włochy) a także odwrotnie. Ryzyko zarażenia w wagonie dla kierowców jest bardzo, duże, bo nie ma tam żadnych środków ochrony przeciwko rozpowszechnianiu się epidemii. Przebywając w kilka osób w przedziale łatwo jest się zarazić. Wsiadamy do przedziału, z którego dopiero co wysiedli inni kierowcy. Nawet wypełniając dokumenty na wjazd na pociąg nie ma żadnych środków ochrony, a dokument potwierdzający wjazd na pociąg jest wypełniamy tymi samymi długopisami, które dotyka tysiące innych kierowców. Wielu polskich kierowców odmawia wyjazdu do Włoch w trosce o własne zdrowie i życie.

Kwarantanna - nie pracujesz - nie zarabiasz

- Kierowcy ciężarówek niewyobrażają sobie sytuacji kwarantanny, gdy mają płacone wynagrodzenie za przejechanie kilometry lub procent od wartości ładunku, a także otrzymują diety. Mając płacone tylko wtedy, gdy jeżdżą. Napięcie rośnie. Rośnie także presja ze strony pracodawców, którzy pomimo zagrożenia wysyłają kierowców w rejony wysokiego ryzyka. Sam stoję teraz na weekendowym odpoczynku we Włoszech - Brianza ( tuż przed Milano) i jak setki tys. polskich kierowców obawiam się, czy nie zarażę się wirusem.

Koronawirus we Włoszech

- Firmy transportowe wyposażają kierowców w maski jednorazowe, bez atestów, nierzadko z przeznaczeniem budowlanym - bez atestów medycznych, lecz chroniących np. przed pyłem lub kurzem. Czy te maski nas ochronię- tego nie wiemy. Kierowcy jeżdżący w rejony wysokiego ryzyka niosą wielkie zagrożenie, ponieważ mają ze sobą kontakt podczas załadunków i rozładunków, podczas wizyt w toaletach i pod ogólnodostępnymi prysznicami. Także podczas tankowań paliwa możliwy jest kontakt z osobami które w ogóle żadnych zabezpieczeń nie stosują. Zauważalny jest zmniejszony ruch samochodów osobowych na włoskich autostradach, a także zmniejszony jest ruch w restauracjach.
Przez kilka dni, jakie tu już jestem nie widzę, aby Włosi stosowali jakieś płyny do dezynfekcji lub inne środki ochrony osobistej. Sielanka trwa a wirus ma coraz więcej potencjalnych nosicieli.

Kierowca ciężarówki a koronawirus

- Kierowcy nie chcący jeździć w rejon Włoch często trafiają na tzw. dywanik i proszeni są o zwolnienie się za porozumieniem stron. Wywierana jest na nich presja. Nikt nie przejmuje się ich losem. Dlatego proszę o poruszenie tej ważnej kwestii. Niestety za pracę w strefie wysokiego ryzyka nikt ni myśli o wypłaceniu dodatkowego wynagrodzenia dla kierowcy na wypadek późniejszej ewentualnej kwarantanny.
Sam jestem kierowcą od 6 lat i nigdy nie bałem się tak o zdrowie własnej rodziny i przyjaciół, jak teraz. Jak będę mógł im spojrzeć w oczy, gdy zainfekuje ich koronawirusem? My kierowcy chcemy, by ktoś nas zrozumiał i postawił się na naszym miejscu.

Adam 29 lat, od 6 lat kierowca, mąż i ojciec.

P.S. Właśnie na parkingu Brianze zamknięto prysznice dla kierowców.... I tylko 1 kierowca szedł do toalety w masce...

 

Przeczytaj też:
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wymiana tachografów niezbędna przy międzynarodowych przewozach drogowych GITD przypomina, że do końca roku 2024 pojazdy wykorzystywane w międzynarodowych przewozach drogowych muszą zostać wyposażone w inteligentne tachografy drugiej wersji (tzw. retrofit).
Surowa kara za jazdę ciężarówką z zawieszoną działalnością W dniu 01 lutego 2024 r. inspektorzy z WITD w Gdańsku zatrzymali do rutynowej kontroli zestaw ciężarowy.
Ponad tysiąc kilometrów ciężarówką w jedną dobę 1300 km przejechał kierowca ciężarówki w jedną dobę, bez uprawnień, bez karty w tachografie.
Kilkanaście tysięcy złotych kary za tachograf W dniu 22 grudnia pilscy inspektorzy zatrzymali do kontroli zestaw pojazdów niemieckiego przewoźnika.
Kierowca ciężarówki zatrzymany za transport narkotyków Policjanci CBŚP przejęli 120 kg marihuany ukrytej w 246 litrowych beczkach przewożonych przez ciężarówkę.
Potrójna obsada w ciężarówce Kierowcy ciężarówki poruszali się w czasie zakazu i stracili prawo jazdy na 3 miesiące.
Paliwo ponad normę Zespół pojazdów był wyposażony w trzy stałe zbiorniki paliwa.
Kontrole w transporcie kontenerów Zespół kontrolny z WITD w Gdańsku w dniu 01 czerwca 2023r. w godzinach popołudniowych prowadził działania kontrolne na trasie S7, gdzie inspektorzy wzięli pod lupę kierowców ciężarówek z ładunkami w kontenerach.