Nowe kabiny w Volvo FM i Volvo FMX. Nowe Volvo FH i FH16 bardziej funkcjonalne
Nowe Volvo FM i Volvo FMX mają nową kabinę, a także wiele takich samych funkcji wyświetlacza zestawu wskaźników jak ich większe odpowiedniki Volvo.
- Dzienne kabiny nowego Volvo FMDzienne kabiny nowego Volvo FM
- Wnętrze nowego Volvo FMXWnętrze nowego Volvo FMX
- Nowy układ wyświetlacza w Volvo FMNowy układ wyświetlacza w Volvo FM
- Nowe Volvo FM - zmiany na zewnątrzNowe Volvo FM - zmiany na zewnątrz
- Nowe Volvo FM - wnętrze kabinyNowe Volvo FM - wnętrze kabiny
- Cyfrowy wyświetlacz we wszystkich modelach Volvo Trucks 2020Cyfrowy wyświetlacz we wszystkich modelach Volvo Trucks 2020
- Nowe Volvo FM - lepsza widocznośćNowe Volvo FM - lepsza widoczność
Objętość wnętrza zwiększono w nich nawet o 1m3, zapewniając dzięki temu większy komfort i więcej miejsca do pracy. Widoczność jest teraz jeszcze lepsza dzięki większym oknom, obniżonej linii drzwi i nowym lusterkom.
Kierownica została wyposażona w funkcję pochylania, co pozwala lepiej dostosować indywidualną pozycję kierowcy podczas jazdy. Dolna leżanka w kabinie sypialnej jest umieszczona wyżej niż poprzednio, co zapewnia większy komfort i pozwala uzyskać dodatkowe miejsce do przechowywania pod spodem. Kabina dzienna ma na tylnej ścianie nowy 40-litrowy schowek z wewnętrznym oświetleniem. Komfort kabiny zwiększa lepsza izolacja chroniąca przed zimnem, gorącem i hałasem, a sterowana czujnikiem klimatyzacja z filtrem węglowym zapewnia dobrą jakość powietrza w każdych warunkach.
Volvo Newrange 2020 - nowy interfejs kierowcy
Na stanowisku kierowcy znajduje się obecnie całkowicie nowy interfejs do obsługi informacji i komunikacji. Dzięki temu kierowca może łatwiej przeglądać i nadzorować różne funkcje, a wykonywane przy tym czynności są mniej stresujące i rozpraszające. Wyświetlacz zestawu wskaźników jest całkowicie cyfrowy, z 12-calowym ekranem, który znacznie ułatwia kierowcy wybranie aktualnie potrzebnych informacji. W miejscu łatwo dostępnym dla kierowcy znajduje się 9-calowy wyświetlacz dodatkowy obsługujący system Infotainment, nawigację, informacje na temat transportu oraz obraz z kamer monitorujących. Tymi funkcjami można sterować przyciskami na kierownicy, głosowo lub bezpośrednio za pośrednictwem ekranu dotykowego i panelu sterowania.
Nowa gama Volvo Trucks - ciężarówki jeszcze bardziej bezpieczne
Bezpieczeństwo zostało jeszcze bardziej zwiększone dzięki takim funkcjom jak reflektory z aktywnymi światłami mijania w Volvo FH i Volvo FH16. Ten system poprawia bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi, ponieważ automatycznie wyłącza wybrane segmenty świateł drogowych LED, kiedy samochód ciężarowy zbliża się do innych pojazdów.
Jazdę ułatwia tempomat adaptacyjny (ACC) działający przy wszystkich prędkościach aż do 0 km/h oraz tempomat sterujący prędkością przy zjeździe ze wzniesienia (tempomat zjazdowy), który załącza hamulce kół, jeśli do utrzymania stałej prędkości przy zjeździe potrzebna jest dodatkowa siła hamowania. Standardowe wyposażenie nowych samochodów ciężarowych stanowi obecnie Elektronicznie Sterowany Układ Hamulcowy (EBS) konieczny do działania takich funkcji jak Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne oraz Układ Stabilizacji Toru Jazdy. Jako opcja jest dostępny Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z takimi systemami bezpieczeństwa jak Układ Monitorowania Pasa Ruchu i wspomaganie stabilności. Układ rozpoznawania znaków drogowych wykrywa takie znaki, jak ograniczenie wyprzedzania, rodzaj drogi i ograniczenie prędkości, i wyświetla je na wyświetlaczu zestawu wskaźników.
Nowe Volvo - asystent martwego pola
W celu uzyskania lepszej widoczności można zamontować kamerę narożną po stronie pasażera przesyłającą widok z boku pojazdu na wyświetlacz dodatkowy. System eliminuje martwe pole w stosunku do np. rowerzystów.
Nowe Volvo to również efektywniejsze jednostki napędowe
Dla firm transportowych ważna jest zarówno ochrona środowiska, jak i ekonomika. Ponieważ nie pojawi się jedno źródło energii, które rozwiąże wszelkie problemy dotyczące zmiany klimatu, i ponieważ różne segmenty branży transportowej wymagają różnych rozwiązań, w przewidywalnej przyszłości nadal będzie istnieć równolegle kilka rodzajów układów napędowych. Nowe Volvo FH można także wyposażyć w nowy, efektywny silnik wysokoprężny Euro 6 należący do pakietu I-Save umożliwiającego znaczne oszczędności paliwa i CO2. Na przykład w transporcie długodystansowym nowe Volvo FH z I-Save łączy nowy silnik D13TC z pakietem funkcji i może zapewnić oszczędność paliwa nawet o 7%*. Wprowadzono również ulepszenia dla wersji Euro 3 i 5 z funkcjami takimi jak Volvo Torque Assist.
Napędy gazowe w ciężarówkach Volvo FH i Volvo FM
Na wielu rynkach Volvo FH i Volvo FM są dostępne z napędzanym gazem silnikiem LNG zgodnym z normą Euro 6, który oferuje oszczędność paliwa i osiągi na poziomie porównywalnym z analogicznymi samochodami ciężarowymi Volvo z silnikiem wysokoprężnym, ale przy znacznie mniejszym wpływie na klimat. Silnik gazowy może być zasilany dowolnym biogazem, co obniża emisję CO2 nawet o 100 procent, lub gazem ziemnym, który zapewnia emisję CO2 nawet o 20 procent niższą w porównaniu z analogicznymi samochodami ciężarowymi Volvo z silnikiem Diesla.