Nowy Mercedes-Benz Actros oszczędny dzięki aerodynamice
Mniejsze zużycie paliwa w ciężarówce Mercedes-Benz Actros.
Producent ciężarówek, Mercedes-Benz skupia swoje działania na obniżaniu zużycia paliwa dzięki mniejszym oporom powietrza.
Ekonomiczny Mercedes-Benz Actros
Takim flagowym przykładem ciągłego ulepszania aerodynamiki jest Mercedes-Benz Actros.
Od wprowadzenia na rynek nowego Actrosa w 2011 roku do roku 2019 udało się obniżyć spalanie paliwa w typowym transporcie dalekobieżnym nawet o 15 procent. Nowego Actrosa stać na jeszcze więcej porównując go do poprzedniego modelu. Na autostradzie oszczędniejszy jest nawet o 3 procent, a w ruchu podmiejskim o 5 procent. Czynnikami, dzięki którym obniżył zużycie paliwa, są prócz udoskonalonego systemu Predictive Powertrain Control (PPC) sterującego tempomatem i skrzynią biegów oraz nowych przełożeń osi tylnej w dużej mierze aerodynamiczne ulepszenia kabiny.
Aerodynamika jest jednym z ważniejszych czynników decydujących o zużyciu paliwa. Nowy Actros uzyskuje doskonałe wyniki dzięki systemowi kamer MirrorCam oraz spojlerom bocznym na kabinie.
Udoskonalenia te wprowadzono m. in. dzięki intensywnym testom w należącym do Daimler AG tunelu aerodynamicznym w Untertürkheim. Inżynierowie symulowali tam różne warunki opływu ciężarówki przez strumień powietrza aby ulepszyć współczynnik cw, będący miarą opływowości, a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa.
Trwałe udoskonalenie aerodynamiki nowego Actrosa dzięki MirrorCam to jeden z powodów, dla których nagrodzono ten pojazd tytułem International Truck of the Year 2020.