Nowe Volvo FM

Nowe Volvo FM - nowa kabina. Dodatkowy metr wewnętrznej przestrzeni (video)

Volvo Trucks wprowadziła na rynek nową generację Volvo FM.

 

Znajdziemy w nim wiele udoskonaleń w środowisku pracy kierowcy i innowacji podnoszących poziom komfortu, bezpieczeństwa i wydajności.

- Nowy samochód ciężarowy Volvo FM o dużej ładowności, przestronny i oferujący znakomitą widoczność zaprojektowano z myślą o zapewnieniu wszystkim segmentom branży znakomitego miejsca pracy na kołach - zachwala nowe Volvo FM Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Nowe Volvo FM - więcej miejsca dla kierowcy

Nowe Volvo FM to uniwersalny pojazd z oferty Volvo Trucks - zwrotny, a przy tym przestronny, bezpieczny i komfortowy. W nowym Volvo, w kabinie, zastosowano nowe pionowe słupki przednie, co pozwoliło uzyskać dodatkowy metr sześcienny przestrzeni i więcej światła.

Centralnym elementem wnętrza jest nowa deska rozdzielcza z nowoczesnym aktywnym wyświetlaczem i większą liczbą schowków — oferowana w nowych kolorach. Zestaw wskaźników zawiera 12-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników o wysokiej rozdzielczości z przejrzystym interfejsem. Kierowca może bez trudu zapoznać się z ważnymi informacjami, a także wybrać jeden z czterech widoków ekranu, zależnie od sytuacji jazdy. Wyświetlacz zestawu wskaźników, gotowy do przyszłych aktualizacji i obsługi pojazdu, zaprojektowano tak, aby uprościć czynności obsługowe kierowcy i zminimalizować czynniki rozpraszające podczas korzystania z najważniejszych informacji.

Nowe Volvo FM ma opcjonalny 9-calowy wyświetlacz dodatkowy obsługuje system Infotainment, nawigację, informacje o transporcie i obraz z kamer monitorujących. Wyświetlacz można obsługiwać różnymi sposobami: za pomocą intuicyjnie umieszczonych przycisków na kierownicy, głosowo lub bezpośrednio za pośrednictwem ekranu dotykowego i panelu sterowania. Zarówno na wyświetlaczu zestawu wskaźników, jak i dodatkowym interfejs można wyświetlać w jednym z wielu języków. Ponadto nowa opcja pochylania kolumny kierownicy pozwala kierowcy przyjąć podczas jazdy ergonomiczną pozycję.

Nowe Volvo FM - można komfortowo wypocząć

W nowej kabinie sypialnej leżanka znajduje się wyżej, co pozwoliło utworzyć pod nią dużą przestrzeń do przechowywania. W górnej części tylnej ściany znajduje się schowek z panelami LED w przegrodach. Przejście z fotela na leżankę jest łatwiejsze ze względu na nowy, cieńszy i ergonomicznie zaprojektowany wybierak zakresów skrzyni biegów I-Shift. Komfort kabiny zwiększa lepsza izolacja chroniąca przed zimnem, gorącem i hałasem.

Nowe Volvo FM na zewnątrz Volvo FM nowej generacji ma aerodynamiczny kształt z charakterystycznymi liniami z przodu. Pojedyncza, elegancka i wyrazista linia przechodzi przez bok nowej kabiny. Ponadto reflektory w kształcie litery V umieszczono tak, aby uzyskać optymalne parametry aerodynamiczne, a większy panel znaku firmowego i górna krata wlotu powietrza z nowym wzorem siatki nadają samochodowi ciężarowemu odważny i zdecydowany wygląd.

Nowe Volvo FM - jeszcze bardziej bezpiecznie

Oprócz lepszej widoczności dla kierowców, nowe Volvo FM jest wyposażone także w takie funkcje bezpieczeństwa, jak tempomat sterujący prędkością przy zjeździe ze wzniesienia (tempomat zjazdowy), który ustawia maksymalną prędkość, aby ułatwić zapobieganie niepożądanemu przyspieszeniu, a także udoskonalony tempomat adaptacyjny (ACC), który działa w całym zakresie prędkości, nawet do 0 km/h.

Standardowe wyposażenie nowych samochodów ciężarowych stanowi obecnie Elektronicznie Sterowany Układ Hamulcowy (EBS) konieczny do działania takich funkcji jak Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne oraz Układ Stabilizacji Toru Jazdy. Jako opcja jest dostępny Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z takimi systemami bezpieczeństwa jak Układ Monitorowania Pasa Ruchu i wspomaganie stabilności.

Volvo FM ma również system rozpoznawania znaków drogowych, które są następnie wyświetlane na wyświetlaczu zestawu wskaźników, aby ostrzec kierowcę. System jest w stanie wykryć takie znaki, jak ograniczenia wyprzedzania, rodzaj drogi i ograniczenia prędkości.

Opcjonalna kamera narożna po stronie pasażera przesyła widok z boku pojazdu na wyświetlacz dodatkowy.

Nowe Volvo FM - również LNG

Korzystając z różnych konfiguracji układu napędowego i podwozia, nowe Volvo FM można dopasować do szerokiej gamy zastosowań i zapewnić znaczne oszczędności paliwa. Poprawione kąty skrętu osi wleczonej i pchanej zapewniają wyjątkową zwrotność samochodu ciężarowego, pozwalającą go wykorzystywać na przykład w intensywnym ruchu miejskim.

Na wielu rynkach Volvo FM jest dostępne z napędzanym gazem silnikiem LNG zgodnym z normą Euro 6, który oferuje oszczędność paliwa i osiągi na poziomie porównywalnym z analogicznymi samochodami ciężarowymi Volvo z silnikiem wysokoprężnym, ale przy znacznie mniejszym wpływie na klimat. Silnik gazowy może być zasilany dowolnym biogazem, co obniża emisję CO2 nawet o 100 procent, lub gazem ziemnym, który zapewnia emisję CO2 nawet o 20 procent niższą w porównaniu z analogicznymi samochodami ciężarowymi Volvo z silnikiem wysokoprężnym. Przekłada się to wprost na emisję substancji szkodliwych w trakcie użytkowania pojazdu, określaną mianem emisji "od zbiornika do koła.

Nowe Volvo FM w skrócie

- Kabiny: kabina dzienna, kabina dzienna z obniżonym dachem, kabina sypialna z obniżonym dachem, kabina Globetrotter, kabina załogowa. Pakiety wykończeń zewnętrznych i wewnętrznych pozwalające nadać pojazdowi indywidualny charakter.
- Silniki: Dostępne silniki wysokoprężne zgodne z różnymi normami emisji. Na wybranych rynkach Volvo FM jest także dostępne z zasilanym gazem silnikiem LNG zgodnym z normą Euro 6, Step D.
- System zmiany biegów: I-Shift z pakietami oprogramowania dla różnych obszarów zastosowania.
- Światła: reflektory halogenowe lub LED.

 

Przeczytaj też:
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Nowy, mocniejszy silnik do Volvo FH16 również na biopaliwa Volvo Trucks wprowadza nowy silnik dedykowany do kultowego modelu Volvo FH16.
Volvo FH Aero - bardziej opływowy i dłuższy Niezależnie od tego, który układ napędowy wybiorą klienci – elektryczny, gazowy czy wysokoprężny – wszystkie warianty nowego FH Aero będą charakteryzowały się niższym zużyciem energii, większym zasięgiem oraz najwyższym poziomem bezpieczeństwa i wrażeń z jazdy.
Pierwsze elektryczne Volvo FH dla polskiego przewoźnika Podczas VI edycji Targów Rozwiązań Transportowych 4Poland odbyło się uroczyste przekazanie elektrycznej ciężarówki.
Volvo FM Electric we flocie DHL w Polsce W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.
Nowy rok w branży pojazdów użytkowych W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w styczniu 2023 r. zarejestrowano 2486 szt. To rezultat o 233 szt. wyższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem (+10,3% r/r) i jednocześnie najwyższy wynik dla analogicznego miesiąca w całej historii notowań.
Ciężarówki i autobusy - jak minął rok W roku bieżącym rynek samochodów ciężarowych jest niestabilny. Mimo iż dotychczas radził sobie nieco lepiej z zakłóceniami dostaw półprzewodników niż inne kategorie pojazdów, to po wybuchu wojny za wschodnią granicą sytuacja została skomplikowana dodatkowo brakami komponentów z Ukrainy.
Samochody ciężarowe na finiszu 2022 roku Powoli zbliżamy się do końca roku i będzie można ostatecznie podsumować kolejny niełatwy, dla producentów samochodów ciężarowych, rok. Zanim to jednak nastąpi analizujemy przedostatni miesiąc 2022 roku.
Ciężarowe w górę W październiku 2022r. zarejestrowano 3742 nowe pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, tj. więcej niż przed rokiem (+24,8%) i więcej o 12,4% niż we wrześniu br. jest to niewątpliwie bardzo optymistyczna wiadomość.