ciężarowe Europa

Rynek pojazdów użytkowych w Europie. Którym rynkiem jest Polska?

Nowe samochody użytkowe.

W styczniu rynek samochodów użytkowych w EU spadł o 11,5% w stosunku do stycznia ubiegłego roku. Spadek utrzymywał się we wszystkich segmentach pojazdów użytkowych z wyłączeniem autobusów. Spowolnienie sprzedaży samochodów dostawczych, które stanowią 80% popytu na pojazdy użytkowe w UE, miało decydujący wpływ na ogólny rezultat. Wszystkie cztery główne rynki EU odnotowały spadek w styczniu br., największy w Hiszpanii (- 19,3%) i kolejno we Francji (- 9,1%), Niemczech (- 7,6%) i Włoszech (-2,9%).

Nowe samochody dostawcze (dostawcze) do 3.5 t

W pierwszym miesiącu 2020 r. ponownie spadła liczba rejestracji lekkich samochodów dostawczych w całej UE o 10,2%, po wzroście w grudniu ub.r. Wszystkie główne rynki UE przyczyniły się do tego spadku: Hiszpania (-20,2%), Francja (-9,2%), Niemcy (-3%) i Włochy (-2,4%).

Nowe samochody ciężarowe (ciężkie samochody ciężarowe) od 16 t (bez autobusów)

W styczniu 2020 r. segment ciężkich ciężarówek kontynuował trend spadkowy utrzymujący się od sierpnia ub.r. kiedy wprowadzono nowe przepisy dotyczące inteligentnych tachografów. W rezultacie rynek spadł o 21,7% w pierwszym miesiącu roku. Wszystkie kluczowe rynki odnotowały dwucyfrowe spadki. Najbardziej straciły: Niemcy (-26,0%), Hiszpania (-15,9%) i Francja (-14,2%).

Nowe samochody ciężarowe powyżej 3,5 t

W pierwszym miesiącu roku nowe rejestracje samochodów ciężarowych w UE spadły o 19,2%, To siódmy z kolei miesiąc spadku. Głównym powodem spadku było spowolnienia w ciężkich ciężarówkach, które stanowią większość zapotrzebowania na samochody ciężarowe. Wszystkie główne rynki miały negatywny trend spadkowy: Niemcy (-20,5%), Hiszpania (-14,9%), Francja (-12,4%), Włochy (-9,3%)

Nowe autobusy i autokary powyżej 3,5 t.

W styczniu 2020 r. Rejestracje autobusów i autokarów były o 4,9% wyższe niż w tym samym miesiącu rok temu. Jednak cztery duże rynki odnotowały różne rezultaty: Francja i Włochy odnotowały solidne wzrosty r/r (odpowiednio o 27,3% i 17,0%) podczas gdy w Hiszpanii (-3,4%) popyt na nowe autobusy spadł w styczniu tego roku a w Niemczech utrzymywał się na prawie niezmienionym poziomie (+0,5%).

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.