Rynek nowych naczep - optymistyczny styczeń

Schmitz-Cargobull_Krone

W styczniu 2020 r. rynek nowych przyczep i naczep wszystkich rodzajów, skurczył się o 4,8% w porównaniu z analogicznym miesiącem 2019.

 

Łącznie w ostatnim miesiącu zarejestrowano 5421 szt. Oznacza to wzrost do grudnia ub.r. o 28%. Naczep wszystkich rodzajów przybyło 1124 szt. Liczba ich rejestracji po raz kolejny zmniejszyła się. Spadek w ostatnim miesiącu wyniósł -41,5%. Rynek naczep jest w głębokiej defensywie od czerwca ub.r. W ostatnim miesiącu rynek przyczep osiągnął 4297 szt. był większy niż w styczniu 2019 r. (+13,9% r/r; +523 szt.) głównie za sprawą najliczniejszych przyczep lekkich, których liczebność zwiększyła się o 16,5% osiągając poziom 2 865 szt.. Najwyższe tempo wzrostu wykazały przyczepy ciężarowe rolnicze, które rosły siódmy miesiąc z rzędu (+195 szt.; +58,9% r/r) do 526 szt.; Sprzedaż pozostałych rodzajów przyczep hamowała wobec poziomu ze stycznia ub.r. I tak w grupie przyczep ciężarowych rejestracje obniżyły się o 6,7% do poziomu 802 szt. (-58 szt.) a przyczep specjalnych o 15,4% i osiągnęły poziom 104 szt.

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t przybyło w styczniu 2020 r. 1220 pojazdów. Rezultat z ostatniego miesiąca był niższy o 41,3% niż przed rokiem i wyższy niż przed miesiącem o 36%.

Dobrym prognostykiem na dalszy rozwój rynku przyczep i naczep pow. 3,5 t są wysokie rejestracje ciągników samochodowych, które sygnalizują rozwój rynku naczep. Jednak w styczniu b.r. ich rejestracje nadal kurczyły się (-33,6% r/r) do poziomu 994 szt., po nieprzerwanych, głębokich spadkach obserwowanych od lipca 2019 r. Z uwagą monitorujemy, jak będzie zachowywał się dalej rynek ciągników samochodowych oraz naczep. W ostatnich miesiącach w obu grupach występowały spadki.

EWT Truck & Trailer Polska na prowadzeniu

W styczniu 2020 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t na pierwszym miejscu był Schmitz Cargobull (EWT Truck & Trailer Polska), który wydał 225 pojazdów (-52%). Na drugim miejscu podobnie jak rok wcześniej, był Krone - 198 nowych pojazdów wprowadzonych do użytkowania (-47%). Wielton zakończył ostatni miesiąc z trzecią lokatą po wydaniu 197 pojazdów i przy 38% spadku. Za nim Koegel, który dostarczył użytkownikom już tylko 90 pojazdów, przy 38% spadku. Piąte miejsce zajął Bodex z liczbą 64 szt. który jako jedyny z pierwszej piątki zwiększył sprzedaż, która przełożyła się na rejestracje o 36%.

Z rejestracją czasową w styczniu b. r. pozostało w polskich rejestrach na koniec miesiąca 205 przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t czyli mniej o 134 sztuki (-40%) niż rok wcześniej. Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilić jeszcze grupę stałych rejestracji. Wśród nich na czele był Wielton - 133 szt., Bodex – 20 szt. następnie Mega – 18 szt.

W ogólnym rankingu według podrodzaju, największą grupę stanowiły, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 625 szt.; o 550 szt. (-47%) mniej niż rok wcześniej. Ich udział wyniósł 51% wobec 57% w styczniu ub.r.. Najwięcej zarejestrował w tej grupie Krone (159 szt.), za nim Schmitz Cargobull (126 szt.) i Wielton (110 szt.) a za nimi Koegel (81 szt.). Liderzy w tej grupie odczuli spadki odpowiednio o 50%, 57%, 47% i 41%. Na drugim miejscu były furgony, których przybyło 189 (-13%). Zajęły 15% rynku wobec 10% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 66 chłodni (-47%) i 120 (+91%) furgonów uniwersalnych oraz 3 izotermy (-89%). Na trzecim miejscu wg podrodzaju tym razem były wywrotki, których przybyło 176 szt.-50%. Zajęły 14% rynku wobec 17% rok wcześniej. Pierwsze miejsca zajmują tu: Bodex (49 szt.; +29%), Schmitz Cargobull (31 szt.; -34%) i Wielton (22 szt.; -72% ).
W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t poza innymi zarejestrowano od początku br. także 63 szt. cysterny (+5%), 29 szt. (-7%) kłonicowych.

Najwięcej naczep kurtynowych

W grupie tylko naczep o DMC pow. 3,5 t (1123 szt.; -42%; 92% udz. w rynku PiN pow. 3,5 t) zarejestrowano od początku br.: 587 platform/zabudów skrzyniowych (-47%); 175 wywrotek (-50%) i 188 furgonów (-12%), na które złożyły się: 65 chłodni, 3 izotermy i 120 furgonów uniwersalnych.
W grupie przyczep (97 szt.; -39%) oprócz zabudów skrzyniowych (38 szt.; -42%), które miały tu 39% udział wobec 42% w analogicznym czasie przed rokiem, popularne były też przyczepy kłonicowe (14 szt. -14% udz. wobec 13% udziału rok wcześniej; -33%) i przyczepy niskopodwoziowe(6 szt. 6% udz.;+100%)

Wielton w pierwszej trójce producentów

W rankingu marek tylko wśród naczep pow. 3,5 t w styczniu 2020 roku pierwsze miejsce zajął Schmitz Cargobull (224 szt.), drugie Krone (198 szt.) i trzecie Wielton (188 szt.).

Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, których w styczniu 2020 odnotowano 97 szt., o 61 sztuk (-39%) mniej niż przed rokiem, na pierwszym miejscu jest WECON (25 szt.) z dużą przewagą nad drugim MHS (13 szt.). Trzeci ale bardzo blisko jest Wielton (9 szt.).

 

 

Przeczytaj też:
Nowe rozwiązania w naczepach kurtynowych Krone

Firma Krone całkowicie przeprojektowała naczepę Profi Liner, zwracając szczególną uwagę na ścianę przednią, nadbudowę, podłogę, zabezpieczenie ładunku oraz tył.

 

Agregat chłodniczy Celsineo w naczepach Krone

Opatentowany system trzech niezależnych modułów chłodniczych wyraźnie zwiększa dostępność pojazdu, elastyczność i wydajność.

 

EWT Truck Trailer Polska z dwoma nowymi oddziałami

EWT Truck & Trailer Polska - przedstawiciel Schmitz Cargobull AG w Polsce, Czechach i na Słowacji - otworzył dwa kolejne oddziały.

 

Naczepa Krone Cool Liners z elektrycznym agregatem chłodniczym

Producent naczep - firma Krone rozpoczęła współpracę z holenderskim specjalistą elektrykiem THT New Cool w 2018 roku.

 

Krone i Shippeo łączą siły, aby przyspieszyć proces cyfryzacji w naczepach

Strategiczne partnerstwo w zakresie globalnych zintegrowanych usług śledzenia dostaw.

 

Sierpniowe rejestracje przyczep i naczep

Ciężkie pojazdy w defensywie, ale widać odbicie.

 

Naczepy chłodnie Lamberet we flocie firmy KG Logistics

Lamberet Polska jest częścią Grupy Wanicki, prowadzącej sprzedaż i serwis ciężarówek DAF Trucks, autobusów oraz maszyn rolniczych i budowlanych.

 

Naczepy powoli w górę

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t przybyło w lipcu 2020 r. 1355 pojazdów.

 

Ciekawa koncepcja naczep Schmitz Cargobull. 32-metrowy zestaw trafia na testy do niemieckiego spedytora

Firma Philipp Reich testuje 32-metrowy zestaw EcoDuo firmy Schmitz Cargobull. Jak to zrobić, gdy tak długie pojazdy są zakazane w Niemczech?

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL