Innowacyjny system pozycjonowania autonomicznych ciężarówek

Innowacyjny system pozycjonowania PRoPART

Udany manewr zmiany pasa ruchu przez bezzałogową ciężarówkę.

 

Autonomiczne ciężarówki i zaawansowane systemy asystujące kierowcy wymagają solidnego i precyzyjnego pozycjonowania aby umożliwić ich niezawodne działanie.

Unijna dotacja na projekt PRoPART

Jest to szczególnie ważne we wczesnej fazie rozwojowej, kiedy to inne pojazdy na drogach nie są w pełni zautomatyzowane.

Za ten jakże ważny aspekt odpowiedzialny jest globalny system nawigacji satelitarnej Galileo, połączony z innymi technologiami pozycjonowania.

Takie innowacyjne rozwiązanie zostało opracowane w ramach projektu PRoPART. Precyzyjne i solidne pozycjonowanie dla zautomatyzowanego transportu drogowego, które obejmuje ciężarówki Scania, może być kluczowym czynnikiem ułatwiającym autonomiczny transport w przyszłości.

Rozwiązanie to zostało niedawno zademonstrowane w sytuacji drogowej, na obszarze testowym w Szwecji.

W ramach testu autonomiczna ciężarówka Scania wykonała bezpieczną zmianę pasa ruchu. Manewrem zarządzał nowy system, oparty na pozycjonowaniu pojazdu w połączeniu z danymi z czujników.

Projekt wykazał, że możliwe było określenie pozycji z dokładnością do dziesięciu centymetrów. Ciężarówka mogła wykonać manewr dzięki precyzyjnemu ustawieniu i dokładnemu odwzorowaniu całego otoczenia.

Projekt ten otrzymał finansowanie z Europejskiej Agencji GNSS w ramach unijnego programu innowacyjnego:- Horyzont 2020.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL