Elektryczny Solaris w nowej odsłonie

Solaris Elektryczny

Jak informuje spółka Solaris Bus & Coach jeszcze w tym roku pojawi się nowy autobus elektryczny.

Będzie to niskowejściowy Solaris Urbino 15 LE electric. Trójosiowy autobus budowany jest głównie z myślą o odbiorcach z rynku skandynawskiego. Pojazd będzie oferowany zarówno jako autobus typowo miejski (klasa I), ale także międzymiastowy (klasa II).
Firma Solaris pierwsze trójosiowe autobusy o długości 15 metrów oferowała już w roku 1999. Były to jednak modele bazujące na konwencjonalnych silnikach spalinowych i CNG. Do tej pory Solaris dostarczył do klientów blisko 1300 sztuk tego typu.

W tym roku producent zdecydował o skonstruowaniu nowej generacji modelu Solaris Urbino 15 LE tylko i wyłącznie w wersji elektrycznej.

Niskowejściowy autobus konstruowany jest głównie z myślą o operatorach z rynków skandynawskich, gdzie występuje duże zapotrzebowanie na tego typu pojazdy obsługujące nie tylko ruch miejski, ale także międzymiastowy.

Solaris Urbino 15 LE electric będzie dostępny w wersjach z dwoma lub trzema parami drzwi (2-2-0 lub 2-2-1) i będzie mógł zabrać na pokład do 55 pasażerów na miejscach siedzących.

Magazynami energii będą baterie najnowszej generacji Solaris High Energy+ o bardzo dużej gęstości energii, których pojemność zagwarantuje odpowiedni dystans autobusu zarówno na trasach miejskich, jak i międzymiastowych. Baterie będzie można ładować na dwa sposoby, w zależności od preferencji użytkowników – za pomocą ładowarki plug-in lub pantografu zamontowanego na dachu pojazdu.

W najbliższych tygodniach zakończą się prace projektowe nad nowym pojazdem i rozpocznie się produkcja dwóch egzemplarzy przedseryjnych. Należy podkreślić, że już teraz operatorzy z jednego ze skandynawskich krajów, potwierdzili chęć przetestowania pojazdów w realnych warunkach drogowych.

- Pomimo tego, że budujemy nowy model niskowejściowego autobusu elektrycznego głównie z myślą o rynkach skandynawskich, to oczywiście nie ograniczamy się do oferowania tego pojazdu tylko w tych krajach. Będzie on dostępny dla wszystkich operatorów, którzy szukają trójosiowych autobusów LE do przewozów miejskich i międzymiastowych. To także całkowicie bezemisyjna alternatywa w tej klasie dla autobusów CNG – mówi o nowym produkcie Petros Spinaris, Wiceprezes Solarisa.

Kolejne szczegóły techniczne na temat Solarisa Urbino 15 LE electric producent przedstawi w kwietniu br.

Przeczytaj też:
Trzydzieści nowych autobusów komunikacji miejskiej będzie woziło mieszkańców Wrocławia. Mobilis zakupił autobusy Mercedes-Benz Conecto

Nowy tabor to efekt kontraktu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji z firmą Mobilis. Wrocław jest kolejnym miastem po Warszawie i Krakowie, gdzie spółka obsługuje miejskie przejazdy.

 

Panele słoneczne na e-ciężarówkach dają możliwość darmowego przejechania wielu setek kilometrów. Można je będzie samemu zamontować

We współpracy z firmami przemysłowymi dwa instytuty chcą opracować panele słoneczne do montażu na ciężarówkach. Wytworzona w ten sposób energia elektryczna ma poprawić bilans CO2 pojazdów o pięć do siedmiu procent. 

 

Samochody jutra, czyli o napędzie z ogniw wodorowych

W poniedziałek Toyota i Hino Motors ogłosiły, że wspólnie opracują ciężką ciężarówkę z ogniwami paliwowymi.

 

Darmowa kawa dla kierowców ciężarówek. MAN Truck & Bus dziękuje kierowcom

MAN Truck & Bus Niemcy chciałby podziękować za ten wysiłek.

Nowy MAN TGX 2020. Co dalej z nowym modelem ciężarówki? Dezynfekcja kabin pojazdów możliwa metodą UV. Chińczycy odkażają w ten sposób autobusy

Chińczycy opracowali metodę na szybką dezynfekcję pojazdów. W Chinach wykorzystuje się to przede wszystkim do dezynfekcji kabin autobusów, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby w przyszłości w ten właśnie sposób można było odkażać również wnętrza naczep i kabiny ciężarówek.

 

Rynek pojazdów użytkowych w Europie. Którym rynkiem jest Polska?

Nowe samochody użytkowe.

Czy zawodowy kierowca mógł się tak zachować? (video)

Jeden z internautów zamieścił na youtube film, w którym widać, że kierowca Flixbusa uporczywie pozostaje na lewym pasie ruchu blokując karetkę pogotowia.

 

FlixBus z bateriami słonecznymi na dachu aubusów

FlixBus wyposażył w panele słoneczne autobus kursujący na trasie międzynarodowej, między Dortmundem a Londynem.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL