EWT Pozkrone Wielton - liderzy nowych naczep
Liderzy nowych naczep bez zmian.
W 2019 r. zarejestrowano łącznie 81 508 przyczep i naczep wszystkich rodzajów, co oznacza wynik nieznacznie niższy (-1,6%) niż rok wcześniej (- 1367 szt.). Rejestracje przyczep zwiększyły się w skali roku o 2,6% a naczep zmniejszyły o 12,5%. Grupa ciężarowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła w tym czasie 22 965 szt., co oznacza spadek o 12,1% w skali roku, który pogłębiał się od lipca ub.r. Po listopadzie ub.r. wynosił -10,8%
W całym 2019 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 22 965 szt.; o 12,1% mniej niż w analogicznym okresie 2018. Tylko przyczep przybyło 2453 szt. (-8,8%) a naczep 20 512 (-12,5%).
W rankingu marek w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t w całym 2019 r. na pierwszym miejscu plasuje się spółka EWT Truck & Trailer Polska (dealer naczep Schmitz Cargobull)), która wydała 5086 szt. pojazdów (o 9,3% pojazdów mniej niż w 2018 r.). Na drugim miejscu podobnie, jak rok wcześniej, było Pozkrone (dealer naczep KRONE) z rejestracjami 4005 szt. naczep (-13% w stosunku do roku 2018). Na trzeciej pozycji znalazł się polski producent naczep - WIELTON z 20% spadkiem w stosunku do ub. roku. Wydał on od początku br. 3231 szt. Za nimi jest marka – KOEGEL, ze sprzedażą 1700 pojazdów (-18%). Na piątym miejscu bez zmiany w porównaniu z sytuacją rok wcześniej KAESSBOHRER choć ze znacznie skromniejszym wynikiem – 994 szt. i spadkiem (-10%). W pierwszej dziesiątce najsilniejszych marek wzrost odczuły tylko dwie: siódmy WECON (+8%), który awansował o dwie pozycje w skali roku i dziewiąty KEMPF (+4%).
- Sytuacja w Polsce niczym nie różni się od Europy, naszym dodatkowym atutem jest własna sieć serwisowa. Doskonale wyposażone punkty serwisowe zlokalizowane u zbiegu autostrad w Ołtarzewie, Strykowie, Siedlcach, Gliwicach, Komornikach, a niebawem także we Wrocławiu oraz sieć partnerów serwisowych. Klienci stawiają na produkt, któremu ufają, podkreślają jego niezawodność i wysoką jakość, dodatkowym atutem jest utrzymująca się wysoka wartość na rynku wtórnym - komentuje Andrzej Dziedzicki, Dyrektor Handlowy EWT Truck & Trailer Polska Sp. z o.o.
Z rejestracją czasową w całym 2019 pozostało w polskich rejestrach na koniec miesięcy 4639 szt. przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t czyli więcej o 565 sztuki (+14%) niż rok wcześniej. Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilą jeszcze grupę stałych rejestracji. Wśród nich na czele pozostał WIELTON – 2 741 szt., następnie BODEX– 501 szt., i MEGA–277 szt.
W ogólnym rankingu według podrodzaju, największą grupę stanowiły, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 12 511 szt.; o 2514 szt. (-17%) mniej niż rok wcześniej. Ich udział wyniósł 55% wobec 58% rok wcześniej. Najwięcej zarejestrowało w tej grupie KRONE (3138 szt.), za nim SCHMITZ CARGOBULL (2652 szt.) i WIELTON (2177 szt.) a za nimi KOEGEL (1562 szt.). Liderzy w tej grupie odczuli spadki odpowiednio o 17%, 13%, 20% i 20%.
Wielton liderem wywrotek
Na drugim miejscu również bez zmiany są wywrotki, których przybyło 3 401 (-20,2%). Zajęły 15% rynku wobec 16% rok wcześniej. Pierwsze miejsca zajmują tu: WIELTON (565 szt.; -30%), SCHMITZ CARGOBULL (517 szt.; -29%) i BODEX (486 szt.; -13% ). Blisko ale poza podium został KEMPF (429 szt.; +4%) - pierwsza marka, której rejestracje wywrotek zwiększyły się.
Na trzecim miejscu w rankingu wg podrodzaju zabudowy - przypadło furgonom osiągnęły 14% rynku (3305 szt.; +6%). Wyróżniono wśród nich 2270 chłodnie (-4%) i 839 (+21%) furgony uniwersalne oraz 178 izotermy (+71%). W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t poza innymi zarejestrowano od początku br. także 656 szt. cystern (+4,5%), 401 szt. (-31%) pojemników. W grupie tylko naczep o DMC pow. 3,5 t (20 512 szt.; -13%; 89% udz. w rynku PiN pow. 3,5t) zarejestrowano od początku br.: 11 258 platform/zabudów skrzyniowych (-16%); 3 372 wywrotek (-21%) i 3237 furgonów (+4%), na które złożyły się: 2249 chłodnie, 139 izotermy i 832 furgonów uniwersalnych.
W grupie przyczep (2456 szt.; -8,8%) oprócz zabudów skrzyniowych (1259 szt.; -24%), które miały tu 51% udział wobec 62% w analogicznym czasie przed rokiem, popularne były też nadwozia wymienne (316 szt. 13% udz. wobec 8% udziału rok wcześniej; +53%) i przyczepy kłonicowe (188 szt. 8% udz.;+22%) od br. podajemy też łączny ranking według rejestrowanego podrodzaju zabudowy, dla całej grupy przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t.
W rankingu marek tylko wśród naczep pow. 3,5 t w 2019 roku pierwsze miejsce zajął:
- SCHMITZ CARGOBULL (5077 szt.);
- drugie KRONE (3964 szt.);
- trzecie WIELTON (2893 szt.).
Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, których w ciągu 2019 odnotowano 2453 szt., o 237 sztuk (-8,8%) mniej niż przed rokiem, na pierwszym miejscu jest WECON (620 szt.) z dużą przewagą nad drugim WIELTONEM (338 szt.). Trzeci ale bardzo blisko jest GNIOTPOL (327 szt.).