100 lat fabryki ciężarówek Steyr

100-lecie fabryki Steyr

Trzy wspaniałe stulecia ciężarówek Steyr.

 

Fabryka samochodów ciężarowych w Steyr istnieje już 100 lat.

Fuzja Steyr i MAN

Biorąc pod uwagę fakt, że w historii fabryki wystąpiło kilka kryzysów, obecnie fabryka działa prężnie i produkuje m.in. elektryczne samochody ciężarowe MAN eTGM.

Już w roku 1919 udokumentowano pierwszą oficjalną jazdę próbną ciężarówki Steyr. Jak informuje dzisiejszy dyrektor zarządzający Steyr, Karl-Heinz Rauscher:- W tamtym czasie nie było jednak oczywiste, że w Górnej Austrii powstanie centrum produkcyjne ciężarówek. Pierwsze zamówienie w 1919 roku obejmowało dostawę 100 podwozi do ciężarówek dla austriackiej poczty.

W latach 20-tych, ubiegłego stulecia fabrykę Steyr dotknął globalny kryzys gospodarczy. W wyniku czego właściciel większościowy Steyr-Werke, znalazł się pod rosnącą presją i ostatecznie musiał złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości. Bilans za 1929 rok był druzgocący. Przy kapitale zakładowym wynoszącym nieco ponad 15 milionów szylingów strata wyniosła ponad 24 miliony szylingów. Tysiące ludzi straciło pracę z powodu zatrzymania produkcji.

Sytuacja zmieniła się dopiero gdy utworzono grupę Steyr-Daimler-Puch AG. Była to fuzja m. in. z Ferdinandem Porsche.

Na początku drugiej wojny światowej zaprzestano produkcji samochodów osobowych i ciężarówek, a fabrykę przekształcono w firmę zbrojeniową.

Po zakończeniu wojny produkcja silników Diesla do ciężarówek zostały szybko wznowiona. W rezultacie w nadchodzących dziesięcioleciach zwiększono moce produkcyjne, a także w innych krajach powstały spółki joint venture - takie jak jedna z największych z Chinami na początku lat 80-tych XX wieku.

Jednak pod koniec lat osiemdziesiątych ciężarówki Steyr coraz częściej nie znajdywały nabywców. Błędy strategiczne, takie jak pominięcie rynków europejskich, doprowadziły firmę Steyr do kolejnego kryzysu.

Wreszcie w 1989 roku, na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie, ogłoszono fuzję z niemieckim producentem samochodów ciężarowych MAN.
Oprócz nowego ukierunkowania na produkcję kabin, portfolio fabryki zostało rozszerzone o system malowania części z tworzyw sztucznych, centrum modyfikacji ciężarówek oraz opracowanie specjalnej produkcji ciężkich pojazdów. Rozpoczęto również produkcję elektrycznych samochodów ciężarowych.

Obecnie fabryka zatrudnia około 2500 pracowników.

Przeczytaj też:
ELVIS żąda zawieszenia opłat za samochody ciężarowe

ELVIS wspiera firmy transportowe.

 

Skrzynki z piwem wypchnęły plandekę ciężarówki

Kierowca transportował 25 ton skrzynek z piwem.

 

Tymczasem w USA... zwalniają kierowców

Podczas gdy niektóre segmenty transportu cieszą się gwałtownym wzrostem popytu, inne zmagają się z powodu braku zleceń.

 

Travis Road Services uruchamia europejską sieć parkingów dla ciężarówek

Truck Parking nowa platforma internetowa dla firm transportowych.

 

Darmowa kawa dla kierowców ciężarówek. MAN Truck & Bus dziękuje kierowcom

MAN Truck & Bus Niemcy chciałby podziękować za ten wysiłek.

Waberer's zmniejsza swoją flotę o 40 procent i sprowadza ciężarówki z powrotem na Węgry

Węgierska przewoźnik Waberer's tymczasowo redukuje 40 procent swojej floty.

 

Dezynfekcja kabin pojazdów możliwa metodą UV. Chińczycy odkażają w ten sposób autobusy

Chińczycy opracowali metodę na szybką dezynfekcję pojazdów. W Chinach wykorzystuje się to przede wszystkim do dezynfekcji kabin autobusów, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby w przyszłości w ten właśnie sposób można było odkażać również wnętrza naczep i kabiny ciężarówek.

 

Ciężarówka Renault T 520 na 60 urodziny Ayrtona Senny

Samochód ciężarowy Renault T 520 John Player Special Limited Edition.

 

Jak umożliwić kierowcom ciężarówek swobodny dostęp do toalet i pomieszczeń prysznicowych. Aktualna lista takich punktów

Obecnie dużo się pisze i mówi o higienie osobistej, zwłaszcza o regularnym myciu rąk.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL