Błąd nawigacji czy brak wyobraźni kierowcy ciężarówki?

Kierowca samochodu ciężarowego uszkodził ścianę domu.
Po raz kolejny zaufanie do wskazań nawigacji, wprowadziło kierowcę ciężarówki w kosztowny błąd.
Ciężarówka utknęła na stromej uliczce
Kierowca miał dostarczyć materiały na plac budowy Brenner Base Tunnel. W niemieckiej miejscowości Steinach, nawigacja skierowała go na wąską i bardzo stromą uliczkę o nachyleniu 25%. 53 letni, ukraiński kierowca samochodu ciężarowego nie zdołał pod nią podjechać i utknął na wąskiej drodze, całkowicie ją blokując.
W trakcie samodzielnej próby wycofania samochodu ciężarowego uszkodził między innymi hydranty, ogrodzenia i ścianę jednego z domów.
Po 5-godzinnej akcji straży pożarnej oraz specjalistycznej firmy holowniczej, udało się wyprowadzić samochód ciężarowy z wąskiej drogi.

Polskie firmy transportowe, które kupiły ciężarówki na LNG teraz topią swoje zyski w wyższych cenach za paliwo. Wyższe ceny gazu mają obecnie duży wpływ na TCO.

Daimler Truck prognozuje sprzedaż ciężarówek na poziomie 500–520 tys. sztuk w 2022 r.

Jak zapowiedziało niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, systemy monitorowania ciśnienia w oponach będą obowiązkowe w Niemczech od lipca 2022 r.

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające wobec czterech towarzystw ubezpieczeniowych, które utrudniały kierowcom korzystanie z aut zastępczych.

Zapotrzebowanie na samochody ciężarowe na Ukrainie jest tak duży, że zdecydowano o dopuszczeniu do rejestracji starszych generacji ciężarówek.

Spółka Jelcz SA przekazała na potrzeby Wojska Polskiego łącznie 7 pojazdów, w tym 4 zestawy i 3 ciągniki siodłowe.

W kwietniu rynek samochodów ciężarowych na Ukrainie powyżej 3,5 tony zmniejszył się o 67%. Jedyną pociechą jest to, że spadek jest mniejszy, niż w katastrofalnym marcu. Istnieje zapotrzebowanie na nowe samochody ciężarowe, jednak nowe dostawy pojazdów są mocno ograniczone. Znacząco zmienił się też asortyment zamawianych samochodów.

Od początku 2022 roku przybyło 10 293 szt. nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. co oznacza spadek (-6,6%) w skali roku. W grupie samochodów ciężarowych rejestracji było mniej o 7,1% (9882 szt.) niż w tym samym okresie 2021 r. a grupa autobusów zwiększyła się w tym czasie o +7% (do 411 szt.).

Ramiona kamery krótsze o dziesięć centymetrów z każdej strony oraz nowe parametry obrazu zapewniają jeszcze lepsze wsparcie dla kierowców w wielu sytuacjach drogowych w ciężarówkach Mercedes-Benz Actros.