Naczepy silosy EWT Truck & Trailer Polska

Naczepy silosy z EWT

W 2018 roku firma EWT Truck & Trailer zaprezentowała nowy pojazd, który niebawem miał pojawić się w jej portfolio.

 

Spółka znana, jako generalny przedstawiciel naczep Schmitz Cargobull, powiększyła ofertę o silosy. Sprzedaż w Polsce już ruszyła, a my udaliśmy się na linie produkcyjną podejrzeć proces produkcji tego pojazdu.

Pomimo tego, że siedziba producenta Silosów, firma GRW, jest oddalona od Polski o prawie 10 tys. kilometrów - znajduje się bowiem w Republice Południowej Afryki - to kraj ten swoim klimatem jest zbliżony do naszego. Podobnie też podchodzi się tam do filozofii biznesu i technologii wytwarzania naczep.

Dlaczego GRW?

O tym co zadecydowało, że Schmitz Cargobull stał się ponad 30-procentowym udziałowcem GRW - to właśnie wysoki poziom produkcji oraz wysokiej jakości podzespoły używane do montażu naczep. Większość komponentów stanowiących wyposażenie silosu lub cysterny to części pochodzące od uznanych europejskich dostawców. Jednak główną przyczyną rozpoczęcia współpracy była duża elastyczność właścicieli GRW i chęć dostosowania produktu do konkretnych wymagań naszego rynku. EWT Truck & Trailer, będąc przedstawicielem marki Schmitz Cargobull, ma w swojej ofercie niemal pełną gamę pojazdów do transportu drogowego.

Współpraca z GRW pozwala pozyskać nowych klientów i wejść w segment rynku, który choć niszowy to daje ogromne możliwości rozwoju. Współpraca z GRW nie była by pełna gdyby również Południowoafrykańska firma nie skorzystała z technologii Schmitz Cargobull. Przy udziale niemieckiego lidera naczep powstaje w RPA linia do produkcji izolowanych paneli wykorzystywanych przy montażu naczep chłodni.

Naczepy silosy w sieci sprzedaży EWT Truck & Trailer

Silosy, które trafią do sieci sprzedaży EWT Truck & Trailer będą sprzedawane pod marką GRW jednak ich obsługą zajmą się sieci serwisowe Schmitz Cargobull. Klienci posiadający floty różnych rodzajów naczep będą mogli być kompleksowo obsługiwani na podobnych warunkach, jak to ma miejsce w przypadku innych pojazdów z logo słonia.

Historia fabryki GRW jest stosunkowo krótka, jednak młoda firma dynamicznie się rozwija, co można poznać już po kilku pierwszych latach działalności. W 1995 roku dwaj bracia Gerthard i Wentzel Van Der Merwe, wraz ze wspólnikiem, zbudowali pierwszą cysternę. Rok później pojawił się pierwszy silos. Z racji specyfiki afrykańskiego rynku podwozia owych pojazdów różnią się nieco konstrukcją i wymiarami. Od 2001 roku naczepy GRW miały już wszystkie wymagane certyfikaty. Do 2003 roku cysterny GRW dopuszczono również do użytku w Wielkiej Brytanii. Od 2011 roku w ofercie GRW pojawiły się pierwsze naczepy chłodnie, a w 2015 roku rozpoczęto produkcję naczep kurtynowych. Dziennie zakład opuszcza 9 pojazdów. Współpraca, w 2017 roku, ze Schmitz Cargobull zaowocowała wprowadzeniem na rynek naczep wywrotek i dalszym rozwojem konstrukcji zabudów chłodniczych. W 2018 roku GRW oficjalnie zaistniała w Europie, jako producent naczep silosów.

Rok 2019 zakończono sprzedażą m.in.: 750 naczep kurtynowych i skrzyniowych, 472 naczep cystern paliwowych, 185 szt. cystern do innych płynów, 185 wywrotek, 185 chłodni i izoterm, 116 silosów. W sumie zakład GRW opuściło 2025 pojazdów, z czego część trafiła poza Afrykę, również do Europy. Eksport GRW wynosi obecnie 40% całej produkcji.

Pierwsze silosy EWT - GRW dla polskiego klienta

Już na wystawie pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze, jesienią 2018 roku, gdzie odbyła się premiera silosów GRW, spółka EWT Truck & Trailer Polska zbierała zamówienia. Pierwszym klientem była mazowiecka firma MENA, która na co dzień trudni się transportami towarów spożywczych m.in. dla Biedronki. MENA chcąc rozwinąć działalność zakupiła dwie naczepy silosy. Pojazdy zostały pomalowane w charakterystyczne barwy firmowe przewoźnika. Z krótkiej rozmowy z Piotrem Jazowskim, który zarządza firmą wynika, że silosy GRW spełniają jego oczekiwania. Ważnym argumentem jest fakt, że serwis silosów odbywa się w tych samych punktach obsługowych naczep EWT, gdzie MENA serwisuje swoje pozostałe naczepy chłodnie Schmitz Cargobull.

3-osiowa naczepa silos GRW – samowyładowcza - dane techniczne:

Przeznaczenie - przewóz sypkich produktów spożywczych (mąka, cukier, kukurydza, pasze)
Długość - 13 224 mm
Szerokość - 2550 mm
Wysokość - 4000 mm
Dopuszczalna masa całkowita - 40 000 kg
Wysokość sprzęgu - 1150 mm
Masa własna - (±3%) 6700 kg
Kubatura zbiornika 60m³
Liczba komór - 1
Ładowność - (±3%) 27 500 kg
Zbiornik i pokrywy - wykonane z aluminium EN AW 5083 – AlMg 4,5 Mn
Włazy i odlew tyłu stożka: AlMg 5
Ciśnienie robocze zbiornika 200kPa, Ciśnienie testowe 300kPa
Temperatura robocza od -40 do +80 stopni C.
Dwa przyłącza napełniające ze złączami bezpieczeństwa STORZ A.
Siłownik hydrauliczny - HYVA, mocowany do podwozia I zbiornika
Elektrycznie napędzana pompa hydrauliczna (24V / 150 barów)
Aluminiowa rama ze wspornikami (kołyskami) pomocniczymi i poprzecznymi wzmocnieniami
Zawieszenie - BPW, pneumatyczne, Air-light
Osie - BPW, hamulce tarczowe, średnica tarczy hamulcowej 430mm
Aluminiowy pomost roboczy zamontowany na zbiorniku. 

 

Przeczytaj też:
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.