Daimler prezentuje ciężarówkę z napędem wodorowym
Daimler oferuje ciężarówki neutralne pod względem emisji CO2.
Na Targach Motoryzacyjnych Tokyo Motor Show, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) - japoński oddział Daimler Trucks, zaprezentował prototyp samochodu ciężarowego napędzanego wodorem.
Fuso Vision F-Cell ma zasięg około 300 km
Fuso Vision F-Cell to koncepcyjna ciężarówka elektryczna, która dodatkowo wykorzystuje wodorowe ogniwa paliwowe.
Posiada ona moc 75kW (ogniwo paliwowe) plus 135kW (akumulator). Zasięg tego innowacyjnego samochodu ciężarowego szacowany jest na około 300 km.
F-Cell może być wyposażony w akumulatory o pojemności od 13,8 do 40 kWh. Natomiast w czterech zbiornikach, w ogniwie paliwowym można przechowywać maksymalnie dziesięć kilogramów wodoru.
Daimler Trucks & Buses realizuje tym samym zrównoważoną strategię korporacyjną, która ma na celu oferowanie nowych pojazdów, neutralnych pod względem emisji CO2.