Miejsce odpoczynku kierowcy ciężarówki umieszczone w naczepie

Odpoczynek w kabinie ciężarówki - jak to było kiedyś

Berliet posiadał śpiwór umieszczony nad siedzeniem kierowcy. 

 

W dzisiejszych czasach łóżko w kabinie samochodu ciężarowego jest standardem.

Po raz pierwszy łóżko w kabinie kierowcy zainstalowano w 1917 roku

Ale nie zawsze tak było. Poznajmy historię wprowadzania miejsc odpoczynku w kabinach ciężarówek. Po raz pierwszy łóżko zainstalowane zostało w ciężarówce Packard, w 1917 roku. Brała ona udział w rajdzie Good Year o długości 2500 km.

W latach dwudziestych ubiegłego wieku producenci ciężarówek umieszczali pokój nad kabiną kierowcy. Przedział miał dwa małe okna i leżak. W ciężarówkach z lat 30 i 40 najczęściej stosowano konstrukcję śpiwora umieszczonego za siedzeniem kierowcy. Ten projekt był używany przez globalnych producentów ciężarówek. W niektórych krajach europejskich producenci stosowali inne rozwiązania. Na przykład francuski Berliet z lat 1933-35 miał śpiwór umieszczony nad siedzeniem kierowcy. W niektórych modelach ciężarówek miejsce do odpoczynku znajdowało się w naczepie lub w specjalnym schowku z tyłu kabiny. Innowacyjnym rozwiązaniem był samochód ciężarowy TATRA-111 z 1942 roku. Posiadał on uchylną półkę na tylnej ścianie kabiny, która stanowiła łóżko dla kierowcy ciężarówki.

W latach 40 i 50 amerykańskie firmy rozpoczęły masową produkcję ciężarówek z kabiną sypialną zamontowaną z tyłu kabiny kierowcy lub na przedniej ścianie naczepy. W 1951 roku w Ameryce zbudowano ciężarówkę Corbitt D 800 z wysoką kabiną i łóżkiem umieszczonym pod maską nad silnikiem. Natomiast w następnej erze inżynierii samochodów ciężarowych wszystkie firmy produkowały już samochody ze zintegrowanym łóżkiem w kabinie.

Przeczytaj też:
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Nowe doskonalsze fotoradary na polskich drogach - sprawdź ich lokalizacje Nowatorska jakość sprzętu, wyłapująca serię pojazdów jednocześnie, ma być skutecznym straszkiem na kierowców.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.