Dlaczego świat stworzył ciężarówki z dwiema kabinami?
Dwukabinowy DAF FAV-3300DKX2 brał udział w rajdach terenowych.
Czy ciężarówki z dwiema kabinami to mit? Wcale nie, takie ciężarówki naprawdę istnieją.
Samochód strażacki z dwiema kabinami przeznaczony do akcji w tunelach
DAF FAV-3300DKX2
W 1984 roku firma DAF zaprezentowała dwusilnikową ciężarówkę z ... dwiema kabinami. Samochód posiadał dwa silniki umieszczone naprzeciwko siebie i odpowiednio 2 kabiny. Samochód brał udział w wielu rajdach i był niezawodny nawet jeśli nagle utknął w trudno dostępnych miejscach. Wtedy można było po prostu zmienić kabiny i rozpocząć jazdę w drugą stronę. Ciężarówka została wyposażona w silniki o mocy 400 KM
PSA Shuttle
Dwie kabiny znalazły bardzo przydatne zastosowanie w samochodach strażackich, które gaszą pożary np. w tunelach. Tam nie mają możliwości zawrócenia, a obecność dwóch kabin staje się bardzo wygodna do manewrowania. Zbudowany na bazie ciężarówki IVECO, Shuttle PSA jest przeznaczony do szybkiego poruszania się w tunelach w obu kierunkach. Takie pojazdy są przystosowane do przeprowadzania szybkich akcji gaśniczych oraz ewakuacji ofiar.