20 lat GEFCO Polska

GEFCO - 20 lat działalności w Polsce

Współpraca z kilkuset przewoźnikami w Polsce, ponad 45-krotny wzrost obrotów od początku działalności.

 

Od firmy logistycznej dla branży motoryzacyjnej do operatora logistycznego z kompleksową ofertą w zakresie logistyki łańcucha dostaw to główne osiągnięcia firmy, która dziś jest jednym z liderów na rynku.

GEFCO Polska obchodzi 20-lecie działalności

W 1999 r. firma logistyczna GEFCO uruchomiła swoją polską filię w Warszawie, która na początku liczyła zaledwie 9 pracowników, a jej oferta była bardzo specjalistyczna i zawężona do branży motoryzacyjnej. Obecnie zakres usług obejmuje logistykę o różnym stopniu skomplikowania dla klientów z niemal każdej branży, globalnych i lokalnych, włączając serwis 4PL. GEFCO posiada 14 oddziałów i ponad 2500 aktywnych klientów w Polsce, a w transporcie drogowym współpracuje na co dzień z kilkuset przewoźnikami.

Po 20 latach GEFCO Polska może poszczycić się dobrymi wynikami. Przychody firmy sukcesywnie rosną, a liczba zatrudnionych w najbliższych miesiącach przekroczy 600 osób. Wzrost pracowników ma związek między innymi z właśnie otwieranym pod Wrocławiem największym magazynem firmy w Polsce o powierzchni 40 tys. m.kw., który będzie światowym centrum dystrybucyjnym dla wiodącego producenta komponentów i części motoryzacyjnych. Rozwój GEFCO Polska przekłada się na większe zapotrzebowanie na transport drogowy.

- Coraz częściej poszukujemy przewoźników w ruchu krajowym i międzynarodowym z zestawami typu mega. Wiele firm chce rozwijać się razem z nami i jest otwartych na zmiany, gdy na przykład klient oczekuje wprowadzenia dostaw naczepami BDE. Śledzimy również rozwój pojazdów nisko- i bezemisyjnych oraz jesteśmy zainteresowani paliwami alternatywnymi. W tym roku prowadziliśmy testy ciężarówki IVECO Stralis Natural Power, zasilanej wyłącznie skroplonym gazem ziemnym – mówi Rafał Krajewski, dyrektor Generalny GEFCO Polska.

Dywersyfikacja portfela klientów była kluczowa dla rozwoju GEFCO w naszym kraju. Aktualne proporcje między automotive i innymi branżami wynoszą 60% do 40%, a zakres świadczonych usług jest zróżnicowany - od tradycyjnego transportu poprzez konsolidacje i magazynowanie, obsługę celną i podatkową, logistykę pojazdów gotowych po zintegrowane działania w ramach GEFCO 4PL. Pozycja firmy w Polsce jest również potwierdzona w tegorocznych zestawieniach operatorów logistycznych. GEFCO Polska zajęło pierwsze miejsce w 24. Rankingu Firm TSL (2019), których głównym rodzajem działalności jest transport oraz zostało laureatem Diamentów Forbesa 2019 – rankingu najlepszych polskich firm, których wartość w ostatnich trzech latach rosła najszybciej.

- Opierając się na rankingu Forbesa nie ma w Polsce firmy logistycznej podobnej wielkości lub większej, która rozwijałaby się tak dynamicznie, jak my. Zapewne dużo w tym zasługi, że w codziennej pracy stawiamy na dobre relacje z klientami i dostawcami oraz troszczymy się o naszych pracowników, zgodnie z naszym motto GEFCO Partners, Unlimited – dodaje dyrektor Generalny GEFCO Polska.

Kluczowe dla utrzymania wiodącej pozycji na rynku są inwestycje w innowacje i nowe technologie. Dlatego GEFCO od kilku lat wprowadza nowe rozwiązania z zakresu internetu rzeczy (IoT) w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Z kolei Big Data ułatwia planowanie i optymalizację operacji logistycznych. W Polsce firma obecnie koncentruje się na wykorzystaniu potencjału RPA – Robotic Process Automation. Czasochłonne i powtarzalne czynności w systemie IT są delegowane robotom.