Mercedes-Benz seria NG (New Generation)
Ciężarówki Mercedes-Benz serii NG produkowano do 1988 roku.
Na początku lat 70 wyprodukowana przez koncern Daimler-Benz, seria L, stała się przestarzała.
Mercedes-Benz NG 85 posiadał intercooler i automatyczną skrzynię biegów
Wprowadzono więc na rynek ciężarówki serii NG (New Generation) a ich produkcja rozpoczęła się od 1973 roku. Nowa linia samochodów przeznaczona była do transportu towarów o maksymalnej masie od 10 do 26 ton.
Mercedes-Benz NG-73
Produkcję rozpoczęto w 1973 roku a ostatni model tej serii zjechał z linii produkcyjnej w roku 1980. Dostępne były opcje zarówno z niską, jak i wysoką kabiną. Jednostką napędową był silnik V6 o mocy 192 KM. Warto wspomnieć, że wysokiej kabinie były dostępne dwa łóżka dla kierowców.
Mercedes-Benz NG 80
NG 80 zastąpił NG-73. Ciężarówka otrzymała niewielkie zmiany w wyglądzie kabiny, a także nową linię silników o mocy od 130 do 375 KM. Silniki o niższej mocy zostały wprowadzone do samochodów ciężarowych z niską kabiną.
Wywrotka Mercedes-Benz NG 80
Te samochody zostały zaprojektowane do pracy na lokalnych trasach i założono, że kierowca zawsze śpi w domu. Były też specjalne wersje tego modelu. Na przykład do Wielkiej Brytanii dostarczono ciężarówki z układem kół 8x4 i ze specjalną wersją silnika turbo o mocy 500 KM.
Mercedes-Benz NG-85
Trzecia i ostatnia zmiana serii NG została wprowadzona w 1985 roku. Była to pierwsza wersja ciężarówki dostępnej z elektronicznym przesunięciem mocy (EPS) oraz automatyczną skrzynią biegów w standardowej wersji. Mercedes poszerzył również gamę silników o nową opcję, mianowicie OM 442 LA- silnik V8 o mocy 320 kW (435 KM) z turbosprężarką i intercoolerem o pojemności skokowej 14,6 litra. NG-85 otrzymał także pewne zmiany dotyczące deski rozdzielczej i przełączników.
Produkcję samochodów ciężarowych serii NG, koncern Daimler-Benz zakończył w 1988 roku.