Mercedes-Benz NG-73

Mercedes-Benz seria NG (New Generation)

Ciężarówki Mercedes-Benz serii NG produkowano do 1988 roku.

 

Na początku lat 70 wyprodukowana przez koncern Daimler-Benz, seria L, stała się przestarzała.

Mercedes-Benz NG 85 posiadał intercooler i automatyczną skrzynię biegów

Wprowadzono więc na rynek ciężarówki serii NG (New Generation) a ich produkcja rozpoczęła się od 1973 roku. Nowa linia samochodów przeznaczona była do transportu towarów o maksymalnej masie od 10 do 26 ton.
Mercedes-Benz NG-73
Produkcję rozpoczęto w 1973 roku a ostatni model tej serii zjechał z linii produkcyjnej w roku 1980. Dostępne były opcje zarówno z niską, jak i wysoką kabiną. Jednostką napędową był silnik V6 o mocy 192 KM. Warto wspomnieć, że wysokiej kabinie były dostępne dwa łóżka dla kierowców.
Mercedes-Benz NG 80
NG 80 zastąpił NG-73. Ciężarówka otrzymała niewielkie zmiany w wyglądzie kabiny, a także nową linię silników o mocy od 130 do 375 KM. Silniki o niższej mocy zostały wprowadzone do samochodów ciężarowych z niską kabiną.
Wywrotka Mercedes-Benz NG 80
Te samochody zostały zaprojektowane do pracy na lokalnych trasach i założono, że kierowca zawsze śpi w domu. Były też specjalne wersje tego modelu. Na przykład do Wielkiej Brytanii dostarczono ciężarówki z układem kół 8x4 i ze specjalną wersją silnika turbo o mocy 500 KM.
Mercedes-Benz NG-85
Trzecia i ostatnia zmiana serii NG została wprowadzona w 1985 roku. Była to pierwsza wersja ciężarówki dostępnej z elektronicznym przesunięciem mocy (EPS) oraz automatyczną skrzynią biegów w standardowej wersji. Mercedes poszerzył również gamę silników o nową opcję, mianowicie OM 442 LA- silnik V8 o mocy 320 kW (435 KM) z turbosprężarką i intercoolerem o pojemności skokowej 14,6 litra. NG-85 otrzymał także pewne zmiany dotyczące deski rozdzielczej i przełączników.
Produkcję samochodów ciężarowych serii NG, koncern Daimler-Benz zakończył w 1988 roku.

Przeczytaj też:
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Nowe doskonalsze fotoradary na polskich drogach - sprawdź ich lokalizacje Nowatorska jakość sprzętu, wyłapująca serię pojazdów jednocześnie, ma być skutecznym straszkiem na kierowców.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.