Dlaczego kierunkowskaz miga trzy razy: zagadka, o której nie pomyślałeś!

Potrójny cykl błyśnięć został ustalony doświadczalnie

3 sygnały wystarczą by zauważyli to inni kierowcy

 

Ta funkcja istnieje od wielu lat, ale do dnia dzisiejszego zaskakuje wielu kierowców.

W Mitsubishi mamy do wyboru od 1 do 5 błyśnięć

Wielokrotne miganie kierunkowskazu za lekkim dotknięciem dźwigni wprowadzono na początku 2000 roku. Pionierami w tej kwestii byli Niemcy. W 2010 roku chip trafił także na wschód do rosyjskich marek. Potrójny cykl został wybrany empirycznie. Autorzy pomysłu uznali, że taki czas wystarczy, aby inni kierowcy zauważyli sygnał, a pojazdowi udało się zmienić pas (jeśli nie całkowicie, to w dużym stopniu). I choć trzy mrugnięcia nie są określone w żadnym standardzie i nie są obowiązkowe, jest to dość powszechna funkcja, z której korzystają wszyscy producenci samochodów. Dla przykładu w Ładzie i innych niedrogich samochodach nie ma wyboru: zawsze emitowany jest potrójny błysk. Ale już w kilku modelach Mitsubishi mamy do wyboru od jednego do pięciu błysków. Podobnie ma się z kilkoma wersjami samochodów marki KIA, która w menu ustawień ma do wyboru jedno, trzy lub pięć mrugnięć.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL