Brexit a przepisy transportowe

Unijne wytyczne dla firm spedycyjnych dotyczące Brexitu

Przewoźnicy nadal mogą korzystać z licencji Euro w UK.

 

W związku z niejasną sytuacją dotyczącą opuszczenia Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię, Komisja Europejska zaproponowała przedłużenie przepisów dotyczących sytuacji nadzwyczajnych w transporcie drogowym do dnia 31 lipca 2020 r.

Kabotaż nadal możliwy w Wielkiej Brytanii

Rozporządzenie w sprawie sytuacji nadzwyczajnych przewiduje między innymi, że unijni przewoźnicy mogą nadal korzystać z aktualnej licencji Euro w Wielkiej Brytanii. Licencja CEMT nie jest zatem jeszcze wymagana. Ponadto to nadzwyczajne rozporządzenie oferuje przewoźnikom z UE w Wielkiej Brytanii możliwość kontynuowania kabotażu zgodnie z obowiązującymi przepisami UE.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL