Volvo Trucks i Renault Trucks razem, a jednak oddzielnie

VolvoTrucks-RenaultTrucks

Volvo Trucks i Renault Trucks znów będą działać osobno w Europie.

 

W większości krajów europejskich marki Volvo Trucks i Renault Trucks były dotychczas kierowane przez organizację Volvo Group Truck. Obecnie trwa proces tworzenia osobnych zespołów dla obu marek. Od stycznia 2020 zostaną wprowadzone, dedykowane każdej marce, nowe organizacje rynkowe, tak aby w pełni wykorzystać potencjał danego rynku dla marki: Volvo Trucks i Renault Trucks. Oddzielne mają być m.in. działania sprzedażowe i marketingowe.

Do tej pory, Grupa Volvo zarządzała swoimi dwoma markami samochodów ciężarowych, Volvo Trucks i Renault Trucks poprzez jedną wspólną organzację na większości rynków w Europie. Oddzielne organizacje rynkowe, Volvo Trucks i Renault Trucks, będą w dalszym ciągu zwiększać pełną koncentrację na sprzedaży i Klientach dla każdej z marek.

Pozostaną wspólne serwisy

Nie będzie żadnych zmian w sieci serwisowej. Volvo Trucks i Renault Trucks będą kontynuować współpracę tam, gdzie dziś są dwu-markowe własne serwisy Volvo Group Truck Center oraz autoryzowane punkty obsługi.

- Jesteśmy przekonani, że zespoły dedykowane marce na danym rynku jeszcze bardziej wspomogą naszych klientów w drodze do sukcesu, ponieważ jesteśmy lepiej przygotowani na przyszłość i możemy stać się jeszcze bardziej wydajni i skoncentrowani na naszych ambicjach biznesowych - mówią Heléne Mellquist, prezes Volvo Trucks Europe, i Jean-Claude Bailly, prezes Renault Trucks Europe, we wspólnym oświadczeniu.

Ponad sześć lat temu Volvo Group, jako zdecydowało się na operację połączenia obu marek w jedną sieć sprzedażowo-serwisową. Miało to głównie poważne konsekwencje dla sieci dealerów, ale także w organizacji sprzedaży i centralach obu marek. W ubiegłym roku CEO Volvo Trucks, Claes Nilsson, poinformował, że integracja nie była tak udana, jak planowano i że w niektórych krajach potrzebne było utrzymanie osobnych organizacji. Dotyczyło to: Belgii, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch i Hiszpanii. Rozdzielność, zapowiedziana do 2020 roku, ma dotyczyć teraz pozostałych rynków Europy.

 

 

 

 

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL