VolvoTrucks-RenaultTrucks

Volvo Trucks i Renault Trucks razem, a jednak oddzielnie

Volvo Trucks i Renault Trucks znów będą działać osobno w Europie.

 

W większości krajów europejskich marki Volvo Trucks i Renault Trucks były dotychczas kierowane przez organizację Volvo Group Truck. Obecnie trwa proces tworzenia osobnych zespołów dla obu marek. Od stycznia 2020 zostaną wprowadzone, dedykowane każdej marce, nowe organizacje rynkowe, tak aby w pełni wykorzystać potencjał danego rynku dla marki: Volvo Trucks i Renault Trucks. Oddzielne mają być m.in. działania sprzedażowe i marketingowe.

Do tej pory, Grupa Volvo zarządzała swoimi dwoma markami samochodów ciężarowych, Volvo Trucks i Renault Trucks poprzez jedną wspólną organzację na większości rynków w Europie. Oddzielne organizacje rynkowe, Volvo Trucks i Renault Trucks, będą w dalszym ciągu zwiększać pełną koncentrację na sprzedaży i Klientach dla każdej z marek.

Pozostaną wspólne serwisy

Nie będzie żadnych zmian w sieci serwisowej. Volvo Trucks i Renault Trucks będą kontynuować współpracę tam, gdzie dziś są dwu-markowe własne serwisy Volvo Group Truck Center oraz autoryzowane punkty obsługi.

- Jesteśmy przekonani, że zespoły dedykowane marce na danym rynku jeszcze bardziej wspomogą naszych klientów w drodze do sukcesu, ponieważ jesteśmy lepiej przygotowani na przyszłość i możemy stać się jeszcze bardziej wydajni i skoncentrowani na naszych ambicjach biznesowych - mówią Heléne Mellquist, prezes Volvo Trucks Europe, i Jean-Claude Bailly, prezes Renault Trucks Europe, we wspólnym oświadczeniu.

Ponad sześć lat temu Volvo Group, jako zdecydowało się na operację połączenia obu marek w jedną sieć sprzedażowo-serwisową. Miało to głównie poważne konsekwencje dla sieci dealerów, ale także w organizacji sprzedaży i centralach obu marek. W ubiegłym roku CEO Volvo Trucks, Claes Nilsson, poinformował, że integracja nie była tak udana, jak planowano i że w niektórych krajach potrzebne było utrzymanie osobnych organizacji. Dotyczyło to: Belgii, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch i Hiszpanii. Rozdzielność, zapowiedziana do 2020 roku, ma dotyczyć teraz pozostałych rynków Europy.

 

 

 

 

 

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.