Scania z nowym silnikiem 540 KM

Scania 540 KM

Nowy 13-litrowy silnik Scania jest przeznaczony do ciężarówek, w których wymagana jest wysoka moc i niska masa własna pojazdu.

 

Klienci Scania mogą obecnie wybierać spośród pięciu poziomów mocy najpopularniejszego, 6-cylindrowego silnika rzędowego: 370, 410, 450, 500 i 540 KM (patrz: tabela poniżej). Nowy, 540-konny wariant wykorzystuje większość rozwiązań wersji 500-konnej, w tym niezawodną turbosprężarkę o stałej geometrii z łożyskami kulkowymi zamiast ślizgowych.

– Pozostając wiernymi zasadzie oferowania rozwiązań skrojonych na miarę, odpowiadamy na potrzeby klientów i wprowadzamy topową wersję naszego 13-litrowego bestsellera. Gama naszych rzędowych, 6-cylindrowych silników jest na czele stawki, gdy mowa o wydajności paliwowej. Pojazdy Scania z 13-litrowym silnikiem wyróżniono nagrodą "Green Truck" trzy razy pod rząd, co jest spektakularnym osiągnięciem – komentuje Alexander Vlaskamp, Senior Vice President, Scania Trucks.

 

Tym co łączy wszystkie silniki DC13 jest doskonała wydajność paliwowa i wykorzystanie wyłącznie SCR do oczyszczania spalin. Wynikająca z konstrukcji wysoka wytrzymałość silnika w połączeniu z usługami takimi, jak dynamiczne plany przeglądowe, przyczyniają się do doskonałych wyników w wymiarze kosztów obsługi i dyspozycyjności, co prowadzi do najlepszego całkowitego kosztu użytkowania. 

– Wariant 540-konny silnika Scania jest przeznaczony przede wszystkim dla klientów i rynków, gdzie wymagania prawne dotyczące nacisku na przednią oś powstrzymują użytkowników od zamawiania silnika V8. Jest on jednak idealny dla każdego, kto potrzebuje solidnej dawki mocy w transporcie. W połączeniu z układem przeniesienia napędu o odpowiednim przełożeniu, sprawdzi się zarówno przy transporcie drewna, jak i jako "tulipanowy ekspres". W drugim przypadku mówimy raczej o lekkim ładunku, ale docenią go użytkownicy zwracający uwagę na niskie spalanie przy wysokiej prędkości przejazdowej – wyjaśnia Alexander Vlaskamp.

 

Niskie zużycie paliwa i wysoka moc w stosunku do masy sprawiają, że nowy silnik jest atrakcyjny dla wielu klientów Scania. 2700 Nm już przy 1000 obr/min stwarza nieograniczone możliwości: od zastosowania mostów o "szybkim" przełożeniu do skonfigurowania „mocnego” układu napędowego ze zwolnicami w piastach kół, charakteryzującego się dużą siłą uciągu przydatną np. w leśnictwie.

 

 

 
 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL