Krone

Naczepy w pierwszym wakacyjnym miesiącu

Pierwsze rejestracje nowych przyczep i naczep w lipcu 2019.

 

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t rejestracje w lipcu br. zakończyły się rezultatem (1831 szt.), który był niższy od osiągniętego w analogicznym miesiącu ub.r. o 15,4 % (-334 szt.). Po pięciu miesiącach wzrostów liczonych rok do roku, rynek już w czerwcu gwałtownie wyhamował (o ponad jedną piątą) a w lipcu nadal kurczył się. Rezultat z ostatniego miesiąca był też niższy niż miesiąc wcześniej o -1,8%.
Zawsze dobrym prognostykiem na dalszy rozwój rynku przyczep i naczep pow. 3,5 t są wysokie rejestracje ciągników samochodowych, które sygnalizują rozwój rynku naczep. Jednak w drugiej połowie czerwca br. rejestracje ciągników (po wprowadzeniu cyfrowych tachografów) wyhamowały. Jeszcze w czerwcu br. ciągniki osiągnęły wynik 2,2 tys. szt. (2236 szt.;+15,9%) ale rezultat z lipca br. był już blisko połowę niższy 1,1 tys. (1146 szt.; -48,7% m/m i -19,9% r/r). W ub. roku rejestracje ciągników samochodowych przekroczyły 2 tys. szt. jedynie w marcu, wrześniu i październiku (2270 szt.; 2268 szt. i 2562 szt.), teraz obserwowaliśmy wysoki poziom ich rejestracji (pow. 2 tys. szt.) nieprzerwanie od lutego do czerwca. Zobaczymy, jak będą wyglądać następne miesiące. Obecną sytuację można traktować, jako swoiste wyrównanie przyspieszonych, wcześniejszych rejestracji. Dodatkowo zwyczajowo obserwowane jest wakacyjne obniżenie zarówno na rynku ciągników, jak i przyczep w tym naczep. Dopiero jesienią, która często przebiega w obu grupach z październikowym, drugim szczytem w rocznych rejestracjach, okaże się czy to czasowe przyhamowanie czy stała tendencja. Z jednej strony dobre wyniki w branży TSL mogą podciągać zainteresowanie środkami transportu ale ryzyka z jakimi zmagać się będą w tym roku przedsiębiorcy funkcjonujący na rynku transportowym, a zwłaszcza w transporcie międzynarodowym mogą oddziaływać zarówno na rynek ciągników samochodowych, jak i naczep ciężarowych w kierunku przeciwnym. Wśród nich m.in.: Brexit, płace minimalne w powiązaniu z pakietem mobilności uzgadnianym w PE, brak wykwalifikowanych kierowców a także rosnące koszty czy zatory płatnicze.

EWT Truck & Trailer Polska dealer Schmitz Cargobull

W lipcu 2019 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t na pierwszym miejscu niezachwianie był SCHMITZ CARGOBULL (EWT Truck & Trailer Polska), który wydał 448 szt. (-13%). Na drugim też bez zmiany, był KRONE z liczbą 230 nowych pojazdów wprowadzonych do użytkowania (-41%). Trzeci stabilnie na liście, ostatni miesiąc zakończył WIELTON, który wydał 206 pojazdów przy 22% spadku. Za nim KOEGEL – dostarczył użytkownikom 144 pojazdy, mniej o 7% niż rok wcześniej. Piąte miejsce zajął KAESSBOHRER z liczbą 114 szt. i wysokim wzrostem o 18%.

Z rejestracją czasową w lipcu br. pozostały w polskich rejestrach na koniec miesiąca 516 przyczepy i naczepy o DMC pow. 3,5 t czyli więcej o 122 sztuki (+31%) niż rok wcześniej. Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilić jeszcze grupę stałych rejestracji. Wśród nich na czele był WIELTON - 329 szt., BODEX - 45 szt. następnie MEGA – 35szt.

Od początku 2019 r w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 15 917 szt.; o 1,5% mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Tylko przyczep przybyło 1 591 (-6,3%) a naczep 14 326
(-0,9%). W rankingu marek w grupie przyczep i naczep pow. 3,5t na pierwszym miejscu po lipcu niezmiennie jest SCHMITZ CARGOBULL, który wydał 3 803 szt., więcej o 2,9% pojazdów niż w analogicznym okresie ub.r. Na drugim miejscu bez zmiany jest KRONE po rejestracji 2763 szt. (-0,5%). Na trzeciej pozycji również niezagrożony - WIELTON (o 6,2%) mimo, że to pierwsza marka ze spadkiem. Wydał od początku br. 2166 szt. Za nimi – KOEGEL, który dostarczył klientom 1177 pojazdów (-9,6%). Na piątym miejscu bez zmiany KAESSBOHRER choć ze znacznie skromniejszym wynikiem – 620 szt. i silniejszym spadkiem (-13%). W pierwszej dziesiątce najsilniejszych marek wzrost odczuły poza pierwszą marką: siódmy WECON (+12%),i dziewiąty BERGER (+52%) i dziesiąty KEMPF (+13%).

W ogólnym rankingu według podrodzaju największą grupę stanowiły platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 8756 szt. o 675 szt. (-7,2 %) mniej niż rok wcześniej. Ich udział wyniósł 55 % wobec 58 % rok wcześniej. Udział tego typu przyczep zmalał o ponad 3 pkt. proc. Najwięcej zarejestrował w tej grupie KRONE (2215 szt.), za nim SCHMITZ CARGOBULL (1956 szt.) i WIELTON (1454 szt.) a za nimi KOEGEL (1088 szt.). Na drugim miejscu również bez zmiany są wywrotki, których przybyło 2453 (-5,1 %). Zajęły 15% rynku wobec 16. rok wcześniej. Pierwsze miejsca zajmują tu: WIELTON (424 szt.) SCHMITZ CARGOBULL (421 szt.), i BODEX (325 szt.). Blisko ale poza podium został KEMPF (287 szt.). Na trzecim miejscu w rankingu wg podrodzaju - furgonom przypadło ponad 14% rynku (2275 szt.; +15,9 %). Wyróżniono wśród nich 1 602 chłodnie (+4,5%) i 561 (+49%) furgonów uniwersalnych oraz 108 izoterm. W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t poza innymi zarejestrowano od początku br. także 420 szt. cystern (+3,2 %), 272 szt. (-36,7 %) pojemniki i 245 kłonicowych (+37,6 %).

W grupie tylko naczep o DMC pow. 3,5 t (14 326 szt.; -0,9%; 90% udz. w rynku PiN pow. 3,5t) zarejestrowano od początku br.: 7848 platform/zabudów skrzyniowych (-5,2%); 2440 wywrotek (-5,2%) i 2250 furgonów (+16,2%), na które złożyły się: 1594 chłodnie, 97 izoterm i 555 furgonów uniwersalnych.
W grupie przyczep (1591 szt.; -6,3%) oprócz zabudów skrzyniowych (908 szt.; -21%), które miały tu 57% udział wobec 68% w analogicznym czasie przed rokiem, popularne były też nadwozia wymienne (166 szt. 10% udz. wobec 4% udziału rok wcześniej; +118%) i przyczepy kłonicowe (127 szt. 8% udz.;+55%).

W rankingu marek tylko wśród naczep pow. 3,5 t po lipcu 2019 roku pierwsze miejsce zajął:

- SCHMITZ CARGOBULL (3798 szt.);
- drugie KRONE (2738 szt.);
- trzecie WIELTON (1929 szt.).

Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, których w ciągu siedmiu miesięcy br. odnotowano 1591 szt., o 107 sztuk (-6,3%) mniej niż przed rokiem, na pierwszym miejscu jest:

- WECON (398 szt.) z dużą przewagą;
- nad drugim WIELTON (237 szt.);
- trzeci jest GNIOTPOL (232 szt.).

 

Przeczytaj też:
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Wielton z ofertą systemów wymiennych Spółka Wielton, polski producent naczep i przyczep, poszerzył swoją ofertę o kolejne pojazdy.
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Firma Schmitz Cargobull nagrodził Partnerów serwisowych roku 2023 W tym roku nagroda Service Partners of the Year 2023 zostanie wręczona w 33 krajach.
Grupa Wielton gra z WOŚP i zaprasza do licytacji Tradycyjnie Grupa wspiera zbiórkę Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której tegorocznym mottem jest „Tu wszystko gra OK!”.
Telematyka Schmitz Cargobull we wszystkich naczepach TIP Grupa TIP, jeden z wiodących dostawców wynajmu, leasingu i serwisu naczep w Europie, oraz Schmitz Cargobull, największy europejski producent naczep, podpisały umowę, aby wyposażyć 2500 naczep w systemy telematyczne. Modernizacje sprzętu TrailerConnect® obejmują pojazdy wszystkich typów przyczep i producentów.
Finał Profesjonalni Kierowcy odbył się w Wieluniu Podwozie typu tandem Volvo FH z zabudową oraz naczepą Wielton stanęły w Wieluniu podczas VIII edycji akcji Profesjonalni Kierowcy. A to wszystko po to, aby dostarczyć porządną dawkę wiedzy kierowcom z kategorią C+E, którzy nie są obecnie aktywni zawodowo.