Dostawczy MAN TGE trzy lata po premierze

MAN TGE samochód dostawczy

MAN TGE, brat VW Craftera, odnosi duże sukcesy rynkowe. 

 

Gdy pojawiła się nowa marka samochodu dostawczego, nie do końca było wiadomo, jak poradzi sobie na wymagającym rynku samochodów dostawczych. Dziś możemy powiedzieć, że najmniejszy MAN na dobre wpisał się w krajobraz polskich dróg. #MANTGE miał swoją premierę na targach pojazdów użytkowych IAA w 2016 r i dzięki niemu MAN Truck & Bus posiada teraz w swojej ofercie pełną gamę pojazdów od 3 do 44 ton. Produkcja TGE rozpoczęła się w kwietniu 2017 w supernowoczesnym zakładzie we Wrześni koło Poznania. Dwa miesiące później nowy transporter został wprowadzony na rynek w Niemczech, Austrii oraz w Szwajcarii i w Holandii. W ciągu zaledwie dwóch lat wyprodukowano 20 tys. egzemplarzy.

MAN TGE w 30 krajach na świecie

- Dla zespołu MAN i zakładu produkcyjnego we Wrześni jest to powód do wielkiej radości i ogromny sukces. Ten kamień milowy produkcji osiągnęliśmy znacznie wcześniej niż się początkowo spodziewaliśmy. Świadczy to o bardzo dobrym przyjęciu przez rynek zarówno TGE, jak i naszej oferty serwisowej dla tego produktu, ale także o ogromnym zaangażowaniu i motywacji przy doradzaniu klientom przez naszych wyspecjalizowanych, wysoko wykwalifikowanych sprzedawców vanów. Do końca roku zespół sprzedaży TGE zostanie w Europie powiększony o 100 pracowników, osiągając poziom 600 sprzedawców. Pozwala to oczekiwać w przyszłości kolejnych jubileuszy - mówi Martin Imhoff, dyrektor pionu Van Product Marketing w MAN Truck & Bus.

 

Jubileuszowy dwudziestotysięczny samochód, który opuścił zakład we Wrześni, to elektryczny furgon MAN eTGE napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW/136 KM, z jednostopniową skrzynią biegów, normalnym rozstawie osi i z wysokim dachem.

MAN TGE w Polsce

Na ten świetny wynik zakładu we Wrześni z pewnością wpływ miały również liczne zamówienia pojazdów MAN TGE przez klientów w Polsce. Od początku sprzedaży TGE w Polsce do końca czerwca 2019 r przekazano tu prawie 1000 samochodów dostawczych w licznych konfiguracjach. Jednymi z istotniejszych zrealizowanych zamówień w ciągu ostatnich 6 miesięcy było np. dostarczenie 24 pojazdów z zabudowa typu Ambulans, wykonaną przez firmę AMZ Kutno do placówek medycznych w całej Polsce. Firma Mercus Bus odebrała 24 podwozia pod zabudowę pasażerskiej wersji TGE. Kolejne 10 samochodów to podwozia w zabudowie kontenerowej przekazane firmie Bioproten, specjalizującej się min. w utylizacji odpadów. Dobrze sprzedaja się też 5-tonowe podwozia na tylnej osi bliźniaczej. Telewizja Polska odebrała zamówione 5 podwozi pod zabudowę wozów transmisyjnych. Dwa furgony TGE w barwach Portu Lotniczego Balice wykonują już swoje zadania na tym lotnisku.

- MAN TGE to naprawdę wyjątkowy produkt. Statystyki sprzedaży mówią same za siebie, mimo, że to nadal stosunkowo nowy produkt na polskim rynku zdobył już zaufanie wielu klientów, w tym licznych instytucji państwowych, takich jak np. służba zdrowia, porty lotnicze, służby mundurowe. Jeden z samochodów dostawczych zakupiła również kancelaria Prezydenta RP. Klientów przekonuje wysoka jakość produktu, komfort pracy kierowcy, ale także fakt, że TGE powstaje w Polsce. Jako jeden z niewielu producentów oferujemy już na polskim rynku w pełni eklektyczny samochód dostawczy eTGE. Odbywa on już liczne testy u naszych klientów i mam nadzieję, że wkrótce przekona do siebie przedsiębiorców - komentuje Marc Martinez prezes Zarządu MAN Truck & Bus Polska.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL