Nowe IVECO S-Way

IVECO S-WAY

IVECO wprowadza nową gamę ciężarówek długodystansowych.

 

S-Way jest dedykowany do średnio i długodystansowych transportów drogowych. Dla branży budowlanej, w późniejszym czasie, zostanie przeznaczony model X-Way. Zewnętrznie, S-Way niczego nie zrewolucjonizował, jaki jest każdy widzi. Ostre kształty są powieleniem tego co inni producenci pokazali już dużo wcześniej. Ciekawostka jest, że S-Way może mieć lusterka boczne lub kamery, jak u Mercedesa Actrosa.

Kabina IVECO S-Way

Nowa kabina jest najbardziej wyróżniającym elementem S-Way. Ma poprawiony współczynnik aerodynamiczny o 12%, co obiecuje zmniejszenie zużycia o 4%. czy tak będzie w rzeczywistości - musimy poczekać na opinie z testów drogowych.

W kabinie #ivecoSway kierowca ma do dyspozycji 375 litrów przestrzeni życiowej. Wizualnie kabina wydaje się dość obszerna, ale jest to bardziej kwestia szczegółów niż wymiarów. Wielkość optyczną poprawia duży wywietrznik dachowy. Dużo pracy włożono w wykonanie siedzeń. Maja one niższą podstawę, grubszą poduszkę i więcej regulacji. Za kierownicą wrażenie przestrzeni zwiększa też asymetryczna kierownica (podobnie jak w nowym Daily), której dolna część uwalnia więcej miejsca na nogi.

IVECO S-Way - silnik

S-Way nadal opiera się na silnikach Diesla - Cursor 11 i 13 litrów. Oczywiście dostępna będzie również wersja gazowa. IVECO ogłosiło również wersję wodorową, opracowaną z trzema producentami ogniw paliwowych, z których 16 będzie testowanych od 2021 roku. Do silników nowego IVECO są dedykowane oleje Petronas Ow20, co ma obniżyć opory silnika i w rezultacie zużycie paliwa o 2%. 

Nowe technologie w ciężarówkach

Wszystkie IVECO S-Way są wyposażone w moduł łączności, który komunikuje się na stałe, za pośrednictwem chmury Microsoft Azure, z klientem. Producent umożliwia śledzenie pojazdu i zbieranie danych eksploatacyjnych.

Autonomiczne IVECO S-Way

IVECO S-Way jest również gotowy do autonomicznej jazdy level 4. Tu jednak producent jest ostrożny. - Potrzeba kilku dziesięcioleci, aby w pełni autonomiczne ciężarówki poruszały się po drogach publicznych - komentuje Gerrit Marx, prezes pojazdów komercyjnych i specjalnych w CNH Industrial.

 

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL