Mercedes-Benz Actros Kawczyński

Pierwsze nowe Mercedes-Benz Actros już w Polsce kupiła je firma Kawczyński Logistics

Szefowie Kawczyński Logistics liczą na niskie spalanie nowych ciężarówek.

 

W dniu 25 czerwca 2019 roku, w siedzibie dilera Mercedes-Benz Trucks Sobiesław Zasada Automotive w Brzozie, zostały oficjalnie przekazane pierwsze nowe Actrosy. Dwadzieścia nowych Mercedesów Actrosów 1845 LS, z dwoma rodzajami kabin – GigaSpace i BigSpace, zostały pomalowane na firmowy kolor Kawczyński Logistics – ostrą czerwień.

Jest to pierwsza partia samochodów tego modelu, zamówionych przez firmę Włodzimierza i Stanisława Kawczyńskich. Łącznie w ciągu 2019 i 2020 roku firma ze Ślesina odbierze ich okrągłe 100 Mercedesów Actrosów. Jeszcze w tym roku, jesienią, do 20 odebranych w czerwcu egzemplarzy dołączy kolejnych 30. Następne Nowe Actrosy firma planuje odbiera w trzech etapach w przyszłym roku, w związku z kompleksową wymianą pojazdów. Tym samym cała flota Kawczyński Logistics będzie utrzymana pod znakiem trójramiennej gwiazdy.

- Postawiliśmy na markę Mercedes-Benz i mamy nadzieję, że ta współpraca będzie długofalowa. Przekonało nas do tego kilka elementów: po pierwsze niskie spalanie. Sprawdziliśmy jak to wygląda w przypadku innych marek i okazało się, że pod tym względem Actros jest liderem. Na podstawie tego, co już wiemy o nowym Actrosie, założyliśmy, że uda nam się obniży spalanie do średniej poniżej 24 litrów na 100 km. Po drugie nasi kierowcy zdecydowanie zarekomendowali nam Mercedesa – a ich zdanie jest dla nas ważne. Po trzecie – na bazie dotychczasowych doświadczeń, wiemy, że współpraca z Mercedesem układa się pomyślnie. Zawsze możemy liczy na wsparcie i pomoc merytoryczną np. w zakresie szkoleń - powiedział podczas uroczystości Stanisław Kawczyński.
- Nowy Actros jest inwestycją nakierowaną zarówno na spełnianie potrzeb najbardziej wymagających klientów, jak i zachętą, która przyciąga najlepiej wykwalifikowanych kierowców. Ten samochód stanowi sam dla siebie rekomendację, a w związku z planowanym na jesień odbiorem kolejnych 30 egzemplarzy, mamy już kolejkę chętnych, którzy chcieliby u nas pracować. Poza tym nasi najwięksi klienci wymagają od nas kompleksowej usługi najwyższej jakości, musimy mieć nowoczesną i niezawodną flotę - tylko w ten sposób możemy zadowoli i przekona do siebie naprawdę dużych klientów - dodał założyciel firmy i jej współwłaściciel, Włodzimierz Kawczyński.
- To faktyczna premiera tego niezwykłego pojazdu w Polsce. Bardzo serdecznie gratuluję i cieszę się, że Nowy Actros w Polsce zadebiutuje w barwach tak nowoczesnej pod każdym względem i prężnej firmy. Jestem pod wielkim wrażeniem wyposażenia pojazdów nie tylko pod kątem bezpieczeństwa i wygody kierowców, ale także elementów stanowiących o estetyce i aerodynamice, takich jak osłony międzyosiowe. Może się wydawać, że to detal, ale świadczy o tym, że firma myśli o wszystkim - komentuje Piotr Urban, dyrektor Sprzedaży i Marketingu Mercedes-Benz Trucks Polska.
- Chcemy osiągnąć założony cel paliwowy - czyli normę poniżej 24 litrów dzięki ujednoliceniu floty i najnowocześniejszym systemom telematycznym. Obecnie, jeśli chodzi o analizę stylu jazdy kierowcy Fleetboard nie ma sobie równych, ale ze względu na inne pojazdy we flocie używamy jednocześnie także innych systemów, a to powoduje większy koszt i nie pozwala uzyska miarodajnych wyników - podkreślał Stanisław Kawczyński. Dodatkowym wsparciem w uzyskaniu lepszych wyników spalania będzie również nowy system Predictive Powertrain Control przystosowany do dróg lokalnych. – Obecnie wydajemy miesięcznie ok. 1,4 mln zł na paliwo – dlatego liczy się nawet najmniejsza oszczędność, jaką przyniesie nowy Mercedes Actros – dodaje Włodzimierz Kawczyński.

Firma #KawczyńskiLogistics jest firmą rodzinną o ponad 20-letniej historii, mieszczącą się w Ślesinie pod Bydgoszczą. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w międzynarodowym transporcie dalekobieżnym. Swoim klientom oferuje kompleksowe usługi przewozowe. Firma ma obecnie 90 pojazdów – na koniec 2020 r. po uwzględnieniu kompleksowej wymiany floty liczba ta wzrośnie do 115 i wówczas będą to wyłącznie #noweMercedesyActrosy .

Przeczytaj też:
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Drugi historyczny wynik sprzedaży w Daimler Truck Polska Daimler Truck Polska sprzedał 5881 pojazdów ciężarowych i utrzymał 2. pozycję pod względem udziału w rynku.
Rejestracje samochodów ciężarowych w 2023 - kto zwycięzcą? W całym 2023 roku przybyło 37 323 szt. nowych pojazdów użytkowych (ciężarowe, dostawcze, autobusy) o DMC pow. 3,5 t. co oznacza wzrost (+3,5%) w skali całego roku.
Defence Trucks Experience 2023 Mercedes-Benz Special Trucks od dziesięcioleci oferuje swoim klientom pojazdy użytkowe różnych typoszeregów i konfiguracji, spełniające te wysokie wymogi zarówno w bardzo niskich temperaturach, jak i w palącym pustynnym upale.
Daimler Truck Polska - kolejne Mercedesy dla firmy Batim 555 Actros we flocie Batim – uroczystość odbyła się w fabryce Mercedes-Benz Trucks w Wörth.
Daimler Truck przeprowadza intensywne testy systemów wspomagających bezpieczeństwo W ramach przeprowadzonych ostatnio szeroko zakrojonych testów skupiono się przede wszystkim na systemach asystujących, które będą montowane w ciężarówkach i autobusach Daimler Truck od kwietnia 2024 r.
30 Actrosów rozpoczyna współpracę Omega Pilzno i Daimler Truck Polska
Udany przejazd elektrycznej ciężarówki na dystansie 3 tysięcy km Wkrótce rozpoczęcie produkcji seryjnej w pełni elektrycznego ciągnika siodłowego eActros 300.
Sześćdziesiąt lat fabryki Mercedes-Benz Trucks w Worth Fabryka ciężarówek Mercedes-Benz rozpoczyna swój jubileuszowy rok.