Elektryczna śmieciarka Renault Trucks już w pracy
Przed seryjny D Wide Z.E. przekazany v-ce burmistrzowi Lyon.
Prezes Renault Trucks Bruno Blin przekazał v-ce burmistrzowi Lyonu elektryczną śmieciarkę chcąc w ten sposób odpowiedzieć na problemy związane z jakością powietrza, hałasem miejskim oraz zmniejszyć emisję CO2.
Technologia elektryczna pasuje szczególnie dobrze do zbiórki śmieci. Cykle operacyjne śmieciarek cechuje wiele zatrzymań i ruszeń (od 300 do 800 na 1 cykl), co wiąże się z wysokim zużyciem paliwa, dużą emisją kurzu i cząstek związanych z intensywnym wykorzystaniem układu hamulcowego. Ponieważ pojazdy elektryczne używają silnika przede wszystkim do zwalniania, eksploatacja hamulców i emisje z tym związane są znacznie niższe. W pojeździe Euro 6, emisje cząsteczek związanych z tarciem (zużycie opon i hamulców) są wyższe od tych związanych ze spalaniem.
26-tonowa elektryczna ciężarówka Renault Trucks D Wide Z.E. jest wyposażona w silnik elektryczny zabudowany w rozstawie osi, który zapewnia napęd dla nadwozia. Pompa hydrauliczna zasilająca układy śmieciarki została podłączona do tego silnika. Faun Environnement, który zabudował ten pojazd, starał się maksymalnie obniżyć masę, żeby skompensować tę dodatkową, pochodzącą od akumulatorów.
Firma zabudowująca opracowała również nowy układ hydrauliczny oraz izolację akustyczną tylnej części śmieciarki, aby ograniczyć hałas przy załadunku odpadów. Te rozwiązania zmniejszyły hałas o 3 decybele.
Całkowicie elektryczna śmieciarka eksploatowana przez Aglomerację Lyon jest pierwszym pojazdem przedprodukcyjnym gamy pojazdów elektrycznych Renault Trucks. Powstała przy wsparciu Francuskiej Agencji ds. Środowiska i Zarządzania Energią (ADEME).