Renault Trucks elektryczna śmieciarka

Elektryczna śmieciarka Renault Trucks już w pracy

Przed seryjny D Wide Z.E. przekazany v-ce burmistrzowi Lyon.

 

Prezes Renault Trucks Bruno Blin przekazał v-ce burmistrzowi Lyonu elektryczną śmieciarkę chcąc w ten sposób odpowiedzieć na problemy związane z jakością powietrza, hałasem miejskim oraz zmniejszyć emisję CO2.

Technologia elektryczna pasuje szczególnie dobrze do zbiórki śmieci. Cykle operacyjne śmieciarek cechuje wiele zatrzymań i ruszeń (od 300 do 800 na 1 cykl), co wiąże się z wysokim zużyciem paliwa, dużą emisją kurzu i cząstek związanych z intensywnym wykorzystaniem układu hamulcowego. Ponieważ pojazdy elektryczne używają silnika przede wszystkim do zwalniania, eksploatacja hamulców i emisje z tym związane są znacznie niższe. W pojeździe Euro 6, emisje cząsteczek związanych z tarciem (zużycie opon i hamulców) są wyższe od tych związanych ze spalaniem.

26-tonowa elektryczna ciężarówka Renault Trucks D Wide Z.E. jest wyposażona w silnik elektryczny zabudowany w rozstawie osi, który zapewnia napęd dla nadwozia. Pompa hydrauliczna zasilająca układy śmieciarki została podłączona do tego silnika. Faun Environnement, który zabudował ten pojazd, starał się maksymalnie obniżyć masę, żeby skompensować tę dodatkową, pochodzącą od akumulatorów.
Firma zabudowująca opracowała również nowy układ hydrauliczny oraz izolację akustyczną tylnej części śmieciarki, aby ograniczyć hałas przy załadunku odpadów. Te rozwiązania zmniejszyły hałas o 3 decybele.
Całkowicie elektryczna śmieciarka eksploatowana przez Aglomerację Lyon jest pierwszym pojazdem przedprodukcyjnym gamy pojazdów elektrycznych Renault Trucks. Powstała przy wsparciu Francuskiej Agencji ds. Środowiska i Zarządzania Energią (ADEME).

Elektryczne samochody ciężarowe Renault Trucks zostaną wprowadzone do regularnej sprzedaży pod koniec 2019 roku i będą produkowane w fabryce w Blainville-sur-Orne (region Calvados).
Przeczytaj też:
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Samochody elektryczne i inne paliwa alternatywne W 2023r zarejestrowano niemal 224 tys. pojazdów z alternatywnymi napędami dla wszystkich kategorii rynku, co oznacza wzrost o 34%.