Scania NXT – zmienia kształt w zależności od wykorzystania

Scania NXT

Elektryczna autonomiczna Scania.

 

Nowy, samobieżny pojazd miejski Scania NXT o napędzie elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym może służyć do różnych zadań. Zaprojektowano go tak, aby możliwe było jego elastyczne wykorzystanie zarówno do obsługi transportu pasażerskiego w godzinach porannych i wieczornych, jak i do dostaw towarów w ciągu dnia, a w nocy – zbierania odpadów.

Inżynierowie Scania przenieśli system modułowy firmy na wyższy poziom. Opracowali pojazd koncepcyjny Scania NXT, który może zmieniać kształt w zależności od zadań wykonywanych w przestrzeni miejskiej.

Duża liczba miast stanowi obecnie katalizator dla zmian w transporcie publicznym, które napędza potrzeba zmniejszenia emisji i natężenia ruchu drogowego. Postęp technologiczny i infrastrukturalny w dziedzinie pojazdów elektrycznych i autonomicznych będzie kluczowym czynnikiem umożliwiającym miastom przejście na zrównoważony system transportowy.

- Scania NXT to wizja przyszłości transportu miejskiego. Niektóre z tych technologii nie są jeszcze w pełni rozwinięte, ale dla nas ważne jest zbudowanie pojazdu koncepcyjnego, aby pokazać pomysły, których realizacja leży w zasięgu ręki. NXT został zaprojektowany z myślą o celach 2030 roku i kolejnych lat, a jednocześnie zawiera kilka nowatorskich funkcji, które są już dostępne - mówi Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania.

Scania NXT ma zasięg 245 km

W koncepcji NXT przednie i tylne moduły napędowe mogą być dopasowane do potrzeb autobusu, pojazdu ciężarowego lub śmieciarki. Moduł autobusowy tego innowacyjnego pojazdu koncepcyjnego będzie prezentowany na Światowym Szczycie Transportu Publicznego UITP w Sztokholmie w dniach 10–12 czerwca.

Moduł autobusowy o długości 8 metrów jest zbudowany jako jeden element kompozytowy, co powoduje znaczne zmniejszenie jego masy. Cylindryczne akumulatory umieszczono pod podłogą, pozwalając na lepsze wykorzystanie przestrzeni i przyczyniając się do optymalnego rozłożenia obciążenia. Przy niskiej masie pojazdu, wynoszącej poniżej 8 ton, zasięg z obecnymi akumulatorami szacuje się na 245 km.

Przeczytaj też:
Po Polsce jeździ już ponad pięćset elektrycznych samochodów użytkowych

Według danych z końca lutego 2020 r., w Polsce były zarejestrowane łącznie 9803 samochody osobowe z napędem elektrycznym.

 

Pamiętacie wypadek w Szubinie? Bartek wyjechał w pierwszą swoją trasę ciężarówką...

Najpierw było o tym głośno, potem sprawa ucichła. Dopiero teraz, po roku, rusza proces w sprawie poszkodowanego kierowcy.

 

Elektryczne MAN-y zakupione przez No Limit

W dniu 05 lutego 2020 w Centrum Nowej Mobilności na warszawskim Powiślu firma No Limit zaprezentowała nowe samochody dostawcze MAN TGE z napędem elektrycznym.

 

MAN liderem grudnia. DAF wygrywa cały rok

Od początku roku przybyło 30 788 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t i jest to już mniej o 5,4% niż w tym samym czasie ub.r.

 

Scania zmienia oznaczenie kabin sypialnych Scania S

Od grudnia br. Scania zmienia nazwę handlową swoich najbardziej prestiżowych kabin S.

 

MAN sierpniowym liderem samochodów ciężarowych

W sierpniu br. zarejestrowano 1532 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to mniej o 31,9% niż rok wcześniej. Był to już drugi miesiąc od początku 2019 roku ze spadkiem.

 

Scania z nowym silnikiem 540 KM

Nowy 13-litrowy silnik Scania jest przeznaczony do ciężarówek, w których wymagana jest wysoka moc i niska masa własna pojazdu.

 

Ciężarówki na wakacjach

Duży spadek w rejestracjach nowych ciężarówek w lipcu 2019.

 

Zabytkowa wywrotka w serwisie Scania w Gliwicach. Renowacja trwała 18 miesięcy

Odrestaurowana ciężarówka to zabytkowa Scania L85 Super z 1971 r. o mocy 202 KM.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL