
Scania R LNG na dalekie trasy
Ciężarówka będzie jeździć w transporcie długodystansowym do Hiszpanii.
Na początku roku informowaliśmy o tym zamówieniu. Teraz już możemy ją pokazać. Właścicielem ciągnika siodłowego Scania R410 LNG jest firma Wojtex Transport Międzynarodowy. Pojazd został połączony z naczepą chłodniczą i będzie wykorzystywany do pracy na długich dystansach, na trasie Polska – Hiszpania. To pierwsza ciężarówka Scania tego typu w Polsce.
Scania na gaz ziemny
Ciężarówka wykorzystuje silnik Scania OC13 zasilany gazem, zaprezentowany przez firmę po raz pierwszy w 2017 r. Scania przewodzi w dostarczaniu zrównoważonych rozwiązań transportowych, w tym pojazdów wykorzystujących paliwa alternatywne, które mogą sprostać typowym wyzwaniom stawianym przez współczesny transport.
Scania R410 LNG dla firmy Wojtex ma zautomatyzowaną skrzynię biegów Scania Opticruise z retarderem. Dla kierowcy oznacza to przede wszystkim płynną i szybką zmianę biegów oraz najwyższy komfort jazdy. Biorąc pod uwagę komfort pracy podczas długich tras, kabinę kierowcy wyposażono m.in. w dwie lodówki oraz klimatyzację postojową.
- Zdecydowaliśmy się na zakup pojazdu Scania zasilanego gazem przede wszystkim ze względu na ekonomię tego rozwiązania. Stwarza ono możliwość zakupu tańszego paliwa oraz wykorzystania zmian w przepisach w transporcie międzynarodowym, w tym zwolnień z opłat na autostradach. Duże znaczenie mają także kwestie środowiskowe. Silniki zasilane gazem są bardziej ciche niż te wysokoprężne oraz emitują znacznie mniej CO2. Dzięki temu możemy realizować zadania transportowe nawet w tych miastach, które posiadają restrykcyjne przepisy dotyczące pojazdów ciężarowych, służące poprawie jakości powietrza oraz zwieszające komfort mieszkańców - mówi Wojciech Kusnerz, właściciel Wojtex Transport Międzynarodowy.
- Zainteresowanie pojazdami niskoemisyjnymi w Polsce będzie się zwiększać. Klienci dostrzegają liczne korzyści z nimi związane. Dlatego też liczymy na dalszy rozwój infrastruktury wspierającej ich wykorzystanie. Pojazdy Scania zasilane gazem pozwalają na osiągnięcie idealnej równowagi między niską emisji spalin, mocą i zasięgiem. Jest to możliwe dzięki dopasowaniu rozwiązania do indywidualnych potrzeb transportowych firmy oraz celów redukcji emisji spalin. W Scania oferujemy najszerszą na rynku gamę gotowych rozwiązań opartych na gazie, bioetanolu, biodieslu i HVO oraz rozwiązań elektrycznych - komentuje Jacek Dmuchowski, dyrektor Scania Białystok.








