Scania LNG Wojtex

Scania R LNG na dalekie trasy

Ciężarówka będzie jeździć w transporcie długodystansowym do Hiszpanii.

 

Na początku roku informowaliśmy o tym zamówieniu. Teraz już możemy ją pokazać. Właścicielem ciągnika siodłowego Scania R410 LNG jest firma Wojtex Transport Międzynarodowy. Pojazd został połączony z naczepą chłodniczą i będzie wykorzystywany do pracy na długich dystansach, na trasie Polska – Hiszpania. To pierwsza ciężarówka Scania tego typu w Polsce.

Scania na gaz ziemny

Ciężarówka wykorzystuje silnik Scania OC13 zasilany gazem, zaprezentowany przez firmę po raz pierwszy w 2017 r. Scania przewodzi w dostarczaniu zrównoważonych rozwiązań transportowych, w tym pojazdów wykorzystujących paliwa alternatywne, które mogą sprostać typowym wyzwaniom stawianym przez współczesny transport.

Scania R410 LNG dla firmy Wojtex ma zautomatyzowaną skrzynię biegów Scania Opticruise z retarderem. Dla kierowcy oznacza to przede wszystkim płynną i szybką zmianę biegów oraz najwyższy komfort jazdy. Biorąc pod uwagę komfort pracy podczas długich tras, kabinę kierowcy wyposażono m.in. w dwie lodówki oraz klimatyzację postojową.

- Zdecydowaliśmy się na zakup pojazdu Scania zasilanego gazem przede wszystkim ze względu na ekonomię tego rozwiązania. Stwarza ono możliwość zakupu tańszego paliwa oraz wykorzystania zmian w przepisach w transporcie międzynarodowym, w tym zwolnień z opłat na autostradach. Duże znaczenie mają także kwestie środowiskowe. Silniki zasilane gazem są bardziej ciche niż te wysokoprężne oraz emitują znacznie mniej CO2. Dzięki temu możemy realizować zadania transportowe nawet w tych miastach, które posiadają restrykcyjne przepisy dotyczące pojazdów ciężarowych, służące poprawie jakości powietrza oraz zwieszające komfort mieszkańców - mówi Wojciech Kusnerz, właściciel Wojtex Transport Międzynarodowy.

- Zainteresowanie pojazdami niskoemisyjnymi w Polsce będzie się zwiększać. Klienci dostrzegają liczne korzyści z nimi związane. Dlatego też liczymy na dalszy rozwój infrastruktury wspierającej ich wykorzystanie. Pojazdy Scania zasilane gazem pozwalają na osiągnięcie idealnej równowagi między niską emisji spalin, mocą i zasięgiem. Jest to możliwe dzięki dopasowaniu rozwiązania do indywidualnych potrzeb transportowych firmy oraz celów redukcji emisji spalin. W Scania oferujemy najszerszą na rynku gamę gotowych rozwiązań opartych na gazie, bioetanolu, biodieslu i HVO oraz rozwiązań elektrycznych - komentuje Jacek Dmuchowski, dyrektor Scania Białystok.

Przeczytaj też:
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Pomorska Miss Scania - nagrody rozdane Tytuł „Pomorskiej Miss Scania 2022” przyznano pojazdowi Scania 590S należącemu do firmy Bartosz Popławski Transport.
Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Gaz czy biogaz? Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.
Co w zamian za rosyjski gaz do napędu samochodów ciężarowych CNG LNG? Komisja Europejska ogłasza ograniczenie zależności od rosyjskiego gazu dla transportów ciężarowych.
Co oznacza program H2-ICE Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.