Negatywna ocena elektronicznych systemów w ciężarówkach

ADAC testował 4 czołowe systemy elektronicznych asystentów kierowców ciężarówek

ADAC wzywa do ulepszenia elektronicznych asystentów kierowców ciężarówek.

 

Niemiecki automobilklub ADAC przetestował 4 czołowe systemy ostrzegające kierowców ciężarówek o uczestniku ruchu znajdującym się po prawej stronie.

Asystenci kierowców nie spełniają wymogów UE

Badania wykonano zarówno na terenie testowym, jak również w normalnej jeździe drogowej. Z punktu widzenia ADAC, obecnie dostępni asystenci samochodów ciężarowych nie spełniają wymogów UE, które mają obowiązywać od 2022 roku. Systemy wykazywały olbrzymie problemy zwłaszcza w przypadkach gdy rowerzyści znajdowali się za zaparkowanymi samochodami lub innymi przeszkodami. ADAC wezwał rząd federalny do zwiększenia programu wsparcia dla rozwoju takich systemów, z kolei producenci powinni szybko poprawiać technicznie możliwości urządzeń wspomagających kierowców ciężarówek. Według ADAC każdego roku umiera średnio 37 rowerzystów, ponieważ są przeoczani przez kierowców ciężarówek w martwym punkcie. Czujniki mogą zapewnić lepszy przegląd, ale w tej chwili nie są obowiązkowe. Komisja Europejska chce wprowadzić taki obowiązek od 2022 r.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL