MAN TGX - nowe silniki

Na targach BAUMA 2019 MAN Truck Bus przedstawił nowe silniki do ciężarówek

MAN prezentuje nowe silniki Euro 6d.

 

Na targach Bauma 2019 w Monachium firma MAN zaprezentowała nowy silnik D15 o pojemności 9 litrów, który zastąpi silnik D20 dedykowany dla ciężarówek TGS i TGX.

Nowy podstawowy silnik D15 do ciężarówek MAN

Nowy, 9-litrowy silnik D15 w standardzie Euro 6 zastąpi wypróbowany i sprawdzony silnik D20 w serii ciężarówek MAN TGS i TGX w 2019 roku. Silnik 6-cylindrowy ma większą moc, mniejszą masę i niższe zużycie paliwa - wszystko to pomimo mniejszej pojemności skokowej. Niewielka masa silnika jest główną zaletą w pojazdach do zastosowań specjalistycznych. Ładowność samochodu wzrasta o około 230 kilogramów. Niższa masa nowego silnika może być szczególnie ważna dla przewoźników ładunków, takich jak paliwa, oleje lub beton.

Silnik MAN D15 i jego dane techniczne

Z trzema mocami: 330 KM (243 kW), 360 KM (265 kW) i 400 KM (294 kW), silnik D15 znajduje się w środkowym przedziale między najwyższą klasą sześciocylindrowymi silnikami serii D08 o mocy 320 KM, a jednostką napędową D26 rozwijającą moc 430 KM. Pojemność 6-cylindrowego silnika z wtryskiem Common Rail wynosi 9037 cm3, skok tłoka to 145 mm, a jego średnica to 115 mm. Maksymalny moment obrotowy D15 wynosi 1600 Nm przy mocy wyjściowej 330 KM, potem, w typoszeregu, następuje zwiększenie momentu o każde 100 Nm przy kolejnych oferowanych mocach. Maksymalna moc hamowania silnikiem wynosi 350 kW jest dostępna z Turbo EVBec. Układ wtryskowy Common Rail pracuje przy maksymalnym ciśnieniu wtrysku 2500 bar.

MAN, dla uzyskania normy emisji spalin Euro 6d, wykorzystuje technologię SCR (Selective Catalytic Reduction) w połączeniu z samoregenerującym się systemem filtrów MAN CRT (Continuously Regenerating Trap).

Ulepszenia techniczne i optymalizacja silników D26 i D38

Nowa rodzina silników obejmuje również silniki MAN serii D08, D26 i D38, które w roku 2019 zostaną wprowadzone na rynek jako wersje Euro 6d. Wprowadzono całkowicie zmienioną wersję D26. W rezultacie silniki D26 będą miały moc większą o 10 KM i większy moment obrotowy o 100 Nm. Nowe moce wynoszą: 430 KM, 470 KM i 510 KM. Optymalizacja jednostek napędowych wpływa pozytywnie na rentowność transportu. Tu znowu zyskujemy większą masę załadunkową, która wynosi dodatkowo aż około 80 kilogramów. Nie bez znaczenia jest fakt, że nowa wersja silnika D26 wykazuje niższe zużycie paliwa nawet o 4%.

Udoskonalenia techniczne umożliwiły zwiększenie częstotliwości wymiany oleju, w silniku MAN D38 do 140 000 kilometrów. Jednak wartość interwałów zależy ostatecznie od obciążenia eksploatacyjnego.

Wszystkie cztery serie silników - D08, D15, D26 i D38 - mogą być zasilane paliwami parafinowymi, takimi jak uwodornione oleje roślinne, zgodnie z normą EN 15940, bez potrzeby retrospektywnej konwersji.

Systemy ułatwiające pracę kierowcy

W tym roku MAN Truck & Bus wprowadza również Comfort Steering w modelach TGM, TGS i TGX z nową rodziną silników. Ten aktywny układ kierowniczy pomaga kierowcy, dostosowując siłę kierowania do prędkości pojazdu. System ten zapewnia również podstawy techniczne dla funkcji Lane Return Assist (LRA). Jeśli kierowca niechcący opuści pas bez wskazania, LRA aktywuje się i wysyła pojazd z powrotem na oznaczony pas.

Niektóre ciężarówki MAN są również wyposażone w system VAS (Video Maneuvering System), który pokazuje kierowcy martwe pole z boku pojazdu, zapewniając wczesne wykrywanie sytuacji krytycznych podczas skrętu lub manewrowania. System wspiera kierowcę poprzez zapewnienie widoczności oprócz lusterka wstecznego za pomocą monitora w kabinie, umożliwiając podgląd martwego pola obok pojazdu. System monitorowania kamery można uzupełnić czujnikami ultradźwiękowymi z przodu pojazdu i po jego stronie. Oferują one ostrzeżenia akustyczne i wizualne dla kierowcy (wyświetlacz LED), które wskazują przeszkody.

W roku 2019 wszystkie modele z serii TGL, TGM, TGS i TGX będą miały nowe design wnętrz. Dostępne są dwa nowoczesne schematy kolorystyczne: beżowy i ciemnoszary.

 

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Nowe doskonalsze fotoradary na polskich drogach - sprawdź ich lokalizacje Nowatorska jakość sprzętu, wyłapująca serię pojazdów jednocześnie, ma być skutecznym straszkiem na kierowców.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.