Zamieszanie wokół sprzedaży DAF-ów - kto zawinił?

DAF afera UOKiK

Dilerzy DAF - spółki DBK i WTC nie zgadzają się z zarzutami UOKiK.

 

W czwartek UOKiK zwołał konferencję, na której poinformował o domniemanej zmowie cenowej czterech spółek dilerów samochodów dostawczych DAF. W aferę zamieszane są: DBK, WTC, ESA Trucks oraz TB Truck & Trailer Serwis. Olsztyńska spółka DBK, do której należy również firma WTC, od razu zareagowała na publiczne zarzuty UOKiK twierdząc, że są zbyt wczesne. Czy zatem UOKiK zbytnio się pośpieszył ogłaszając swój sukces?

W oświadczeniu wydanym, przez zarząd DBK czytamy: "o żadnym kartelu nie może być mowy. Kwestionowane przez UOKIK działania mają co najwyżej związek z pewnymi nieprawidłowościami w funkcjonowaniu systemu dystrybucji samochodów marki DAF, wynikającymi z polityki importera".
Za organizację sieci sprzedaży odpowiada importer DAF Trucks Polska i to ona, wg dilerów, jest winna całej sytuacji. "Działalność dealerów w żaden sposób nie naruszała interesów klientów - nie miała bowiem wpływu na ceny samochodów ciężarowych im oferowanych. Dobro i zadowolenie klientów jest bowiem najwyższą wartością we wszystkich spółkach Grupy DBK" - czytamy dalej w oświadczeniu Grupy DBK.

"Jesteśmy zaskoczeni, że UOKiK zdecydował się na publiczne stawianie zarzutów naszym spółkom na tak wczesnym etapie, to jest w sytuacji, w której postępowanie antymonopolowe zostało dopiero wszczęte. Choć stawia to pod znakiem zapytania sens prowadzenia dalszych czynności w sprawie, DBK i WTC będą dalej otwarcie współpracować z urzędem, tak jak czyniliśmy to do tej pory - aż do ostatecznego wyjaśnienia sprawy i oczyszczenia nas z zarzutów" - kończy swój list zarząd DBK.

Przeczytaj też:
Kolejne nowe ciężarówki pojawią się w tym roku w firmie Drutex

Drutex, kolejny rok wymienia flotę. W ubiegłym roku odebrali pierwsze MAN-TGX. W tym roku powtórzą zakup.

Martin Lundstedt, Volvo Group - nowym przewodniczącym Rady ds. Pojazdów Użytkowych ACEA

Wczoraj Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wybrało Martina Lundstedta, dyrektora generalnego Volvo Group, na przewodniczącego rady ds. pojazdów użytkowych na nadchodzący rok.

Sprzedaż ciężarówek MAN podchodzi do poziomu sprzed kryzysu w 2021 roku

W 2021 roku MAN Truck & Bus dostarczył swoim klientom znacznie więcej pojazdów użytkowych, zbliżając się tym samym do poziomu sprzed wybuchu pandemii.

Sześć spółek DAF i ośmiu menadżerów otrzymało kary na łączną kwotę ponad 122 mln zł

UOKiK wydał dwie decyzje dotyczą zmów dealerów samochodów ciężarowych. Prezes UOKiK nałozył kary na pięć spółek, dealerów ciężarówek DAF: DBK z Olsztyna, ESA Trucks Polska z Komornik, TB Truck & Trailer Serwis z Wolicy, Van Tilburg-Bastianen Groep z Bredy w Holandii i WTC z Długołęki.

Rok 2021 w branży samochodów ciężarowych

W 2021 roku rynek samochodów ciężarowych o dmc pow. 3,5 t wyniósł 32 684 szt. co przełożyło się na 58,1% wzrost (+12 012 szt.).

Foton Daimler Auman Galaxy zdobywa nagrodę chińskiej ciężarówki roku 2022

W dniu 28 grudnia 2021 r. w Pekinie, podczas ceremonii wręczenia i rozdania nagród chińskiej ciężarówki roku (CTOY 2022), która odbyła się online, jury przyznało nagrodę Li Jianowi, wiceprezesowi Foton Motor Group.

MOYA otworzyła kolejnych pięć stacji paliw

Kolejne pięć stacji paliw zaczęły funkcjonować w sieci MOYA. Są to stacje franczyzowe – w Rzeszowie i Choroszczy (woj. Podlaskie) oraz własne – w Kościerzynie (woj. Pomorskie), w Poznaniu i w Głogowie.

Zniesienie obowiązkowego badania technicznego pojazdów

Parlament rosyjski wierzy, że bezpieczeństwo ruchu drogowego i stan techniczny pojazdów nie są ze sobą w żaden sposób powiązane.

Indeka odbiera kolejne Renault Trucks

Flota firmy, licząca ponad 260 pojazdów, powiększyła się właśnie o 30 zestawów kubaturowych na podwoziach Renault Trucks T 480 P6×2Low.

Wyszukiwarka

Informacje