DAF afera UOKiK

Zamieszanie wokół sprzedaży DAF-ów - kto zawinił?

Dilerzy DAF - spółki DBK i WTC nie zgadzają się z zarzutami UOKiK.

 

W czwartek UOKiK zwołał konferencję, na której poinformował o domniemanej zmowie cenowej czterech spółek dilerów samochodów dostawczych DAF. W aferę zamieszane są: DBK, WTC, ESA Trucks oraz TB Truck & Trailer Serwis. Olsztyńska spółka DBK, do której należy również firma WTC, od razu zareagowała na publiczne zarzuty UOKiK twierdząc, że są zbyt wczesne. Czy zatem UOKiK zbytnio się pośpieszył ogłaszając swój sukces?

W oświadczeniu wydanym, przez zarząd DBK czytamy: "o żadnym kartelu nie może być mowy. Kwestionowane przez UOKIK działania mają co najwyżej związek z pewnymi nieprawidłowościami w funkcjonowaniu systemu dystrybucji samochodów marki DAF, wynikającymi z polityki importera".
Za organizację sieci sprzedaży odpowiada importer DAF Trucks Polska i to ona, wg dilerów, jest winna całej sytuacji. "Działalność dealerów w żaden sposób nie naruszała interesów klientów - nie miała bowiem wpływu na ceny samochodów ciężarowych im oferowanych. Dobro i zadowolenie klientów jest bowiem najwyższą wartością we wszystkich spółkach Grupy DBK" - czytamy dalej w oświadczeniu Grupy DBK.

"Jesteśmy zaskoczeni, że UOKiK zdecydował się na publiczne stawianie zarzutów naszym spółkom na tak wczesnym etapie, to jest w sytuacji, w której postępowanie antymonopolowe zostało dopiero wszczęte. Choć stawia to pod znakiem zapytania sens prowadzenia dalszych czynności w sprawie, DBK i WTC będą dalej otwarcie współpracować z urzędem, tak jak czyniliśmy to do tej pory - aż do ostatecznego wyjaśnienia sprawy i oczyszczenia nas z zarzutów" - kończy swój list zarząd DBK.

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.