Dla kogo Prima Aprilis nie był zabawny? Kierowca ciężarówki zapłacił 10 tys. kaucji

Tachograf analogowy w ciężarówce

Zamiast tachografu cyfrowego w ciężarówce znajdował się tachograf analogowy.

 

Kontrole kierowców ciężarówek przeprowadzone w Prima Aprilis, czyli 1 kwietnia, nie były ani trochę pobłażliwe. Szczególnego "pecha" miał kierowca z Rumunii, u którego stwierdzono urządzenie rejestrujące czas pracy niezgodne z wymogami przepisów homologacyjnych.

Tachograf analogowy czy cyfrowy?

Na drodze ekspresowej S10, inspektorzy włocławskiego Oddziału Terenowego WITD w Bydgoszczy zatrzymali do rutynowej kontroli zestaw, którym przewoźnik rumuński realizował transport drogowy. W toku kontroli okazało się, że w ciągniku siodłowym zamontowany jest tachograf analogowy – podczas, kiedy przepisy o stosowaniu tachografów wymagają dla tego pojazdu cyfrowego urządzenia rejestrującego czas pracy kierowcy.
Z tytułu niewyposażenia pojazdu w wymagany tachograf cyfrowy zostało wszczęte postępowanie wyjaśniające, a pojazd został zwolniony w miejsca kontroli dopiero po uiszczeniu przez przewoźnika kaucji w wysokości 10 000 zł.

fot. WITD Bydgoszcz

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL