Omega Pilzno z nowym zarządzaniem w transporcie

Omega Pilzno

Map&Guide zarządza trasami ciężarówek Omega-Pilzno.

 

Największe przedsiębiorstwo transportowo-logistyczne z Podkarpacia, Omega Pilzno Godawski & Godawski Sp. z o.o., zdecydowało się na wdrożenie Map&Guide firmy PTV. System wspiera codzienną pracę planistów transportu, umożliwiając im bardzo precyzyjne określenie kosztów przejazdu i tym samym wyznaczenie optymalnej trasy przejazdu.

Jak było przed wdrożeniem?

Przed wdrożeniem systemu przedsiębiorstwo wykorzystywało wiele programów do analizy zlecenia transportowego, które pokazywały koszty przybliżone. Wyniki nie były na takim poziomie rentowności, jakiego firma by oczekiwała. Wyznaczając trasę pracownik brał pod uwagę głównie stawkę za kilometr i odległość pomiędzy punktem A i B, nie zawsze wybierając optymalną pod kątem kosztowym trasę.

Planowanie trasy i obliczanie kosztów transportu

Obecnie dzięki PTV Map&Guide całej analizy trasy i kosztów dokonuje spedytor, który w łatwy i szybki sposób może poznać koszt transportu i wykonać analizę progu rentowności dla danego zlecenia. System bierze pod uwagę wszelkie ograniczenia transportowe, uwzględniając m.in. zmienne koszty opłat za drogi, tunele czy mosty, oficjalne dane o samochodach ciężarowych i towarach niebezpiecznych, takie jak ograniczenia wysokości, szerokości, długości, ciężaru całkowitego i nacisku na oś, zakazy przejazdu (np. >3,5 t) oraz inne utrudnienia jak np. „tylko dla mieszkańców”. Dodatkowo system pokazuje informacje o trwałych placach budowy oraz aktualne informacje drogowe, aby je uwzględnić w trakcie planowania trasy. Co istotne PTV Map&Guide regularnie aktualizuje informacje dotyczące taryfy opłat drogowych dla krajów europejskich wraz ze zmianami planowanymi w przyszłości. Dzięki temu spedytor może w zasadzie od ręki bardzo precyzyjnie określić koszt transportu oraz zaplanować optymalną trasę.

Wdrożenie PTV Map&Guide przebiegło sprawnie, system jest na tyle intuicyjny, że nowi pracownicy szybko zapoznają się z wykorzystywanym narzędziem. Zanim jednak zaczną korzystać z programu w codziennej pracy, muszą przejść szkolenie, a następnie zdać egzamin z funkcjonalności systemu. Obecnie z programu korzysta około 40 osób.

Jakie korzyści?

Po wdrożeniu PTV Map&Guide zakres obowiązków spedytora mocno się zmienił. Wcześniej kierowca kontaktował się z planistą, od którego otrzymywał adresy załadunków i rozładunków, a następnie ustalał szczegółowy przebieg trasy z osobą specjalizującą się w kosztach opłat drogowych. Obecnie za wszystkie te procesy odpowiedzialna jest jedna osoba.

– Przede wszystkim wzrosła świadomość spedytorów dotycząca kosztów tras w różnych krajach. Dziś osoba planująca transport wie, że musi brać pod uwagę szereg czynników, a nie tylko odległość pomiędzy punktami trasy. Jeżeli z pewnych przyczyn zdecyduje się na wybór droższej drogi (np. w związku z przewozem artykułów spożywczych szybko psujących się), wie, że stawka dla klienta musi być inna. Co istotne robi to za nią system, w bardzo krótkim czasie. Dzięki PTV Map&Guide jesteśmy pewni opłat drogowych oraz wyznaczonej trasy, co przy tak dużej liczbie organizowanych transportów przynosi firmie znaczne oszczędności – mówi Piotr Bryg z Omegi Pilzno.

Czynności związane z użyciem map pozwoliły ponadto szybko wykluczyć dotychczasowe błędy oraz weryfikować przebiegi tras. Optymalizacja tych procesów przyniosła Omedze Pilzno nie tylko oszczędności, ale także przyczyniła się do poprawy jakości obsługi klienta.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL