Firma Lipiński ponownie wybiera IVECO, tym razem ciężarówki na gaz

IVECO Lipiński

Dostawa 20 ciągników siodłowych IVECO Stralis Natural Power.

 

IVECO Poland ogłosiło podpisanie umowy z firmą PUH EXPORT-IMPORT Adam Lipiński na dostawę 20 ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM wyposażonych w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG). Zamówienie zostało podpisane w Ośrodku Wypoczynkowym Bledzewo w Sierpcu w dniu 28 marca 2019 r. w obecności przedstawicieli stron.

Zamówione ciągniki IVECO Stralis NP LNG uzupełnią flotę 120 pojazdów marki IVECO, które aktualnie posiada firma klienta, zapewniająca transport krajowy i międzynarodowy od ponad 30 lat. Samochody zostaną objęte 60 miesięcznym kontraktem M&R IVECO, zawierającym między innymi: Assistance Non Stop, pełną obsługę eksploatacyjną wraz z pełną gwarancją na cały pojazd.

IVECO Stralis NP 460 LNG dla firmy Lipiński

W ramach umowy pakietowej z IVECO Poland, zostanie także wybudowana stacja tankowania gazu LNG w miejscowości Sierpc. Stacja tankowania zostanie użyczona przewoźnikowi na okres 5-ciu lat i będzie dostępna również dla innych użytkowników pojazdów IVECO Natural Power.

IVECO Stralis NP to ciągniki siodłowe i podwozia ciężarowe skonstruowane jako pojazdy zasilane wyłącznie gazem ziemnym, zaprojektowane do eksploatacji szosowej głównie w ruchu długodystansowym oraz w lekkim terenie. Dysponując mocą 460 KM i zasięgiem do 1600 km (LNG), oferuje najlepsze w swojej klasie osiągi w transporcie dalekobieżnym, najniższe zużycie paliwa w historii modelu oraz najdłuższe okresy międzyprzeglądowe. Pojazd ten jest w stanie osiągnąć do 15% niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji cząstek stałych (PM), tlenków węgla (NOx) i dwutlenku węgla (CO2) nawet o 95% w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w napęd wysokoprężny zgodny z aktualną normą emisji Euro VI/C. Bezobsługowy układ oczyszczania spalin nie wymaga stosowania AdBlue ani filtra cząstek stałych (DPF). Ponadto silnik napędzany gazem ziemnym charakteryzuje się cichą pracą (- 71dB – zgodnie z certyfikatem Piek Quiet Truck).

- Od lat w naszej działalności logistycznej wykorzystujemy pojazdy marki IVECO. Jesteśmy przekonani co do ich jakości i niezawodności. Zdecydowaliśmy się na okres testowy pojazdu demo IVECO Stralis NP zasilanego gazem ziemnym. W tym czasie przejechaliśmy prawie 5 tysięcy kilometrów, wykorzystując w pełni możliwości oferowanego ciągnika. Z pełnym przekonaniem dokonujemy kolejnego kroku w transformacji energetycznej naszej firmy inwestując w ciągniki siodłowe LNG, czyniąc nasz biznes bezpieczniejszym i bardziej zrównoważonym. Testy pokazały nam, że pojazd ten zapewnia znacznie niższe zużycie paliwa w porównaniu do swojego odpowiednika zasilanego olejem napędowy, ponadto bierzemy także pod uwagę obecnie zniesioną opłatę autostradową, Maut, na pojazdy LNG wprowadzoną w Niemczech, co daje nam dodatkową korzyść podczas użytkowania pojazdów w transporcie międzynarodowym - mówi Adam Lipiński, właściciel PUH EXPORT-IMPORT Adam Lipiński.

Ciągnik siodłowy IVECO Stralis NP460

IVECO Stralis NP dostępny zarówno ze zbiornikami gazu skroplonego (LNG) jak i sprężonego (CNG) oferuje najnowszy jednopaliwowy silnik gazowy Cursor 13, cechujący się najlepszą efektywnością paliwową. Nowoczesne technologie wspomagające kierowcę, takie jak: system sterowania układem napędowym w oparciu o topografię terenu HI-Cruise i system wspomagania techniki jazdy kierowcy (Driver Style Evaluation, DSE) dają komfort prowadzenia. Stralis NP 460 jest pierwszym samochodem ciężarowym zasilanym gazem ziemnym, który został wyposażony w 12 biegową zautomatyzowaną przekładnię HI-TRONIX.

Na zdjęciu są przedstawiciele stron: Adam Lipiński - właściciel PUH EXPORT-IMPORT, Wojciech Lipiński – prezes Truck Nord Center oraz przedstawiciele marki IVECO, Marcin Piluchowski – Heavy Business Line Manager IVECO Poland, Piotr Kowalski - Direct Sales Manager IVECO Poland, Robert Ryczywolski – Key Account Manager IVECO Poland.

Przeczytaj też:
Rejestracje samochodów ciężarowych w maju 2021

Od początku 2021 roku przybyło 14 039 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. - ciężarówek i autobusów - co oznacza dwukrotny wzrost (+96,6%) w skali roku.

AIR-PRO oraz usługa IVECO Driver Pal w nowym IVECO Daily

Firma IVECO przedstawiła dziś nowe Daily.

Druga generacja IVECO S-WAY

Po dwóch latach od premiery IVECO zaprezentowało zmodernizowany IVECO S-WAY.

IVECO buduje społeczność kierowców i oferuje nowe usługi ułatwiające pracę za kierownicą

Rozwiązanie to zapewnia kierowcom wsparcie na drodze ze strony sztucznej inteligencji wykorzystującej technologie głosowe.

Prawie 100-proc. wzrost sprzedaży LNG w I kwartale 2021 roku

Jest to wynik, między innymi, rosnącej popularności autobusów i ciężarówek zasilanych gazem ziemnym.

Rejestracje nowych pojazdów użytkowych - ciężarówki, autobusy i samochody dostawcze

W kwietniu 2021r. zarejestrowano 3243 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to ponad trzykrotnie więcej (+226,9%), niż przed rokiem.

Nowy IVECO T‑WAY - propozycje dla branży budowlanej

Następca legendarnego modelu TRAKKER, IVECO T-WAY z nową zautomatyzowaną skrzynię biegów HI‑TRONIX.

Zmiany w zarządzie ACEA

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wyznaczyło nowego prezesa, który będzie kierował działem autobusów i autokarów. Został nim Rudi Kuchta, który w MAN Truck & Bus pełni funkcję Senior Vice President Product & Sales Bus.

 

Iveco Poland przy współpracy z Ecobal rozpoczęło projekt sadzenia lasów w Polsce

Na zlecenie Iveco Poland, Ecobal posadzi łącznie 5000 nowych sadzonek drzew na powierzchni 1 ha.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL