Volvo Trucks wprowadza na rynek nowe Volvo FH z technologią I-Save

Jest to połączenie nowego silnika D13TC ze zmodernizowanymi funkcjami oszczędzania paliwa.
Nowa technologia Volvo Trucks może obniżyć koszt paliwa nawet o 7% w przewozach długodystansowych - bez pogorszenia właściwości jezdnych ciężarówki.
- Naszą odpowiedzią na to wyzwanie jest Volvo FH I-Save. Jest to kompletne rozwiązanie, które łączy w sobie naszą najnowszą technologię i znacznie obniża zużycie paliwa w przewozach długodystansowych. I to bez uszczerbku dla właściwości jezdnych - powiedział Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Volvo FH I-Save z silnikiem D13TC
Volvo FH I-Save to przede wszystkim zmodernizowana jednostka napędowa D13TC – najbardziej ekonomiczny z dotychczasowych silników Volvo Trucks do przewozów długodystansowych. Ma on nową konstrukcję tłoków - z opatentowanym wnętrzem w kształcie fali. Poprawia to spalanie i zwiększa wydajność, kierując ciepło i energię do środka cylindrów. Nadmiar energii w spalinach jest następnie wykorzystywany do napędzania silnika przez dodatkową turbinę w układzie wydechowym - moduł Turbo Compound.
Volvo FH I-Save to 300 Nm dodatkowego momentu obrotowego
300 Nm dodatkowego momentu obrotowego, jaki generuje silnik D13TC, oznacza, że do utrzymania stałej prędkości podczas jazdy autostradowej potrzeba mniejszej liczby przyspieszeń i mniej paliwa. To idealne rozwiązanie dla firm oferujących przewozy długodystansowe.
Volvo FH z nowymi osiami
Do innych cech technologii I-Save należą nowe, paliwooszczędne osie tylne, zmodernizowany system I-See wykorzystujący mapy, który analizuje nachylenia drogi przed pojazdem i dostosowuje do nich jazdę oraz oprogramowanie do zmiany biegów zoptymalizowane pod kątem przejazdów na długich trasach. Wspólne efekty działania tych produktów i usług mogą doprowadzić do nawet 7% oszczędności paliwa w porównaniu z silnikiem D13 Euro 6 D.
Nowe Volvo FH I-Save będzie dostępne na rynkach europejskich od 11 marca 2019 r.
Volvo FH w wersji I-Save - dane techniczne:
- Silnik D13TC (Turbo Compound) o mocy 460 KM (2600 Nm) lub 500 KM (2800 Nm)
- Nowe, wysoce wydajne pod względem zużycia paliwa osie tylne
- Funkcja automatycznego wyłączania silnika
- Tempomat I-Cruise z funkcją I-Roll, który dostosowuje prędkość, aby ograniczyć zużycie paliwa
- Pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku
- Zmodernizowana funkcja I-See
- Zmodernizowana skrzynia biegów I-Shift z oprogramowaniem dla transportu długodystansowego.

Dzięki tej sztuczce sprawcy zmusili kierowcę, aby wysiadł z samochodu.

Wypadek miał miejsce w środę rano na A7 w Kaltenkirchen, w okolicy Hamburga.

Ciężarówka zarejestrowana w Portugalii, która jechała do papierni we włoskim mieście Burgo di Verzuolo, utknęła na wąskiej drodze, bez możliwości samodzielnego wyjazdu.

W dniu 13 listopada br. na drodze krajowej nr 19 w miejscowości Białystok inspektorzy z WITD w ciężarówce przewożącej nawozy znaleźli wyłącznik tachografu.

W październiku br. zarejestrowano 2849 pojazdów użytkowych powyżej 3,5 t. to mniej o 22,5% niż rok wcześniej.

Volvo Trucks ogłasza rozpoczęcie sprzedaży elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo FL i Volvo FE na wybranych rynkach w Europie.

Dziś rano służby ratunkowe odkryły w naczepie ciała 38 osób dorosłych i nastolatka.

W sierpniu br. zarejestrowano 1532 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to mniej o 31,9% niż rok wcześniej. Był to już drugi miesiąc od początku 2019 roku ze spadkiem.

Volvo Trucks i Renault Trucks znów będą działać osobno w Europie.