Volvo Trucks wprowadza na rynek nowe Volvo FH z technologią I-Save

Nowe Volvo FH I Save

Jest to połączenie nowego silnika D13TC ze zmodernizowanymi funkcjami oszczędzania paliwa.

 

Nowa technologia Volvo Trucks może obniżyć koszt paliwa nawet o 7% w przewozach długodystansowych - bez pogorszenia właściwości jezdnych ciężarówki.

- Naszą odpowiedzią na to wyzwanie jest Volvo FH I-Save. Jest to kompletne rozwiązanie, które łączy w sobie naszą najnowszą technologię i znacznie obniża zużycie paliwa w przewozach długodystansowych. I to bez uszczerbku dla właściwości jezdnych - powiedział Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Volvo FH I-Save z silnikiem D13TC

Volvo FH I-Save to przede wszystkim zmodernizowana jednostka napędowa D13TC – najbardziej ekonomiczny z dotychczasowych silników Volvo Trucks do przewozów długodystansowych. Ma on nową konstrukcję tłoków - z opatentowanym wnętrzem w kształcie fali. Poprawia to spalanie i zwiększa wydajność, kierując ciepło i energię do środka cylindrów. Nadmiar energii w spalinach jest następnie wykorzystywany do napędzania silnika przez dodatkową turbinę w układzie wydechowym - moduł Turbo Compound.

Volvo FH I-Save to 300 Nm dodatkowego momentu obrotowego

300 Nm dodatkowego momentu obrotowego, jaki generuje silnik D13TC, oznacza, że do utrzymania stałej prędkości podczas jazdy autostradowej potrzeba mniejszej liczby przyspieszeń i mniej paliwa. To idealne rozwiązanie dla firm oferujących przewozy długodystansowe.

Volvo FH z nowymi osiami

Do innych cech technologii I-Save należą nowe, paliwooszczędne osie tylne, zmodernizowany system I-See wykorzystujący mapy, który analizuje nachylenia drogi przed pojazdem i dostosowuje do nich jazdę oraz oprogramowanie do zmiany biegów zoptymalizowane pod kątem przejazdów na długich trasach. Wspólne efekty działania tych produktów i usług mogą doprowadzić do nawet 7% oszczędności paliwa w porównaniu z silnikiem D13 Euro 6 D.

Nowe Volvo FH I-Save będzie dostępne na rynkach europejskich od 11 marca 2019 r.

Volvo FH w wersji I-Save - dane techniczne:

- Silnik D13TC (Turbo Compound) o mocy 460 KM (2600 Nm) lub 500 KM (2800 Nm)
- Nowe, wysoce wydajne pod względem zużycia paliwa osie tylne
- Funkcja automatycznego wyłączania silnika
- Tempomat I-Cruise z funkcją I-Roll, który dostosowuje prędkość, aby ograniczyć zużycie paliwa
- Pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku
- Zmodernizowana funkcja I-See
- Zmodernizowana skrzynia biegów I-Shift z oprogramowaniem dla transportu długodystansowego.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL