Wyłącznik Tachografu pendrive

Kierowca ciężarówki wpadł z wyłącznikiem tachografu na pendrive

Wyłącznik tachografu w pendrive.

 

Samochód ciężarowy zatrzymano do kontroli na obwodnicy Kłodzka. Szczegółowe sprawdzenie zainstalowanego w ciężarówce tachografu wykazało podłączenie niedozwolonego urządzenia dodatkowego. Zostało ono wpięte do samej instalacji w postaci wyłącznika tachografu sterowanego pendrive’em. Tym usprawnieniem posługiwał się polski kierowca ciężarówki wykonujący transport drogowy.

Pendrive dla kierowców ciężarówek

Wyłącznik w pendrive pozwalał na zapisanie nieprawdziwych danych dotyczących aktywności kierowcy (w tym poruszania się pojazdem w ruchu drogowym a także długości przebytej drogi oraz osiąganej prędkości) tak na tachografie cyfrowym, jak i na karcie kierowcy. Kierowca ciężarówki podłączał pendrive wtyczki USB, która znajduje się w standardowym wyposażeniu wielu pojazdów.

Kierowca ciężarówki mógł w każdej chwili zmienić wskazania swojej aktywności i rozpocząć rejestrację odpoczynku podczas gdy pojazd faktycznie poruszał się w ruchu drogowym. Jakby tego było mało, mógł on nawet w trakcie jazdy, w każdej chwili odłączyć urządzenie od portu USB i schować je do kieszeni.

Za używanie tego typu niedozwolonych urządzeń zarówno kierowcy jak i przewoźnikowi grozi kara pieniężna. Za granicą (w Hiszpanii czy we Francji) kary finansowe za stosowanie tego typu niedozwolonych urządzeń wynoszą nierzadko kilkadziesiąt tysięcy Euro) natomiast Polsce kara nie może przekraczać 12000 zł.

Ujawniony powyżej przypadek nie był pierwszym jaki stwierdzili inspektorzy ITD, którzy zdążyli się już przyzwyczaić do czego służbą gniazda USB.

fot. WITD Dolny Śląsk

Przeczytaj też:
Nowe doskonalsze fotoradary na polskich drogach - sprawdź ich lokalizacje Nowatorska jakość sprzętu, wyłapująca serię pojazdów jednocześnie, ma być skutecznym straszkiem na kierowców.
Wymiana tachografów niezbędna przy międzynarodowych przewozach drogowych GITD przypomina, że do końca roku 2024 pojazdy wykorzystywane w międzynarodowych przewozach drogowych muszą zostać wyposażone w inteligentne tachografy drugiej wersji (tzw. retrofit).
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
Surowa kara za jazdę ciężarówką z zawieszoną działalnością W dniu 01 lutego 2024 r. inspektorzy z WITD w Gdańsku zatrzymali do rutynowej kontroli zestaw ciężarowy.
Jakimi autami będą jeździć Polacy? Tegoroczna edycja badania Portfele Polaków pod lupą na zlecenie Volkswagen Financial Services przyniosła sporo niespodzianek.
Ponad tysiąc kilometrów ciężarówką w jedną dobę 1300 km przejechał kierowca ciężarówki w jedną dobę, bez uprawnień, bez karty w tachografie.