Inteligentny tachograf z własnym wbudowanym systemem lokalizacji satelitarnej

Inteligentny Tachograf

Tachograf cyfrowy DTCO 4.0

 

Jedną z funkcji wyróżniających inteligentne tachografy, które zaczną być montowane w nowych ciężarówkach od czerwca 2019 roku, od swoich poprzedników odróżnia je własny, wbudowany system lokalizacji satelitarnej - oparty na technologii GNSS (Global Navigation Satellite System).

Domyślnie DTCO 4.0 będzie miał wbudowaną antenę GNSS wewnątrz tachografu, jednak w przypadkach, kiedy sygnał nie będzie miał odpowiednich wartości (będzie za słaby, np. ze względu na specyficzną, ograniczającą go budowę kabiny kierowcy) mamy możliwość podłączenia zewnętrznej anteny GNSS.

- Zebrane dane lokalizacyjne zostaną zapisane w pamięci masowej tachografu, następnie będzie można je pobrać i przy użyciu odpowiedniego oprogramowania zobaczyć na ekranie komputera - wyjaśnia Marek Stawowczyk, kierownik ds. technicznych z ramienia firmy LONTEX. - W pamięci urządzenia utrwalane będzie miejsce początku i końca dziennego okresu roboczego, a także położenia pojazdu odnotowane, co 3 godziny łącznego czasu jazdy. System geolokalizacyjny zastosowany w tachografach inteligentnych jest w pełni bezpłatny.

Niezależny sygnał prędkości

Drugi niezależny sygnał prędkości, który w obecnej generacji tachografów jest realizowany w oparciu o moduły zainstalowane w pojeździe ABS/ASR w DTCO 4.0 będzie przetwarzany tylko na podstawie danych z elementu GNSS. Informacje dotyczące prędkości (system GNSS i Czujnik ruchu KITAS 4.0 umieszczony w skrzyni biegów) są porównywane między sobą, w przypadku, gdy wystąpią znaczące odchylenia zostanie zarejestrowany „konflikt ruchowy pojazdu”. Odnotowanie takiej sytuacji może być dla służb kontrolnych sygnałem do podjęcia decyzji o koniecznej kontroli samochodu.

- W trakcie 5-minutowego ruchu pojazdu i dostępności sygnału GNSS odchylenie między prędkością czujnika ruchu KITAS 4.0 i prędkością pobieraną z GNSS jest porównywane co 10 sekund, dopuszczalne odchylenie wynosi ±10 km/h w stosunku do prędkości pobieranej z czujnika ruchu. W związku z tym, aby ocenić, czy odbiornik GNSS spełnia wymagania prawne, należy sprawdzić odchylenie między sygnałami prędkości i w razie konieczności zastosować zewnętrzną antenę GNSS - mówi Damian Urbaś, kierownik serwisów firmy LONTEX.

Nowa właściwość umożliwi służbom kontrolnym dokładne przeanalizowanie współrzędnych rozpoczęcia i zakończenia trasy pojazdu. Daje to możliwość porównania dokumentów przewozowych z faktycznie przejechaną trasą. System w znacznym stopniu utrudni stosowanie manipulacji związanych usypianiem pracy tachografu i tym samym poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Czytaj również:

Poznajemy inteligentne tachografy - część I

Przeczytaj też:
Niemcy liberalizują zakazy dla kierowców długich ciężarówek. Sieć tras znacznie się poszerzyła

Cyfrowa mapa przeglądowa jest teraz dostępna na stronie internetowej Federalnego Ministerstwa Transportu (BMVI), która zawiera informacje o sieci dróg dopuszczonych do użytku z długimi zestawami ciężarowymi 17,80 i 25,25 m. W czwartek ogłosiło to BMVI.

 

Mała ciężarówka zasilana ogniwami paliwowymi ma duży zasięg i krótki czas tankowania

Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC) ogłosiło, że planuje rozpocząć seryjną produkcję ciężarówek z ogniwami paliwowymi pod koniec 2020 roku.

 

Darmowe napoje na stacjach Circle K

Firma wspiera służby ratunkowe.

 

Czołowe zderzenie? Zginęło dwóch kierowców ciężarówek

Do bardzo poważnego wypadku doszło na Węgrzech. Nie znana jest przyczyna zderzenia dwóch ciężarówek.

 

10 000 kary za wyłącznik tachografu

W dniu 13 listopada br. na drodze krajowej nr 19 w miejscowości Białystok inspektorzy z WITD w ciężarówce przewożącej nawozy znaleźli wyłącznik tachografu.

 

Raben bardziej ekonomicznie i ekologicznie

Grupa Raben w 2016 roku przeprowadziła pierwsze testy samochodów ciężarowych na gaz.

 

Tachograf cyfrowy - kiedy kierowca może wyjąć kartę? Przegląd taryfikatora kar

Tachograf, mimo że cyfrowy, nie obejdzie się bez wpisów manualnych.

 

ITD wypisało mandaty na sumę 45 tys. złotych. Powodem kar było fałszowanie zapisu tachografów

Magnesy nadal popularne wśród kierowcy ciężarówek.

 

Piotr Dołengiewicz na podium Konkursu Kierowców

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL