Samochody dostawcze 2018 - Renault Master i MAN TGE

MAN TGE

MAN TGE szybko dogania peleton.

 

Od początku 2018 roku w Polsce przybyło 68 819 nowych samochodów dostawczych wobec 60 989 szt w 2017 roku. Był to zatem wzrost o 12,8 % w skali roku, tym samym przekraczając tempo wzrostu samochodów osobowych ub. roku.

Renault Master - wielki zwycięzca

Numerem jeden rynku dostawczych w naszym kraju okazało się Renault. Renault pobiło swój rekord sprzedaży do firm i instytucji. Ogromną popularnością cieszył się Renault Master - pierwsze miejsce w ub. roku. W segmencie minibusów dużym zainteresowaniem cieszył się Renault Trafic. Marki Renault i Dacia sprzedały łącznie 13 000 takich aut, osiągając 18,8% udziału w rynku. Renault zajęło pozycję lidera na polskim rynku samochodów dostawczych, z udziałem 15,7%. Wynik stanowi wzrost o ponad 26% w porównaniu z rokiem 2017. Oprócz tego na pierwsze miejsce w swoim segmencie trafił Renault Master. Zarejestrowano blisko 9000 egzemplarzy, co oznacza przewagę nad konkurencją o ponad 2800 sztuk. Gama Mastera jest tworzona „na miarę”. Klienci w Polsce mogą wybierać spośród ponad 150 wersji: 4 długości, 3 wysokości, 4 klasy ładowności, a także wersje: furgon, furgon brygadowy, podwozie z kabiną, podwozie z podwójną kabiną, platformę z kabiną, wywrotki, kontenery, wersje z przednim i tylnym napędem, o objętości użytecznej od 8 do 22 m³. Od roku 2009 Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów zabudowanych na bazie podwozi. W tym roku do oferty Renault dołącza Master Z.E. – w pełni elektryczny samochód dostawczy. W zeszłym roku wykonano 6900 zabudów na samochodach marki Renault i Dacia. Dacia utrzymała pozycję w pierwszej dziesiątce pod względem sprzedanych samochodów dostawczych z wynikiem 2 194 egzemplarze. Największą popularnością cieszyła się Dacia Dokker Van.

MAN TGE - osobowość roku 2018

Rok 2018 to również pierwszy pełny rok sprzedaży modelu samochodu dostawczego MAN TGE. Dużą niespodzianką okazał się popyt na ten model, który jest samochodem bliźniaczym do Volkswagena Craftera. MAN-a TGE sprzedano 481 szt., co było pewnym pozytywnym zaskoczeniem. Klienci pozytywnie zareagowali na ofertę MAN Truck & Bus Polska, która nieco różni się od strategii proponowanej przez koncern Volkswagen. MAN TGE występuje z nieco innym wyposażeniem standardowym i co najważniejsze ma również nieco inną ofertę dotycząca obsługi serwisowej. Jest to samochód dedykowany przede wszystkim firmom, które posiadają flotę samochodów ciężarowych (najlepiej MAN) i chcieliby serwisować swoje samochody w jednym miejscu. MAN TGX to również samochód dostawczy dedykowany wszystkim rodzajom transportu. W ubiegłorocznej ofercie uzupełniono gamę zabudów o wersje do transportów długodystansowych, busy, nadwozia specjalne (karetki, wozy policyjne), pomoc drogowa, izotermy, wywrotki etc. W tym roku oferta sprzedażowa MAN Truck & Bus Polska powiększy się o dostawczy samochód elektryczny MAN eTGE, który w wersji testowej, znajduje się już w Polsce.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL