Renault Trucks 2019

Czy to kolejny rok wzrostów? Rejestracje ciężarówek w styczniu 2019

Jakie marki ciężarowe i autobusy kupowały firmy.

 

Wśród pojazdów użytkowych pow. 3,5 t początek 2019 roku wypadł na bardzo wysokim poziomie. Styczeń zakończył się wynikiem 2101 nowych rejestracji przy wzroście o 2,4%, po zwiększeniu popytu w analogicznym czasie 2018 roku o 26%. Po raz drugi w historii liczba nowych pojazdów użytkowych przekroczyła w pierwszym miesiącu roku 2 tys. sztuk. Po wyhamowaniu w grudniu 2018 r (-29% r/r i -14% m/m), styczniowy spadek (-4,6%) m/m w br. był zdecydowanie bardziej umiarkowany niż obserwowany we wcześniejszych latach (w styczniu trzech poprzednich lat: -34%, - 40%, -34%).

Nowe samochody ciężarowe o DMC>3,5 t

W grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t. w styczniu 2019r. zarejestrowano 1916 szt. Po dwóch miesiącach spadku ostatni miesiąc zaznaczył się pozytywnie nawet w świetle zwyczajowo niższego poziomu niż miesiąc wcześniej (-5,0%; -100 szt.). Kluczowa grupa ciągników siodłowych odbiła się i osiągnęła poziom 1496 rejestracji co przełożyło się na wzrost o 5,9% r/r i 7,7% m/m).

Rejestracje podwozi (kompletnych lub skompletowanych) wyniosły w styczniu 2019 r. 420 szt. o 7% mniej niż rok wcześniej (-31 szt.) i mniej o 33% niż w grudniu ub.r.

- Pierwsze miejsce zajęły ex aequo MAN Truck & Bus Polska i Mercedes-Benz Trucks Polska z liczbą 91 wydanych sztuk każda z nich. MAN zmniejszył wydania o 15% niż rok wcześniej a Mercedes-Benz zwiększył o 17%;
- Drugie miejsce przypadło marce DAF Trucks - po wydaniu 65 podwozi do zabudowy (+7% r/r i +59% m/m);
- Na trzecim miejscu znalazło się IVECO - po rejestracji 63 szt. zabudowanych podwozi i mimo spadków -18% r/r; -45% m/m;
- Za nimi była Scania(34 szt.; -37% r/r; -45% m/m);
- Volvo Trucks (25 szt.; -47% r/r; -73% m/m).

Ciągniki samochodowe w styczniu 2019

- DAF Trucks, który wydał klientom 431 szt. (+8% r/r i +80% m/m);
- Drugie miejsce zajęło Volvo Trucks z liczbą 321 szt. (+110% r/r i +10% m/m);
- Trzecie miejsce - MAN Truck & Bus Polska (272 szt.; +2% r/r i 0% m/m);
- Na czwartym miejscu Scania (236 szt.; -18% r/r; -3% m/m);
- Piate miejsce Mercedes-benz Trucks Polska (158 szt.;+2% r/r;-28% m/m).
Rejestracje samochodów najcięższych o DMC od 16 t. (łącznie podwozi i ciągników) objęły w styczniu 2019 r. 1 769 szt. Było to więcej o 66 szt. (+4%) niż rok wcześniej i więcej o 3 szt. (0,2%.) niż miesiąc wcześniej. Pierwsze miejsca w tej grupie zajęły: DAF Trucks (489 szt.; +9% r/r), Volvo Trucks (344 szt.; +72%) i MAN Truck & Bus Polska (334 szt.; +0,3%). zajmowanych w poprzednim roku. Następny jest MAN Truck & Bus Polska z umiarkowanym spadkiem o3%, zarejestrował 363 szt. Zajął 19% rynku. Za nim Volvo Trucks wydało 346 szt. ze wzrostem 73% r/r (18% udz.). Na czwartym miejscu Scania (270 szt.; -21%). Pierwszą piątkę zamknął Mercedes-Benz Trucks Polska (249 szt.; +7%).

Wśród firm rejestrujących na regon (objęły 90% rynku), zasadniczą część stanowiły firmy prowadzące leasing czy CFM, na które przypadło 79% rynku wobec 71% ich udziału rok wcześniej.

Ciężarowe używane

W grupie używanych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t sprowadzanych do Polski z zagranicy, w styczniu 2019 r. przybyło 2616 szt. Jest to wynik, o 2,4% (+62 szt.) wyższy niż przed rokiem i niższy niż w grudniu ub.r. o 19,4% (+425 szt.). Utrzymuje się stosunkowo wysoki poziom napływu używanych, sprowadzanych z zagranicy pojazdów użytkowych. Chociaż ostatni miesiąc ukształtował się poniżej średniomiesięcznego rezultatu z 2018 r. który wyniósł 2,7 tys. szt. W całej grupie w ostatnim miesiącu wyróżniliśmy 2389 samochodów ciężarowych (+4,0% r/r; +20,7% m/m) i 227 autobusów (-11,7% r/r; +7,1% m/m).

Nowe autobusy w styczniu

Styczeń br. wypadł bardzo stabilnie, po wzroście w analogicznym miesiącu ub.r. o 81%. Teraz zarejestrowano 185 szt. (-3szt; -1,6% szt.). W grupie pojazdów najcięższych od 16 t. wyróżniliśmy w styczniu br. 100 pojazdów. Niemal dokładnie tyle samo co rok wcześniej (-1 szt.) i po zdecydowanie niższych rezultatach w ostatnich miesiącach 2018 r. (w listopadzie było 59 a w grudniu 62). Przypomnijmy, że średniomiesięczny wynik dla najcięższego tonażu w ub.r. to 122 szt.

W ogólnym rankingu marek pierwsze miejsce ma Evobus, który wydał styczniu 72 autobusy Mercedes-Benz (-13%). Drugie było IVECO po rejestracji 36 szt. (+35 szt.). Za nim dopiero Solaris Bys & Coach z rezultatem 18 rejestracji (-42%). Czwarte zajął MAN Truck & Bus Polska 17 szt. (+113%), a za nim Ursus 9 szt.

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Współpraca Ford Trucks i IVECO Ford Trucks, marka ciężkich pojazdów użytkowych Ford Otosan, oraz IVECO, firma należąca do Iveco Group N.V., podjęły niewiążące porozumienie wstępne mające na celu zbadanie możliwości potencjalnej współpracy dotyczącej opracowania wspólnej nowej kabiny dla ciężkich pojazdów użytkowych.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.