Mercedes-Benz eActros na testach u klientów

Mercedes eActros

Można już wyciągnąć pierwsze wnioski.

 

W ub. roku spółka Mercedes-Benz Trucks przekazała klientom pierwsze elektryczne ciężarówki e Actros. Niemiecki Hermes odebrał partię 10 ciężarówek, których funkcjonalność będzie testowana w ciągu najbliższych dwóch lat.

Stefan Buchner, szef Mercedes-Benz Trucks, tak skomentował dostawę: – Praktyczne testy modelu eActros (truck1-pl.com) stanowią kamień milowy na drodze do wdrożenia produkcji seryjnej. Chcemy skorzystać z kompleksowych ustaleń, aby od roku 2021 wprowadzić elektryczne ciężarówki do pracy w centrach miast.

Hermes to największa niezależna niemiecka firma logistyczna. Przewoźnik już wcześniej współpracował z Daimlerem przy innych projektach związanych z elektryfikacją motoryzacji. Firmy podpisały m.in. kontrakt na dostawę floty 1500 elektrycznych pojazdów dostawczych marki Mercedes-Benz.

Oliver Lanka, szef działu zakupów centralnych w Hermes Niemcy, tak komentuje najnowszy projekt: – Elektromobilność to istotny element naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Postawiliśmy sobie ambitny cel, aby do roku 2025 wszystkie dostawy do ośrodków miejskich w Niemczech były realizowane za pomocą pojazdów zeroemisyjnych. Oprócz korzystania z elektrycznych samochodów dostawczych bardzo ważnym tematem jest dla nas stopniowa elektryfikacja pojazdów ciężarowych.

Mercedes-Benz eActros

Daimler Trucks przewiduje produkcję dwóch wariantów eActrosa: będą to maszyny o dopuszczalnej masie całkowitej 18 i 25 ton. Mercedes-Benz Trucks rozpoczyna praktyczne testy całkowicie elektrycznych ciężarówek eActros. Trafią one do flot pojazdów 20 firm z różnych sektorów biznesu. Hermes jako pierwszy będzie mógł przetestować eActrosa w praktyce.

Dopuszczalny nacisk na oś wynosi standardowe 11,5 tony. Energia pozwalająca na przejechaniem 200 kilometrów pochodzi z dwóch litowo-jonowych baterii o pojemności 240 kWh. Te same zestawy akumulatorów wykorzystywane są przez EvoBus GmbH. Zastosowane ogniwa charakteryzują się dużą pojemnością. Jednak ze względu na wielkość i masę ciężarówek zapewniają im jedynie 200 km zasięgu.
Daimler Trucks podaje, że w zależności od mocy ładowarki (20-80 kW) proces ładowania akumulatorów trwa od trzech do jedenastu godzin.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL