Mobilna stacja diagnostyczna samochodów na wyposażeniu śląskiej ITD
Skontroluje taksówki, busy, autobusy ciężarówki i całe zestawy pojazdów.
Na wyposażeniu Inspekcji Transportu Drogowego znalazła się mobilna stacja diagnostyczna służaca do konroli diagnostycznej wszystkich pojazdów wchodzących w zakres kontroli ITD.
Przekazana na Śląsku stacja diagnostyczna jest już trzecim urządzeniem tego typu w naszym kraju. Na wyposażeniu stacji znajduje się najnowocześniejszy sprzęt, który pomoże inspektorom w walce z niesprawnymi, niebezpiecznymi i zatruwającymi środowisko naturalne pojazdami. Jest zautomatyzowana i ma niezależne źródło zasilania. Dzięki specjalnej konstrukcji – zastosowaniu siłowników unoszących stację, obrotnicy i stalowej ramie – może zostać ona rozstawiona na punktach kontrolnych o niewielkiej powierzchni.
W pojeździe wjeżdżającym na mobilną stację diagnostyczną sprawdzany jest m.in. układ kierowniczy i hamulcowy, a dzięki zastosowaniu tzw. szarpaków hydraulicznych weryfikowany jest stan zawieszenia auta. Na wyposażeniu jest również dymomierz i analizator spalin. Dodatkowo, funkcjonalność stacji umożliwia wykorzystanie w trakcie kontroli także urządzeń do pomiaru poziomu ekologiczności najnowszych pojazdów. Sprawdzana jest również poprawność przeprowadzonej kalibracji tachografu.
DAF LF z zabudową wymienną
- Mobilna stacja diagnostyczna będzie wykorzystywana do kontroli pojazdów w różnych miejscach na całym Śląsku. Jest to uniwersalne urządzenie o niewielkich wymiarach, którego rozłożenie trwa tylko kwadrans. Jednym z największych atutów tej stacji jest możliwość szybkiego przygotowania do pracy i przemieszczania – podkreśliła w trakcie pokazu atuty stacji Anna Sokołowska - Olesik, Śląski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego.
8-tonowa mobilna stacja diagnostyczna, jako zabudowa wymienna, transportowana jest przez samochód ciężarowy DAF LF. Całość kosztowała niemal 1 milion 200 tys. złotych.
Stacja, która będzie wspierała działania śląskich inspektorów, jest trzecią na wyposażeniu Inspekcji Transportu Drogowego. Pierwsza pracuje już od 2011 r. w Kujawsko-Pomorskim WITD. Kolejna trafiła w 2015 r. do Wrocławia. W planie jest zakup jeszcze 16 podobnych urządzeń.