Scania G 410 KM

Scania G 410 zasilana gazem ziemnym Samochodem Roku w Hiszpanii

Nagroda National Transport Awards za pojazd ekologiczny.

Hiszpańskie jury stanowiło 32 biznesmenów i specjalistów od energii alternatywnej. Silnik o mocy 410 KM, który wystartował ponad rok temu, jest najmocniejszym silnikiem na gaz ziemny dostępny w ofercie Scania. Nagroda jest częścią nagród National Transport Awards organizowanych przez czasopisma Transporte 3 i Viajeros (Grupo Editec) działające od 1988 r. Jury złożone z 32 członków oceniło 14 wniosków. Ceremonia wręczenia nagrody odbyła się na imprezie z udziałem ponad 500 osób z branży transportowej.

Sebastián Figueroa, dyrektor generalny Scania Ibérica powiedział: - Jesteśmy bardzo dumni z otrzymania tej nagrody i szczególnie zadowoleni, że nasz pojazd znalazł się w kategorii ekologicznego pojazdu przemysłowego. Zrównoważony rozwój jest jednym z naszych priorytetów, a ten pojazd, napędzany gazem, jest jednym z najnowszych produktów. Scania gazowa zapewnia podobną wydajność do oleju napędowego, ale daje większą redukcję emisji CO2. Bez wątpienia nasza opcja gazowa jest realną, opłacalną i zrównoważoną alternatywą, dostępną dzisiaj na rynku transportowym.

Scania G 410 KM

Silnik 410 KM jest najmocniejszą jednostką napędową Scania zasilaną gazem ziemnym. Generuje on maksymalny moment obrotowy 2000 Nm i został zaprojektowany specjalnie pod kątem wydajnego transportu długodystansowego.

Scania zasilana gazem ziemnym doskonale nadaje się do użytkowania we wrażliwych środowiskach miejskich, ponieważ posiada znak ECO i oprócz ograniczonej emisji CO2 daje również niską emisję hałasu.

Przeczytaj też:
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Gaz czy biogaz? Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.
Co w zamian za rosyjski gaz do napędu samochodów ciężarowych CNG LNG? Komisja Europejska ogłasza ograniczenie zależności od rosyjskiego gazu dla transportów ciężarowych.
Co oznacza program H2-ICE Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.
IVECO S-WAY LNG dla firmy Don Trucking Firma transportowa Don Trucking odebrała ciągniki IVECO S-WAY NP w wersji LNG wyposażone w silnik o mocy 460 KM.